PracaGrupypl.praca.dyskusje › Szukanie pracy

  • 1. Data: 2003-11-13 08:00:38
    Temat: Szukanie pracy
    Od: "Qba" <b...@p...onet.pl>

    Witam,

    studiuję informatykę(V rok) w Warszawie i w zamierzam zacząć szukać jakiejś
    pracy. Ważne jest, żeby była to praca w zawodzie, bo w chwili obecnej nie
    chodzi mi tak bardzo o kasę, ale raczej o to, żeby coś zacząć robić, gdzieś
    się wkręcać etc. Niby stolica, więc powinno być trochę łatwiej niż w innych
    rejonach ktaju, ale problem w tym, że ja nie za bardzo wiem jak do tego
    wszystkiego podejść, tzn. jak szukać, gdzie itd. Czy odpowiadać na konkretne
    oferty czy może lepiej rozsyłać swoje CV do różnych firm w ciemno. A może
    jeszcze coś inego? Byłbym bardzo rad, gdyby Ci którzy podobne doświadczenia
    mają już za sobą zechcieli się nimi podzielić

    pozdrawiam, Qba

  • 2. Data: 2003-11-13 19:04:13
    Temat: Re: Szukanie pracy
    Od: "Pawel Biel" <p...@s...pl>

    Qba wrote:
> [...]

    Mogę jedynie powiedzieć,
    że masz małe szanse i radzę chwytać się wszystkiego.
    Nawet studia na EiTI(bo to pewnie ten wydział) niewiele Ci pomogą.

    Btw. coś Ty robił przez te lata studiów?
    Ja studiuje również na V roku informatyki (dzienniej)
    i juz prawie 3.5 roku pracuję w zawodzie .

    --
    pozdrawiam
    Paweł Biel

  • 3. Data: 2003-11-13 19:19:33
    Od: "Kaktus" <p...@h...pl>

    Użytkownik "Qba" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Witam,
    >
    > studiuję informatykę(V rok) w Warszawie i w zamierzam zacząć szukać
    jakiejś
    > pracy.

    Ostatnio TPSA szukała (nie wiem może nadal szuka) studentów na praktyki w
    Wawie przy wdrażaniu Systemu CRM

    Kaktus

  • 4. Data: 2003-11-13 19:35:52
    Od: "Qba" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pawel Biel" <p...@s...pl> napisał w wiadomości
    > Mogę jedynie powiedzieć,
    > że masz małe szanse i radzę chwytać się wszystkiego.
    > Nawet studia na EiTI(bo to pewnie ten wydział) niewiele Ci pomogą.

    No to mnie pocieszyłeś. Ale mimo wszystko mam nadzieję, że tak strasznie
    nie będzie.

    > Btw. coś Ty robił przez te lata studiów?
    > Ja studiuje również na V roku informatyki (dzienniej)
    > i juz prawie 3.5 roku pracuję w zawodzie .

    No to gdybyś zechciał powiedzieć coś więcej na temat tego jak
    zaczynałeś, to byłbym bardzo wdzięczny

    > pozdrawiam
    > Paweł Biel
    równiez pozdrawiam, Qba

  • 5. Data: 2003-11-13 22:40:38
    Od: "Pawel Biel" <p...@s...pl>

    Qba wrote:
> [...]

    Zaczynałem za darmo w pewnej firmie konsultingowej.
    Pracowałem jako administrator. Choć wiele tam nie było
    do roboty dla admina - kilka stacji windows2000, router i fileserver na
    linuxie.
    Jedym słowem standardowa zabawa w małej firmie (poczta,www, LAN, helpdesk)
    Potem robiłem już to za pieniądze w tej firmie.
    Następne dwa lata spędziłem w firmie, które ciągle się rozbudowywuje.
    Tam stworzyłem sieć na Windows 2000 (tylko), zajmowałem się nią.
    Potem doszły bazy danych (administracja), systemy FK itd.
    Oczywiście oprócz tego kontakty z firmami zewnętrznymi itd.
    W międzyczasie cały czas nauka administracji sieciami MsNetworks
    (IIS, Exchange, ISA itp), hardeningu Windows NT itd. Jednym słowem
    ładnych kilka godzin w tygodniu poświeconych www,newsom itd.
    Do tego biblioteczka warta już około 1500 PLN, wszystkie numery Winsecurity
    itp oraz pokaźny (kilka GB) zbiór narzędzi (legalnych) do administracji
    Windows.
    Jakieś pół roku temu zacząłem pracę w dużej firmie konsultingowej i
    aktualnie jestem tam
    jedynym administratorem sieci Ms (dwóch zajmuje się linuxem, cisco).
    Poza tym ostatnio SAP, Oracle, Solaris + certyfikaty Ms.
    No i oczywiście po drodze inzynier inf. PW ...i przeniesienie do rezerwy ;)

    Jedym słowem nie można stać w miejscu....
    Z minusów to brak czasu i studia magisterskie wydłużone o semestr.

    Tobie proponuje pracę za wszelką cenę.
    Warto wyprosić nawet jakieś darmowe praktyki - znajomy
    tak trafił do Oracle ;) No i trzeba się nastawić jednak na jakąś
    specjalizację.
    Firmy które szukają ludzi od wszystkiego przeważnie niewiele mają do
    zaoferowania.

    --
    pozdrawiam
    Paweł Biel

  • 6. Data: 2003-11-14 12:50:17
    Od: "Paweł Sarzyński" <p...@p...pcm.com.pl>

    Witam
    Obecnie jestem studentem 4 roku IT
    szukanie pracy zaczynalem w lipcu b.r. , tuz po obronie inż., wysłałem około
    40 CV , dostałem 10 odpowiedzi odmownych i 2 zaproszenia na rozmowę wstępną,
    , na jednej sie zbłaźniłem(troche) :), na drugiej było okij pod koniec
    rozmowy zostałem poinstruowany że mam 24 godz. na napisanie prostej
    aplikacji w PHP + MYSQL, jeśli ją napiszę to mam szanse na pracę jeśli nie ,
    to nie (oczywiście nigdy sie nie bawiłem w PHP ani MySQL), kupiłem knigę
    Kompendium PHP, w nocy napisałem aplikację a następnego dnia dowiedziałem
    się że jestem przyjety. obecne stanowisko projektant/programista , praca
    jest w miarę ciekawa, oczywiście programuje nie tylko w php ale rowniez w
    javie

    Pragnę zaznaczyć, że moim jedynym doświadczeniem byla praca inż.
    ogłoszenia wyszukiwałem na jobpilot oraz na grupie dyskusyjnej pl.praca

    Pozdrawiam i życzę wytrałości
    Paweł