PracaGrupypl.praca.dyskusje › Świadczenie urlopowe

  • 1. Data: 2002-07-11 21:06:15
    Temat: Świadczenie urlopowe
    Od: "lula " <l...@N...poczta.gazeta.pl>

    Proszę "oświećcie" mnie - jak to jest wiem, iż to świadczenie przysługuje,
    ale warunkiem jest 14 dni kalendarzowych urlopu. Problem polega na tym, iż
    mój pracodawca twierdzi, iż urlop od 5 sierpnia do 16 sierpnia to nie 14 ale
    11 dni, po prostu nie wlicza weekendu przed urlopem i po urlopie. Aby uzyskać
    owo świadczenie muszę wziąć urlop od 6 do 19, 19 to poniedziałek i wówczas
    dwa weekendy w srodku urlopu zostaną wliczone i uzyskam prawo do świadczenia
    urlopowego. Szkoda mi tego dnia urlopu, ale jeśli takie jest
    rzeczywiście "przepis" to się dostosuję.

  • 2. Data: 2002-07-12 00:12:31
    Temat: Re: Świadczenie urlopowe
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Thu, 11 Jul 2002 21:06:15 +0000 (UTC), "lula "
    <l...@N...poczta.gazeta.pl> zakodował:

    >urlopowego. Szkoda mi tego dnia urlopu, ale jeśli takie jest
    >rzeczywiście "przepis" to się dostosuję.

    W ustawie o ZFŚS jest powiedziane, że ma być 14 kolejnych dni
    kalendarzowych. Łopatologii typu, że wlicza się weekendy nie ma (to
    oczywiste, że nie może być 14 kolejnych dni bez weekendu). Weekendy
    się wlicza.
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 3. Data: 2002-07-12 06:44:40
    Od: "Agnieszka" <k...@w...pl>

    moze na wniosku napisz, ze prosisz o udzielenie urlopu od 5 do 18.

    Agnieszka

  • 4. Data: 2002-07-12 06:53:02
    Od: "Rafal" <?@?.?>

> [...]
    świadczenia
    > urlopowego. Szkoda mi tego dnia urlopu, ale jeśli takie jest
    > rzeczywiście "przepis" to się dostosuję.

    Jak się pracodawca uprze, to lepiej z nim nie walczyć. Lepiej wykorzystaj tę
    sytuację i "wspaniałomyślnie" przyznaj rację szefowi. Twoja ocena jako osoby
    elastycznej i ugodowej u szefa wzrośnie, a Ty nic nie tracisz. No bo i w
    jednym i drugim przypadku tracisz tylko 9 dni urlopu.
    A ponadto pomyśl, że ten drugi wariant tak naprawdę jest lepszy. No bo
    łatwiej jest pójść w poniedziałek do pracy, kiedy wiesz, że to jest Twój
    jedyny dzień pracy w tygodniu. A jak wrócisz z urlopu, to ze względu na
    wolny 19 sierpnia będziesz miała bliżej do piątku , bo tylko 4 dni :-)

    Wszystko jest kwestią nastawienia :-)

    Rafał

  • 5. Data: 2002-07-12 08:38:35
    Od: "lula" <l...@N...poczta.gazeta.pl>

    Bardzo dziękuję wam za odpowiedzi. Wypisuję urlop do 19 : )

  • 6. Data: 2002-07-12 16:12:35
    Od: "Loodek" <l...@p...fm>

    u mnie tak było z majowym weekendem i nie kazali mi brać 10 dni urlopu.
    Weekend został wliczony

  • 7. Data: 2002-07-13 14:27:27
    Od: "Jerzy Borowski" <j...@p...onet.pl>

    Wysłałem pytanie w tej sprawie do Ministerstwa Pracy i Politki jakiejś tam o
    treści
    Ministerstwo Pracy i Polityki Socjalnej
    W A R S Z A W A

    "Uprzejmie proszę o odpowiedź na pytanie, czy udzielenie urlopu
    wypoczynkowego (w przypadku podzielenie go na części) w taki sposób, że
    urlop rozpoczyna się w poniedziałek i kończy w piątek następnego tygodnia
    wypełnia dyspozycję przepisu art. 162 Kodeksu pracy, tzn. czy udzielony w
    taki sposób urlop obejmuje 14 kolejnych dni kalendarzowych.

    Z poważaniem"
    Dostałem taką odpowiedź :

    "Departament Prawa Pracy uprzejmie informuje, że zgodnie z art. 162 zd.
    2Kodeksu pracy co najmniej jedna część urlopu wypoczynkowego powinna
    obejmować nie mniej niż 14 kolejnych dni kalendarzowych. Powołany przepis
    ma na celu zapewnienie pracownikowi nieprzerwanego wypoczynku przez okres
    co najmniej 14 dni, przy czym przez te dni rozumie się kolejno następujące
    po sobie dni kalendarzowe, a więc zarówno dni robocze, jak i niedziele i
    święta. W tych 14 kolejnych dniach liczba dni urlopu może być znacznie
    mniejsza.
    Jednocześnie Departament informuje, że poglądy prawne Departamentu nie
    są wiążące dla stron stosunku pracy, inspekcji pracy, ani sądów. Radzimy
    zatem zwrócić się o wyjaśnienie przedstawionych wątpliwości do Państwowej
    Inspekcji Pracy"

    Życzę wszystkiego najlepszego temu kto zrozumiał o co tu chodzi

    Pozdrawiam grupowiczów

  • 8. Data: 2002-07-14 00:06:34
    Od: "Radar" <j...@p...com>

    przyjętą zasadą przy liczeniu 14 kolejnych dni jest : od pierwszego dnia
    urlopu do ostatniego dnia nieobecności (łącznie z sobota i niedzielą). Od 5
    sierpnia do 16 sierpnia łapie się też 17 i 18 - czyli łącznie będzie 14 dni
    pozdrowienia
    Radar

    p.s
    Nie wypłacenie świadczenia urlopowego jest wykroczeniem przeciwko prawom
    pracownika ale także nie udzielenie urlopu.

  • 9. Data: 2002-07-14 22:20:21
    Od: "lula " <l...@N...poczta.gazeta.pl>

    Dziękuje bardzo za takie zainteresowanie moim problemem. Teraz urlop juz
    wypisałam i oddałam, PIP'u także nie mam zamiaru nasyłać na mojego
    pracodawcę. Pozostaje jedynie pewien dyskomfort psychiczny, iż mój pracodawca
    nie jest w uczciwy, a wręcz stara się utrudnić zycie pracownikom. Jeszcze
    jutro przemyslę kwestię "pyskówki" z kadrową.

  • 10. Data: 2002-07-14 22:22:30
    Od: "lula " <l...@N...poczta.gazeta.pl>

    Masz rację taki sposób liczenia mnie także wydał sie logiczny, niestety Pani
    kadrowa jest innego zdania.