PracaGrupypl.praca.dyskusje › Swiadczenie przedemerytalne !!!

  • 1. Data: 2002-01-21 12:24:09
    Temat: Swiadczenie przedemerytalne !!!
    Od: "Mirek" <m...@n...e.pl>

    Witam
    Czy ktos orientuje sie w jaki sposob naliczana jest wysokosc takiego
    swiadczenia?? Wiem ze w 2001 r bylo to 90% a w tym bodajze 80% wymiaru
    emerytury.
    Fakty:
    1. kobieta ma 53 lata, 8 lat pracy zawodowej (okolo 1000zl./m-c netto) -
    pozostale lata to praca w rolnictwie
    2. korzystajac jeszcze ze starych przepisow przechodzi w grudniu 2001 na
    swiadczenie przedemerytalne
    3. tydzien temu ZUS obliczyl wyskokosc swiadczenia - niewiele ponad 300zl
    /m-c !!! - jako ze minimalna wysokosc emerytury
    musi byc wieksza - ostatecznie kobieta dostala minimalna gwarantowana
    wysokosc swiadzcenia - okolo 550zl/m-c

    W jaki sposob ZUS to oblicza ???? 300 zl miesiecznie... - to przeciez
    smieszne
    Mozecie mi to wyjasnic????

    Mirek

  • 2. Data: 2002-01-21 18:14:46
    Temat: Re: Swiadczenie przedemerytalne !!!
    Od: Wiesław Wronowicz <w...@p...com>

    Użytkownik "Mirek" <m...@n...e.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > /m-c !!! - jako ze minimalna wysokosc emerytury
    > musi byc wieksza - ostatecznie kobieta dostala minimalna gwarantowana

    Wysokość świadczenia przedemerytalnego wynosi brutto 90% (załapała się)
    emerytury obliczonej przez ZUS (też brutto). Świadczenie nie może być niższe
    niż zasiłek dla bezrobotnych, więc takie będzie otrzymywać, do czasu
    przejścia na emeryturę, a potem tyle ile wynosi najniższa emerytura.

    Wiesiek