PracaGrupypl.praca.dyskusje › Co mogę, a czego nie mogę?

  • 1. Data: 2002-04-30 14:04:27
    Temat: Co mogę, a czego nie mogę?
    Od: "Biazet DAP" <b...@i...pl>

    Witam.

    Pracuje jako kierownik średniego szczebla. Przewodzę grupie od 40 do 110
    osób (w porywach). Jestem odpowiedzialny za wykonanie planu produkcyjnego
    (ilość) o jakości oczekiwanej przez Klienta (jakość) po określonych
    kosztach. Mam problem ze swoimi szefami:
    1. Chcą o wszystkim wiedzieć w szczegółach, a ponieważ nie są w stanie
    wszystkiego zapamiętać trzeba im to powtarzać po kilka razy.
    2. Negują moją decyzję (zmieniają ją lub podważają) chociaż jestem
    odpowiedzialny za nią lub jej brak.
    3. Podważają moją opinię, zmieniają decyzję w obecności Klienta.

    Ogólnie - to co jakiś czas temu było moją działką nagle staje się w centrum
    zainteresowania szefów.

    Pytanie do grupy: w jaki sposób uwidocznić im, że jeżeli mam sprawę, problem
    do załatwienia to go rozwiążę z korzyścią dla firmy? (Dotychas nie "nacieli"
    się na mnie.) Jak im uzmysłowić, że przez kontrolę demotywują mnie i innych
    w grupie?

  • 2. Data: 2002-04-30 14:51:40
    Temat: Re: Co mogę, a czego nie mogę?
    Od: "Marcin Maziarz/.Barman" <b...@b...biz.pl>

    Użytkownik "Biazet DAP" <b...@i...pl> napisał w wiadomości

    > 1. Chcą o wszystkim wiedzieć w szczegółach, a ponieważ nie są w stanie
    > wszystkiego zapamiętać trzeba im to powtarzać po kilka razy.

    A mozesz pisac im memo? Codziennie/co kilka dni piszesz informacje (nie
    wiecej niz A4) na temat postepu prac, tego co juz zostalo zrobione, na jakim
    etapie znajduje sie projekt, co bedzie robione w najblizszym czasie
    (nastepny dzien/tydzien), i jak zamierzasz to osiagnac. Pisz tez o
    przewidywanych problemach i sposobach ich rozwiazania.

    > 2. Negują moją decyzję (zmieniają ją lub podważają) chociaż jestem
    > odpowiedzialny za nią lub jej brak.

    Hmmm... Ciezka sprawa. Nie znam Twoich szefow. Podejrzewam, ze to furiaci i
    boisz sie, ze moga Cie wywalic, ale moze rozmowa, albo ostre postawienie
    sprawy (ja jestem odpowiedzialny za efekt, i od tego mnie macie, zebym do
    niego doprowadzil moimi decyzjami; jezeli bedziecie mi sie wtracac, wszystko
    sie sypnie, bo to delikatne sprawy, w ktorych trzeba siedziec od poczatku do
    konca; cos w ten desen, milo, sympatycznie, ale ostro).

    > 3. Podważają moją opinię, zmieniają decyzję w obecności Klienta.

    To wpsolczuje Ci. Sprawa jak wyzej - rozmowa na osobnosci, moze na
    neutralnym terenie. O, moze sprobuj zaprosic ich na obiad do restauracji, i
    tam na neutralnym terenie, w milej atmosferze uregulowac wszystkie sprawy?

    > Ogólnie - to co jakiś czas temu było moją działką nagle staje się w
    centrum
    > zainteresowania szefów.

    Musisz im uswiadomic, ze od tego jestes, zeby oni sobie nie zawracali glowy
    szczegolami - od szczegolow jestes Ty - oni sa od pracy koncepcyjnej.
    I jeszcze mozesz pojechac po podwazaniu autorytetu (Twojego) zarowno przed
    Twoimi podwladnymi jak i klientami. Albo przy klientach sam proponuj
    odmienne rozwiazania, zanim zaproponuja je Twoi szefowie.
    Pewnie powiesz, ze to wszystko niedorzeczne...
    :o)
    Ale powodzenia, i naprawde nie chcialbym miec takich szefow jak Ty masz.

    Pzdr.

    Marcin/.Barman

  • 3. Data: 2002-04-30 15:43:26
    Od: "Biazet DAP" <b...@i...pl>

    Dzięki wielkie.;-)

  • 4. Data: 2002-04-30 16:19:42
    Od: "Marcin Maziarz/.Barman" <b...@b...biz.pl>

    > Dzięki wielkie.;-)

    Bardzo prosze. Nie wiem tylko, czy przyda sie akurat w Twojej sytuacji. Daj
    znac, jak sie sprawy rozwijaja (moze byc prv). :o)
    Powodzenia.

