PracaGrupypl.praca.dyskusje › Student a praca?

  • 1. Data: 2003-01-21 14:06:46
    Temat: Student a praca?
    Od: k...@o...pl

    Jakie kozysci, ulgi ma pracownik zatrudniajacy studentow?
    ...jesli nie zdam sesji- i nie bede studentem- to czy pracodawca sie o tym
    dowie?
    prosze o jakies konkretne odpowiedzi

  • 2. Data: 2003-01-22 02:50:35
    Temat: Re: Student a praca?
    Od: Leszek Wilczek <w...@w...edu.pl>

    Użytkownik k...@o...pl napisał:
    > Jakie kozysci, ulgi ma pracownik zatrudniajacy studentow?

    Placi czesc skladki ZUS(bardzo niska)

    > ...jesli nie zdam sesji- i nie bede studentem- to czy pracodawca sie o tym
    > dowie?
    > prosze o jakies konkretne odpowiedzi

    Przy podpisaniu umowy(o dzilo/zleconej), deklarujesz sie ze jestes
    studentem i pod taki jako tako podlegasz. Jezeli zataisz fakt, nie bycia
    juz nim skarbowka i ZUS beda ciebie scigac, bo popelnisz w tym momencie
    oszustwo, jak sie nie myle falszerstwo ;)

  • 3. Data: 2003-01-22 09:07:19
    Od: "Maciej Szylke" <m...@w...pl>

    Zaraz, zaraz!...
    Czy ja dobrze zrozumialem, ze student pracujacy na umowe
    o dzielo placi nizsze stawki? Przeciez na umowe o dzielo
    w ogole nie placi sie ZUSu, wiec z czego tu ujmowac?

  • 4. Data: 2003-01-23 06:18:32
    Od: Leszek Wilczek <w...@w...edu.pl>

    Użytkownik Maciej Szylke napisał:
    > Zaraz, zaraz!...
    > Czy ja dobrze zrozumialem, ze student pracujacy na umowe
    > o dzielo placi nizsze stawki? Przeciez na umowe o dzielo
    > w ogole nie placi sie ZUSu, wiec z czego tu ujmowac?

    Juz nie pamietam tak dokladnie ;)

  • 5. Data: 2003-01-24 19:50:23
    Od: "WAM" <w...@w...pl>

    "Maciej Szylke" napisał

    > Czy ja dobrze zrozumialem, ze student pracujacy na umowe
    > o dzielo placi nizsze stawki? Przeciez na umowe o dzielo
    > w ogole nie placi sie ZUSu, wiec z czego tu ujmowac?
    Student (a takze inne osoby uczace sie - czyli np. uczniowe szkol srednich -
    do ukonczenia chyba 24 lub 26 lat) na umowie zleceniu lub o dzielo
    nie podlega pod zadna skladke ZUS. Testowane przez chyba 7 czy 8 lat :)

    WAM

  • 6. Data: 2003-01-25 09:51:27
    Od: "Maciej Szylke" <m...@w...pl>

    Ale umowa o dzielo w ogole chyba nie zawiera ZUSu na rachunku.
    Czy sie myle?