PracaGrupypl.praca.dyskusje › Ogłoszenia o pracy w Norwegii

  • 1. Data: 2006-02-09 12:19:38
    Temat: Ogłoszenia o pracy w Norwegii
    Od: "Paweł Przeździak" <p...@N...gazeta.pl>

    Witam

    Znalazłem ogłoszenie o pracy w Norwegii na platformie wierniczej. Praca
    fizyczna ale wynagrodzenie jest wielce OK. Co o tym sądzicie? Kontrakt niby
    na rok. A może to jakaś lipa?

    POzdrawiam
    Paweł Przeździak

  • 2. Data: 2006-02-09 12:35:53
    Temat: Re: Ogłoszenia o pracy w Norwegii
    Od: "Makaron" <b...@p...onet.pl>

    > Znalazłem ogłoszenie o pracy w Norwegii na platformie wierniczej. Praca
    > fizyczna ale wynagrodzenie jest wielce OK. Co o tym sądzicie? Kontrakt niby
    > na rok. A może to jakaś lipa?

    Praca na platformach obrosła już mitem, zwłaszcza w Polsce :)
    A propos mitu słyszałem ze haczykiem w całym tym kontrakcie jest że miesięcznie
    dostaje się tylko zaliczki na poczet wynagrodzenia. Całość, tzn lwia część
    wynagrodzenia jest (ma być) płacona po zakończeniu kontraktu i podobnież zdarza
    się że tuż przed zakończeniem kontraktu ludziom "przydarzają się" wypadki-
    upadek do wody z wysokości, śmiertelne uderzenie kluczem hydraulicznym itp.
    Kontrakt zawiera klauzule że wynagrodzenie nie jest przedmiotem spadku i żadne
    osoby trzecie nie będą rościć sobie pretensji do wynagrodzenia, co w praktyce
    ma oznaczać że klientowi przydaży się śmiertelny wypadek a jego kasa zostanie w
    korporacji. Tak słyszałem- można to włączyć jako kolejną pozycję do istniejącej
    mitologii.

    Sama praca jest bardzo ciężka z dużym narażeniem zdrowia i życia. Do tego
    dochodzi izolacja na morzu. Szwagier mojego kolegi zginął zmielony w kesonie
    przez klucz hydrauliczny który zacisnął sie na świdrze wiertnicy. Akurat nie na
    platformie, ale bądź co bądź w bardzo podobnych okolicznościach technicznych.

    Czółko....

  • 3. Data: 2006-02-09 12:38:05
    Od: Marcin 'dethar' Jurasz <n...@o...pl>

    09.02.2006 @ 13:19:38, Paweł Przeździak napisał:

    > Znalazłem ogłoszenie o pracy w Norwegii na platformie wierniczej. Praca
    > fizyczna ale wynagrodzenie jest wielce OK. Co o tym sądzicie? Kontrakt niby
    > na rok. A może to jakaś lipa?

    Nie obraź się, ale wszystkie wróżki mają ferie ;). Uzasadnij dlaczego
    sądzisz, że to lipa?
    --
    pozdrawiam

  • 4. Data: 2006-02-09 12:45:05
    Od: "Paweł Przeździak" <p...@g...pl>

    > Nie obraź się, ale wszystkie wróżki mają ferie ;). Uzasadnij dlaczego
    > sądzisz, że to lipa?

    Bo zarobki netto to 12000/miesiąc - przy takich zarobkach w Polsce znalazłoby
    się mnóstwo wariatów którzy taką pracę by wzięli. Do czego taką pracę można
    porównać - do pracy w kopalni? Ile zarabiają górnicy w Polsce?

    POzdrawiam
    PP

  • 5. Data: 2006-02-09 14:12:32
    Od: "Ghost" <...@...com>

    Użytkownik "Paweł Przeździak" <p...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:dsfdgh$sff$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > można
    > porównać - do pracy w kopalni? Ile zarabiają górnicy w Polsce?

    Ale zeby ta prace dostac trzeba zaplacic jakies tam koszta wyjazdu i inne
    bla, bla?

  • 6. Data: 2006-02-09 15:05:44
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl>

    > Znalazłem ogłoszenie o pracy w Norwegii na platformie wierniczej. Praca
    > fizyczna ale wynagrodzenie jest wielce OK. Co o tym sądzicie? Kontrakt
    niby
    > na rok. A może to jakaś lipa?

    Nie jest lipa. Lipa i oszustwo to tylko firmy-ludzie pośredniczące w tym
    zatrudnieniu. Płacisz kasę a Oni wysyłają Ci jakieś wydruki z internetu
    stron o pracy na platformach. Realnie nie dostaniesz pracy na platformie bez
    certyfikatów i uprawnień. Kryteria są prawie identyczne jak przy pracy na
    statkach morskich. Jeśli "pracodawca" Ci tego nie mówi i żąda kasy to LIPA.

    Pozdr
    Kriss

  • 7. Data: 2006-02-09 16:52:52
    Od: Piotr <s...@r...com>

    Paweł Przeździak napisał(a):

    > Bo zarobki netto to 12000/miesiąc - przy takich zarobkach w Polsce znalazłoby
    > się mnóstwo wariatów którzy taką pracę by wzięli. Do czego taką pracę można
    > porównać - do pracy w kopalni? Ile zarabiają górnicy w Polsce?

    To nie jest dużo, znajomy na statkach w Norwegii dostawał na rękę ok.
    20tys./miesiąc (co prawda jest jakimś specjalistą w tej branży a nie
    zwykłym fizycznym). Ale z tego co opowiadał praca jest naprawdę bardzo
    ciężka i wymagająca dużej odporności psychofizycznej, poza tym nie jest
    to stała praca tylko kilkumiesięczne kontrakty.

    pozdrawiam
    Piotr

  • 8. Data: 2006-02-10 00:23:07
    Od: "PP" <p...@g...pl>

> [...]
    > certyfikatów i uprawnień. Kryteria są prawie identyczne jak przy pracy na
    > statkach morskich. Jeśli "pracodawca" Ci tego nie mówi i żąda kasy to

    A no właśnie - klient ogłasza że pośredniczy w kontrakcie - ale nie mówi nic
    o pieniądzach, po prostu szuka pracowników.

    PP

  • 9. Data: 2006-02-20 08:12:25
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl>

    > A no właśnie - klient ogłasza że pośredniczy w kontrakcie - ale nie mówi
    nic
    > o pieniądzach, po prostu szuka pracowników.

    Jak taka firma "wydobywacza-platformowa" szuka pracowników to nie żada
    żadnych opłat za pracę. A na pewno wymaga uprawnień. Wynagrodzenie dla
    agencji posredniczącej jest realizowane poza pracownikiem-kandydatem.
    Pracodawca-agencja się pomiędzy sobą ugadują. Pracownik nic nie płaci. Jeśli
    ma coś płacić - to KANT

    Pozdr
    Kriss