PracaGrupypl.praca.dyskusje › Nadgodziny - firma nie płaci

  • 1. Data: 2003-11-12 16:36:45
    Temat: Nadgodziny - firma nie płaci
    Od: Jarek <n...@w...pl>

    Witam,

    poradźcie co można zrobić w sytuacji, gdy pracodawca nie płaci za
    nadgodziny, które bardzo często są konieczne. Jesteśmy wręcz zmuszani,
    by
    pracować po godzinach jednakże nikt za to nam nigdy nie zapłacił. Czy
    można
    to jakoś ukrócić? Co możemy zrobić?
    Dodam, że jest to duża spółka akcyjna, firma z siedzibami w całej
    Polsce.

    Jarek

  • 2. Data: 2003-11-12 17:51:07
    Temat: Re: Nadgodziny - firma nie płaci
    Od: "Jakub Zysnarski" <a...@n...koncu.postu>

    > Dodam, że jest to duża spółka akcyjna, firma z siedzibami w całej
    > Polsce.
    I tu może byc problem, bo o ile z małą firmą, gdzie jest jeden szef, walczy
    się dośc łatwo, o tyle w przypadku dużej firmy może to byc trudne.
    JA miałem sytuację taką, że pracując przez rok w małej firemce, nadgodziny
    miałem niemal non stop. szef płacił, jak mu się podobało - z reguły nie
    płacił. Pewnego dnia pokłóciliśmy się o te pieniądze i postanowiliśmy się
    rozstać. Powiedziałem mu jednak, że pieniędzy tych mu nie daruję i jestem
    gotów domagac się ich na drodze sądowej. Chyba się przestraszył, bo w końcu
    zapłacił. No ale to była mała firma. Od strony formalnej pozostaje ci
    skierowanie sprawy do PIP. Od tego zacznij.
    czy nie przekroczyłeś jeszcze 150 nadgodzin w tym roku?

  • 3. Data: 2003-11-12 19:00:03
    Od: Jarek <n...@w...pl>

    Użytkownik "Jakub Zysnarski" <a...@n...koncu.postu> napisał w
    wiadomości

    > Od strony formalnej pozostaje ci
    > skierowanie sprawy do PIP. Od tego zacznij.

    A w jaki sposób to zgłosić? I czy można anonimowo? Bo chciałbym
    jeszcze
    popracować trochę...

    > czy nie przekroczyłeś jeszcze 150 nadgodzin w tym roku?

    Nie rozumiem, czemu pytasz akurat o taką liczbę nadgodzin? Czy ta
    liczba ma
    jakieś znaczenie?

    Jarek

  • 4. Data: 2003-11-12 21:42:31
    Od: "Jakub Zysnarski" <a...@n...koncu.postu>

    > A w jaki sposób to zgłosić? I czy można anonimowo? Bo chciałbym
    > jeszcze
    > popracować trochę...

    Dzwonisz do PIP i mówisz, że pracujesz w firmie takiej a takiej i że nie
    masz wypłacanych nadgodzin. Mogą zrobić inspekcję, ale jeśli problem dotyczy
    tylko ciebie, to możesz sprawę skierowac do postępowania przedsądowego - z
    reguły, jeśli masz dowód na poparcie swoich racji - pieniądze uzyskasz dość
    szybko. W drugim przypadku jesteś jednak nieanonimowy. W pierwszym - tylko
    teoretycznie. Pracodawca tak dojdzie, kto na niego PIP nasłał :|

    > Nie rozumiem, czemu pytasz akurat o taką liczbę nadgodzin? Czy ta
    > liczba ma
    > jakieś znaczenie?

    A poczytaj Kodeks Pracy. Jest tam napisane: pracodawca ma prawo zlecić ci
    maksymalnie 150 nadgodzin w roku. I to tylko w szczególnych przypadkach.
    Szczegóły w KP. I nie mów, że to tylko teoria, bo przez takie traktowanie
    prawa sytuacja wygląda, jak wygląda...

  • 5. Data: 2003-11-12 22:20:34
    Od: w...@g...pl (WOJSAL)

    Szanowny(a) Jarek napisal(a) Wed, 12 Nov 2003 17:36:45 +0100:
> [...]
    >by
    >pracować po godzinach jednakże nikt za to nam nigdy nie zapłacił. Czy

    Nie brac nadgodzin.

    WOJSAL (Wojciech Sałata)

  • 6. Data: 2003-11-15 14:22:34
    Od: "quwert" <q...@h...pl>

    pozostaje tez metoda Bin Ladena'a ale nikonicznie ja polecam jezeli juz to
    pod fotel prezesa, A CO