PracaGrupypl.praca.dyskusje › Teleinformatyka / informatyka

  • 1. Data: 2003-07-10 15:45:39
    Temat: Teleinformatyka / informatyka
    Od: "[bartek]" <b...@b...pl>

    Witam wszystkich!
    Wlasnie dostalem sie na studia, na politechnike wroclawska, na dwa kierunki:
    informatyka i teleinformatyka. Mam dylemat, bo nie wiem na co sie
    zdecydowac. Zawsze chcialem studiowac informatyke i nawet znam pare jezykow
    programowania, ale wydaje mi sie ze juz za duzo informatykow jest na rynku.
    A teleinformatyka jest nowym kierunkiem, jedynym w Polsce (oprocz chyba
    Polit. Gdanskiej) i podobno ma przyszlosc. Jak myslicie co wybrac? Zalezy mi
    na waszych opiniach - w koncu podejmuje decyzje na cale zycie. :)
    Pozdrawiam!

  • 2. Data: 2003-07-10 17:41:03
    Temat: Re: Teleinformatyka / informatyka
    Od: "Arkadiusz Grzywna" <g...@p...onet.pl>

    > Witam wszystkich!
    > A teleinformatyka jest nowym kierunkiem, jedynym w Polsce (oprocz chyba
    > Polit. Gdanskiej) i podobno ma przyszlosc.

    Przyszlosc to polaczenie hardware'u i soft'u, jesli bedziesz znal jedno i
    drugie to bedziesz przech..., pozatym w tej branzy nie mozna nic
    przewidziec, mozesz miec tylko nadzieje.
    A co lepsze? najlepiej jest spytac sie tamtejszych studentow, jaki jest
    klimat, jacy prowadzacy i jakie laboratoria ... choc i tak w 90% sukcesu
    zalezy tylko i wylacznie od Ciebie.
    Powodzenia!

  • 3. Data: 2003-07-10 21:25:37
    Od: "Leszek Migdal" <x...@o...pl>

> [...]
    jezykow
    > programowania, ale wydaje mi sie ze juz za duzo informatykow jest na

    A przepraszam teleinformatyk, to kto to bedzie, jezeli nie nowa nazwa na
    jakas
    specjalizacje w informatyce ? A informatykow wcale nie jest za duzo. Za duzo
    jest
    informatykow przecietnych, a za malo specjalistow.

> [...]
    mi
    > na waszych opiniach - w koncu podejmuje decyzje na cale zycie. :)

    Studia, a szczegolnie ich profil nie maja specjalnego znaczenia.

    Co do teleinformatyki, to ja bym sie nie jaral, na twoim miejscu - co z
    tego, ze
    jedyny w Polsce, jak pewnie beda tam przedmioty identyczne z tymi, ktore sa
    na
    innych specjalnosciach tego wydzialu + pare bonusowych (ktore spokojnie we
    wlasnym zakresie mozna
    by tak zrobic).

    Aha, a tak z innej beczki, (na podstawie wlasnego doswiadczenia z PWr)
    jezeli masz do wyboru studia na Wydziale Elektroniki, lub Studia na Wydziale
    IZ, wybieraj IZ.

    pozdro
    LM

  • 4. Data: 2003-07-10 21:36:49
    Od: "[bartek]" <b...@b...pl>

    > jakas
    > specjalizacje w informatyce ?

    Teleinformatyk to jakby nowa specjalizacja w telekomunikacji. :) Podobno ma
    to przyszlosc - trabili o tym w wiadomosciach i jakas szycha z PWr
    zachwalala ten kierunek na chat'cie WP. ;)
    PS: dlaczego wybrac IZ?

  • 5. Data: 2003-07-10 23:06:47
    Od: "KCH" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Leszek Migdal" <x...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    duzo
    > jest
    > informatykow przecietnych, a za malo specjalistow.

    W zasadzie z tego wynika że i Ty (wcześniejszy post) będziesz przeciętnym
    informatykiem...

    Ja bym polecił teleinformatykę, a programowanie też się przyda!

