PracaGrupypl.praca.dyskusje › Takie małe pytanko :o)

  • 11. Data: 2004-07-09 09:36:01
    Temat: Re: Takie małe pytanko :o)
    Od: "Przemek Kotowski" <g...@p...onet.pl>

    > Czemu mnie obrażasz? Byłem po prostu ciekawy, czemu Pani

    Bo mam kiepski dzień, przepraszam.

    > pyta się 'jak być bezrobotnym' a nie 'jak znaleźć pracę'.

    Może dlatego, bo zaledwie kilka postów niżej padło już takie pytanie i nie
    dano na nie zbyt wielu konstruktywnych odpowiedzi.

    Pozdrawiam
    Przemek

  • 12. Data: 2004-07-09 15:29:33
    Od: "Greg" <o...@o...op.pl>

    Jacek Osiecki w news:slrncesguh.e01.joshua@tau.ceti.pl napisał(a):

    > Zapominasz o ubezpieczeniu zdrowotnym...

    Nie, nie zapominam i podtrzymuje to co napisalem wyzej. No chyba, ze
    Vittoria chciala zadac pytanie w rodzaju:
    - Ile mam czasu na zarejestrowanie się jako bezrobotna, aby nie stracić
    ciągłości ubezpieczenia, jeśli 28.06 obroniłam pracę?
    Na to jednak odpowiedzą zapewne ci, którzy są lepiej poinformowani niż ja
    :-)

    pozdrawiam
    Greg

  • 13. Data: 2004-07-10 11:35:34
    Od: "Kania" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Przemek Kotowski" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Bo baranie o pracę jest ciężko. Jak się nie ma znajomości to nawet latami
    > można szukać.

    I znowu sie zaczyna :) Mozna bez znajomosci znalezc prace, ale trzeba cos
    umiec i miec juz doswiadczenie w pracy (nawet w organizacji non-profit, byle
    na podobnym stanowisku).

    Kania

  • 14. Data: 2004-07-12 06:16:15
    Od: "Przemek Kotowski" <g...@p...onet.pl>

    > I znowu sie zaczyna :) Mozna bez znajomosci znalezc prace, ale trzeba cos
    > umiec i miec juz doswiadczenie w pracy (nawet w organizacji non-profit,
    byle
    > na podobnym stanowisku).

    Non-profit to koszty, na które nie każdego rodzinę stać. Pozatym realia są
    takie, że nie wystarczy "coś umieć" tylko trzeba być specjalistą z jakiejś
    dziedziny i nie wystarczy być np. dobrym informatykiem, trzeba być
    specjalistą od konkretnej bazy danych, od sieci, czy konkretnych rozwiązań.
    To jest błędne koło w którym ciężko o praktykę a i bez niej ciężko o pracę.
    A co z ludźmi, którzy potracili pracę na skutek plajty firmy? Mając rodzinę
    na karku mają się podjąć kilkumiesięcznej pracy non-profit?

    Pracujący wciąż oskarżają bezrobotnych o to, że żyją na koszt innych, nie
    zdając sobie nawet sprawy z tego, że niecałe 15% bezrobotnych ma prawo do
    zasiłku, a z tych, którzy mają do niego prawo, przeważnie dostają niepełny.

    Btw. W tym przypadku nie bronię siebię, mam pracę, znalazłem ją bez
    znajomości, w mieście w którym bezrobocie to około 25% mieszkając w innym.
    Ale zdaję sobie sprawę, że ciężko byłoby znaleść pracę osobie, która nie
    poświęca prywatnie przynajmniej kilku godzin dziennie na rozwijanie swoich
    umiejętności.

    Pozdrawiam
    Przemek