PracaGrupypl.praca.dyskusje › Trzynastka - czy dostane?

  • 1. Data: 2006-02-09 14:59:35
    Temat: Trzynastka - czy dostane?
    Od: "Vokal" <v...@p...onet.pl>

    Witam!

    Mam problem na czasie! Chodzi mi o dwie kwestie (obie z budzetowki):

    1. Czy jak pracowalem w poprzedniej firmie od 1.06.2004 do 6.07.2005, to czy
    powinienem dostac trzynastke z tamtej firmy lub chociaz jej czesc?
    Rozwiazalem umowe za porozumieniem stron.

    2. Czy powinienem dostac czesc trzynastki z firmy gdzie pracuje obecnie,
    jesli pracuje od 17.07.2005?

    Szukalem informacji na wielu portalach i forach, ale znalazlem wiele roznych
    wersji odpowiedzi tyczacych sie drugiego pytania, zas nie znalazlem
    odpowiedzi na pytanie pierwsze. Czy ktos zna sie na prawie pracy zeby
    jednoznacznie odpowiedziec mi na te pytania?

    Z gory dzieki!
    Pozdrawiam
    Vokal

  • 2. Data: 2006-02-09 20:16:01
    Temat: Re: Trzynastka - czy dostane?
    Od: "Robert" <T...@i...pl>

    Vokal (news:dsflcq$128$1@news.onet.pl)
    Napisał(a):
> [...]
    > czy powinienem dostac trzynastke z tamtej firmy lub chociaz jej czesc?
    > Rozwiazalem umowe za porozumieniem stron.

    Nie

    > 2. Czy powinienem dostac czesc trzynastki z firmy gdzie pracuje obecnie,
    > jesli pracuje od 17.07.2005?

    Nie

    Ale to jest z mojego doświadczenia. Skąd dwa Nie? 13 dostaniesz jeśli dalej
    w danej firmie pracujesz, taki bonusik. A jednoczesnie conajmniej 6 m-cy w
    danym roku pracowałeś. Tak jest u mnie, dostałem na szczęście, bo stanąłem
    okoniem i powiedziałem że bez umowy nie będę pracował (a robiłem na
    zlecenie) i miałem umowę od 1.06

    R.