  • 6. Data: 2003-07-11 05:37:24
    Od: "Leszek Migdal" <x...@o...pl>

    > Teleinformatyk to jakby nowa specjalizacja w telekomunikacji. :) Podobno
    ma
    > to przyszlosc - trabili o tym w wiadomosciach i jakas szycha z PWr
    > zachwalala ten kierunek na chat'cie WP. ;)

    Heh, szychy z PWr to zawsze trabia jak otwieraja cos nowego, wszystko jedno
    czy na chemi,
    czy mechanicznym i zawsze jest to cos nowego i z przyszloscia ;-)

    > PS: dlaczego wybrac IZ?

    Jezeli interesuje Cie informatyka w wersji soft, a nie kable, teorie
    obwodow,
    uklady elektroniczne, assembler, polprzewodniki, hmmm.. no takie tam dziwne
    rzeczy,
    to na Elektronice sie zameczysz.

    A na IZ masz fajne specjalnosci, ktore naucza Cie analogicznych rzeczy w
    wersji bardziej
    wysoko poziomowej, vide SIS, albo jezeli naprawde lubisz programowac - IO.

    pozdro
    LM

  • 7. Data: 2003-07-11 05:40:22
    Od: "Leszek Migdal" <x...@o...pl>

> [...]
    > informatykiem...
    >
    > Ja bym polecił teleinformatykę, a programowanie też się przyda!

    Programowanie na elektronice to zenada, kto byl, to wie, w porownaniu z IZ
    to chlopaki wychodza praktycznie bez zadnej praktycznej wiedzy (przynajmniej
    wyniesionej ze szkoly).
    Stad polecam IZ, a potem specjalnosc jakas ukierunkowana juz na
    zainteresowania.

    pozdro
    LM

  • 8. Data: 2003-07-11 06:13:49
    Od: "Mirosław Pragłowski" <p...@i...pl>

    > Stad polecam IZ, a potem specjalnosc jakas ukierunkowana juz na
    > zainteresowania.
    Też to polecam.

    Wydział elektroniki ma 1 praktyczną zaletę (wg studentów tegoż wydziału):
    uczy pisania podań.... to o przedłużenie sesji, to o nie skreślanie z listy studentów
    itp. :))))

    A tak na poważnie to jeśli wybierz to co cię interesuje, jak wybierzesz coś innego to
    się będziesz męczył.

    --
    _____________________________
    Mirosław Pragłowski

  • 9. Data: 2003-07-11 06:22:31
    Od: "Damian" <s...@...pl>

> [...]
    (przynajmniej
    > wyniesionej ze szkoly).
    > Stad polecam IZ, a potem specjalnosc jakas ukierunkowana juz na

    chyba ,ze nie chce byc nazywany tramwajarzem to niech idzie na elektronike

  • 10. Data: 2003-07-11 07:03:56
    Od: Dariusz Sznajder <d...@b...tu.kielce.pl>

    W artykule <bek1u3$p2u$1@news.onet.pl>
    [bartek] napisał(a):
    > A teleinformatyka jest nowym kierunkiem, jedynym w Polsce (oprocz chyba
    > Polit. Gdanskiej) i podobno ma przyszlosc. Jak myslicie co wybrac? Zalezy mi
    > na waszych opiniach - w koncu podejmuje decyzje na cale zycie. :)
    Wątpie w jedynośc, bo słowo się robi modne.

    Ot, choćby:

    Studiując u nas na kierunku ELEKTRONIKA I
    TELEKOMUNIKACJA ze specjalnością teleinformatyka,
    możesz program kształcenia dostosować do swoich
    zainteresowań oraz potrzeb rynku korzystając z
    http://www.wsti.kielce.pl/ostudiach.htm

    ... Page 3. WYDZIA Ł ELEKTROTECHNIKI , INFORMATYKI I TELEKOMUNIKACJI
    http://www.uz.zgora.pl
    35 teleinformatyka 4-letnie studia zawodowe (inżynierskie) KIERUNEK ...
    www.uz.zgora.pl/pl/informator/2003/11.pdf

    Akademia Techniczno-Rolnicza w Bydgoszczy
    ... sterowania. STUDIA ZAOCZNE kierunek ELEKTRONIKA I TELEKOMUNIKACJA
    studia
    inżynierskie ? 4-letnie Specjalność: teleinformatyka. Wykaz ...
    ksik2.atr.bydgoszcz.pl/atr/index_dydaktyka.asp?idek=
    80

    --
    Dariusz Sznajder
    DSZ1-RIPE