PracaGrupypl.praca.dyskusje › Aplikacja (min CV) wysyłana przez e-mail - list motywacyjny? klauzula?

  • 1. Data: 2002-10-30 08:56:32
    Temat: Aplikacja (min CV) wysyłana przez e-mail - list motywacyjny? klauzula?
    Od: "KaeL" <K...@...pl_nospam>

    Witam,

    Jak na razie zawsze wysyłałem aplikację poprzez e-mail (w każdym razie
    ostatnio).
    Ale mam od pewnego czasu dwie wątpliwości:
    1. Czy list motywacyjny musi być w oddzielnym pliku Word? Nigdy mi się tego
    nie chciało robić i jak dotąd w treści e-mail pisałem coś w stylu listu
    motywacyjnego.
    A co Wy robicie?
    2. Co z klauzulą 'wyrażam zgodę na przetwarzanie ...'? Często zaznaczają, że
    ta klauzula ma być podpisana. A jednocześnie podają swój adres e-mail... Ja
    po prostu dodaję ją do CV (chyba do e-maila nie - już nie pamiętam :)).
    I znowy: a Wy?

    Może ktoś z grupy pracujący w HR by się ustosunkował?

    Pozdr, KaeL

  • 2. Data: 2002-10-30 09:13:19
    Od: "Premiere" <p...@t...pl>

    From: "KaeL" <K...@...pl_nospam>

    > Witam,
    >
    > Jak na razie zawsze wysyłałem aplikację poprzez e-mail (w każdym razie
    > ostatnio).

    Ile firm ci odpowiedziało. Procentowo proszę.

  • 3. Data: 2002-10-30 11:43:23
    Od: Grendel <p...@o...pl>

    On Wed, 30 Oct 2002 09:56:32 +0100, "KaeL" <K...@...pl_nospam> wrote:

    >Może ktoś z grupy pracujący w HR by się ustosunkował?

    Pracowałem kiedyś w biurze doradztwa personalnego, m.in. przy
    gromadzeniu i przetwarzaniu danych z CV.

    Jeśli nie wysyłasz pocztą (drukowanego) CV, tylko mailem, proponuję
    zastosować dokument Wordowski, rtf, lub tekstowy. Warto zapytać, w
    jakim formacie wysyłać - jeśli trafi się na unixowych fanatyków, a
    wyśle się w wordzie, o można przegrać w przedbiegach ;)))
    Jjeśli firma do kórej kierujesz cv działa w branży
    komputerowej/poligraficznej itd., możesz wysyłać w pdf.

    Klauzulę o zgodzie na przetwarzanie danych osobowych warto wkleić na
    ostatniej stronie CV - na dole. Umieszczanie klauzuli na liście
    motywacyjnym nie ma sensu - w większości wypadków listy lądują w
    koszu, bo analizie poddawane są CV, a list motywacyjny to podpucha -
    sprawdza się poziom kandydata, umiejętność autoreklamy itd. Ale kiedy
    przychodzi do wklejenia danych do bazy - wklepuje się dane z CV a nie
    listu motywacyjnego ;-).

    GL

  • 4. Data: 2002-10-30 16:05:32
    Od: "KaeL" <K...@...pl_nospam>

    To tak z ciekawości: jak bys postąpił z listem m. od razu w treści e-maila?

  • 5. Data: 2002-10-30 16:49:24
    Od: Grendel <p...@o...pl>

    On Wed, 30 Oct 2002 17:05:32 +0100, "KaeL" <K...@...pl_nospam> wrote:

    >To tak z ciekawości: jak bys postąpił z listem m. od razu w treści e-maila?

    W przypadku tej akurat firmy, to może nie miało takiego znacznia, gdyż
    wszystkie maile i tak były archwizowane we właściwych katalogach.
    Załaczniki .doc były dodatkowo archiwizowane oddzielnie. W sytuacji,
    gdy istotne są 'suche' fakty (bo tylko je dało się ująć w sztywne ramy
    bazy danych), treść listu motywacyjnego nie ma większego znaczenia.
    Zakładam, iż większą uwagę należy do niego przyłożyć w sytuacji
    rekrutacji bezpośredniej - kiedy maila będzie czytać już bezpośrednio
    potencjalny pracodawca. Jeśli treść listu motywacyjnego umieścisz
    bezpośrednio w treści maila - zostanie on wydrukowany tak, jak zrobi
    to OutlookExpress albo inny program pocztowy. Nie zawsze wygląda to
    elegancko, a Ty nie będziesz już mieć na to wpływu. Jeśli jednak
    obydwa elementy umieścisz w docu, to osoba 'prowadząca' rekrutację
    wydrukuje oba dokumenty (l.m. i c.v.) do przedstawienia przełożonym.
    Lepiej, żeby wyglądało to elegancko, nieprawdaż ?.

    Grendel

  • 6. Data: 2002-10-30 17:04:41
    Od: "Gilbert" <g...@o...pl>

    W pościku news:7e20sugcieairiigt67c4qcljimgjnuntd@4ax.com,
    Grendel <p...@o...pl> naskrobać:

> [...]
    > gdy istotne są 'suche' fakty (bo tylko je dało się ująć w sztywne ramy
    > bazy danych), treść listu motywacyjnego nie ma większego znaczenia.
    (...)

    Absolutnie zgadzam się z przedpiścą. Od siebie dodam tylko tyle, żeby
    nie wysyłać "pustych" treściowo maili albo z nikłym tekstem w stylu: "w
    odpowiedzi na ogł. przesyłam Państwu swoje cv i lm". Warto w samym mailu
    umieścić bardzo krótkie streszczenie najważniejszych informacji o sobie
    z cv i lm. Taką krótką autoreklamę.

    --
    _____ Quod scripsi, scripsi.

  • 7. Data: 2002-11-11 05:35:03