    Marcin/.Barman

  • 5. Data: 2002-04-30 19:57:13
    Od: "svobo" <s...@p...pl>

    ej Barman, Barman
    watpie czy Twoje rady beda skuteczne.

    Biazet DAP ma do czynienia z "kolkami" a nie zarządzajacymi. A do "kolka" to
    mozna gadac i gadac i gadac i gadac......

    Biazet DAP - szukaj nowej pracki
    powodzenia
    svobo

  • 6. Data: 2002-04-30 20:10:44
    Od: "Marcin Maziarz/.Barman" <b...@b...biz.pl>

    Użytkownik "svobo" <s...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Biazet DAP - szukaj nowej pracki

    Pewnie i masz racje. Wiesz, ja jednak pozostaje niepoprawnym optymista.
    Takim betonowym troche. Czasem pomaga, ale betonem czasem trzeba byc.
    Biazet, jezeli czujesz sie na tyle mocno, zeby z goscmi zawalczyc - walcz.
    Jezeli nie, faktycznie szukaj nowych mozliwosci.

    Pzdr.

    Marcin/.Barman

  • 7. Data: 2002-04-30 20:20:13
    Temat: TWOI SZEFOWIE TO STANDART = D U P K I
    Od: <y...@p...onet.pl>

    1)nie zadzieraj z nimi, bo Cię wydupią na zbity ryj
    2)wyluzuj=nie identyfikuj się z firmą
    3) NAJWAŻNIEJSZE, w tej firmie pracujesz tylko dla pieniędzy, a z szefów śmiej
    się w duchu, bo nie dorośli Ci do pięt!!!
    4)nigdy nie bądź taki jak oni !!!

    PAMIĘTAJ, PRACODAWCY TO KONDOMY !!!

  • 8. Data: 2002-04-30 21:03:23
    Temat: Re: TWOI SZEFOWIE TO STANDART = D U P K I
    Od: "Marcin Maziarz/.Barman" <b...@b...biz.pl>

    Użytkownik <y...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > 1)nie zadzieraj z nimi, bo Cię wydupią na zbity ryj

    Ergo: nie mysl, nie wyrazaj opinii, akceptuj bezmyslnie wszystko, co Ci
    postawia pod nos... Pomysl troche...

    > 2)wyluzuj=nie identyfikuj się z firmą

    A z tym sie zgodze. Nadmierna identyfikacja z firma szkodzi...

    > 3) NAJWAŻNIEJSZE, w tej firmie pracujesz tylko dla pieniędzy, a z szefów
    śmiej
    > się w duchu, bo nie dorośli Ci do pięt!!!

    No, jak pracujesz tylko dla pieniedzy i nie szanujesz innych ludzi, to
    szczerze Ci wspolczuje.

    > 4)nigdy nie bądź taki jak oni !!!

    Jezeli miales na mysli "badz soba", to OK, jezeli piszac to myslales o tym,
    jacy ci ludzie sa mali i nic nie warci, to zastanow sie nad swoim miejscem.
    Nie tylko w pracy, ale w tym swiecie.

    > PAMIĘTAJ, PRACODAWCY TO KONDOMY !!!

    ROTFL... Cokolwiek miales na mysli...

    Pzdr.

    Marcin/.Barman

  • 9. Data: 2002-05-02 08:48:48
    Od: "Piotr" <a...@p...onet.pl>

    To starszne buraki. Nagminne wsrod roznej masci szefow:) Musisz to
    tolerowac, wierz mi. Ja pracuje 3 rok na samodzielnym (!) stanowisku
    wymagajacym szalonej kreatywnosci i kompetencji. Nikt mi co prawda nie
    podlega, ale poprawiam za innymi bledy, bo jestem z tych, co musza miec
    porzadek;). Moj szef takze nie rozumie, ze ja jestem od projektu, a nie on.
    Wiem, ze stabilizacja to dobra rzecz, ale moze najwyzszy czas pomyslec o
    zmianie pracodawcy? To moze nawet uratowac zycie:)
    Z powazaniem
    Piotr

  • 10. Data: 2002-05-07 21:16:57
    Od: "Adam \"_aDi_\" Guźmierski" <a...@s...waw.pl.USUN-TO>

    Mimo ze nie zabieram głosu na tej grupie - tym razem to zrobię

    IDŹ SIĘ WYPAŁUJ, MIERNOTO INETLEKTUALNA !!! RODZICE CHYBA ZROBILI CIĘ NA
    PRÓBĘ I ZAPOMNIELI ZABIĆ. CAŁE SZCZĘŚCIE ŻE TAKICH DEBILO-GRZMOTÓW JAK TY
    JEST NIEWIELU. WITAJ W MOIM KF-E, UMYSŁOWY INWALIDO !!!

    z pozdrowieniami dla całej grupy prócz tego kretyna