PracaGrupypl.praca.dyskusjeTrochę teorii na temat przygotowywania aplikacji › Re: Trochę teorii na temat przygotowywania aplikacji
    From: Kira <c...@W...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Trochę teorii na temat przygotowywania aplikacji
    Date: Wed, 19 Oct 2005 10:04:21 +0200

    Sebastian Rusek wrote:

    > Oczywistym jest, że aplikacja na jakieś stanowisko powinna
    > zawierać CV i list motywacyjmy napisany pod daną konkretną
    > ofertę pracy.

    No nie zawsze, warto dokładnie przeczytać ogłoszenie ;) bo od
    czasu do czasu zdarzyć się może ktoś, kto wymaga zupełnie czego
    innego jako aplikacji...

    > 1. CV - czyli krótko i zwięźle, ale jak zwięźle?

    Tak, żeby zawierało konkrety, i to na dodatek istotne akurat
    dla tego stanowiska konkrety.

    > a) Czy wypisując w CV pracodawców powinna być tylko nazwa
    > firmy czy też adres/telefon?

    Sama nazwa wystarczy, kontakty dodawaj w referencjach dopiero.

    > b) Czy przy każdej firmie wypisywać coś oprócz stanowiska?
    > Np. co robiłem, czy też ten temat przenieść raczej do LM?

    Ja lubię mieć tak:
    Firma - branża - czas pracy
    stanowisko
    obowiązki - sukcesy / szczególne osiągnięcia (max. 3 punkty każde)

    > c) Jak szczegółowo opisywać doświadczenie i umiejętności?
    > Możliwe jest napisanie na przykład: "znajomość sprzętu Cisco"
    > [co może napisać każdy po kursie], lub "znajomość sprzętu
    > Cisco (Routery, Switche, firewalle PIX, Cache Engine'y)" [a
    > tych dwóch ostatnich na kursach CCNA chyba nie uczą] lub też
    > można napisać "praktyczna znajomość sprzętu Cisco (doświadczenie
    > obejmujące m.in. routing OSPF, BGP, firewalling, protokół WCCP)"

    A to już oceń ze względu na stanowisko... Jeśli akurat znajomość
    tego konkretnego sprzętu jest istotna, to poświęć na niego więcej
    miejsca kosztem innych, mniej ważnych umiejętności.

    > 2. Czy do aplikacji dorzucić kopie zaświadczeń od pracowadców
    > o wykonywanych u nich pracach i ich pozytywne opinie?

    To się właśnie referencje nazywa :) I jest raczej mile widziane.
    Ewentualnie tam gdzie masz referencje, możesz w CV dopisać punkt
    albo w nawiasie "referencje na życzenie" i przyniesiesz je na
    rozmowę kwalifikacyjną.

    > 3. Czy w LM pisać o swoich zainteresowaniach? W sumie chętnie
    > bym coś napisał, ale czy tylko wspomnieć o nich czy też napisać
    > coś więcej (np osiągnięcia w sporcie itp).

    LM to nie jest wypracowanie na Twój temat. Powinien też być dość
    krótki, zwięzły i mówić o:
    - Twoich doświadczeniach których nie wymieniasz w CV, a które są
    istotne dla danej pracy
    - Twojej motywacji do podjęcia pracy na tym właśnie stanowisku
    - Twojej motywacji do podjęcia pracy w tej konkretnej firmie
    - obustronnych korzyściach wynikających z zatrudnienia właśnie
    Ciebie na tym stanowisku i w tej firmie

    Na zainteresowania jest miejsce w CV, na samym końcu, i tam jak
    najbardziej możesz napisać np:
    - pływanie (złoty medal na olimpiadzie)
    ;)

    Kira