PracaGrupypl.praca.dyskusje › Student

  • 1. Data: 2003-05-08 20:49:19
    Temat: Student
    Od: "Mycior" <m...@p...fm>

    Powiedzcie czy jest tak naprawde szansa na podjecie pracy zaraz po studiach,
    bez zadnego stazu.
    Jestem z wyksztalcenia informatykiem i bez stazu jest naprawde ciezko. Czy
    komus sie wogule to udalo :-(
    Zdesperowany

  • 2. Data: 2003-05-08 21:34:21
    Temat: Re: Student
    Od: "Pracodawca X" <i...@w...pl>

    Użytkownik "Mycior" <m...@p...fm> napisał w wiadomości
    > Powiedzcie czy jest tak naprawde szansa na podjecie pracy zaraz po
    studiach,
    > bez zadnego stazu.

    A jakie masz wymagania ? Co potrafisz ? I w czym jesteś dobry ?

  • 3. Data: 2003-05-09 00:48:13
    Od: Nuno <n...@p...com>

    Mycior wrote:

> [...]
    > bez zadnego stazu.
    > Jestem z wyksztalcenia informatykiem i bez stazu jest naprawde ciezko. Czy

    Powiem ci tak: znajoma mi osoba po studiach (zarzšdzanie i marketing) jest już
    drugi rok bez pracy. Nawet zaniżyła swoje wymagania co do pracy. Choziło o pracę

    w zwykłym sklepie z ciuchami. Odmówiono jej, ze względu na: "za wysokie
    kwalifikacje"
    Taka jest u nas rzeczywistość...
    ps. Chodzi o miasto Szczecin.

    --
    n...@p...com
    ICQ#:50758974

  • 4. Data: 2003-05-09 10:15:19
    Od: Elfka <k...@g...pl.NOSPAM>

    W przypływie natchnienia _Nuno_ pisze:

> [...]
    >
    > w zwykłym sklepie z ciuchami. Odmówiono jej, ze względu na: "za wysokie

    Takich przykladow jest wiele. W knajpkach nie chca ludzi po studiach, bo
    zawsze znajdzie sie chcacy dorobic sobie student, a za niego ZUSu nie
    placimy. W sklepach tez nie chca, bo masz wyzsze wyksztalcenie i
    przeciez na stale tam nie zostaniesz. :)
    Pozdrawiam
    Elfka

    | Elfy sa wsrod nas |
    -------------------

  • 5. Data: 2003-05-09 10:16:56
    Od: Elfka <k...@g...pl.NOSPAM>

    W przypływie natchnienia _Mycior_ pisze:

> [...]
    > bez zadnego stazu.
    > Jestem z wyksztalcenia informatykiem i bez stazu jest naprawde ciezko. Czy

    Niewielkie na to szanse, zwlaszcza jak sie jest informatykiem. Moze
    trzeba by bylo wpierw nachodzic sie za stazem? Chyba, ze umiesz
    programowac, wtedy szanse sa ciut wieksze, ze wezma Cie bez doswiadczenia.
    Elfka

    | Elfy sa wsrod nas |
    -------------------

  • 6. Data: 2003-05-09 17:59:49
    Od: Dorita <d...@t...pl>

    Użytkownik Mycior napisał:
> [...]
    > bez zadnego stazu.
    > Jestem z wyksztalcenia informatykiem i bez stazu jest naprawde ciezko. Czy

    Moj Tz dostal bardzo dobra prace w czasie studiuch, takze nie martw sie
    na zapas. Wszystko zalezy od szczesccia i akywnych poszukiwan.
    Dorita

  • 7. Data: 2003-05-09 18:18:53
    Od: k...@o...pl

    > Powiedzcie czy jest tak naprawde szansa na podjecie pracy zaraz po studiach,
    > bez zadnego stazu.

    bardzo niewielka podstawa jest doswiadczenie, niektorzy mysla ze wystarczy
    skonczyc studiai praca za raz sie sama znajdzie, nic bardziej mylnego s

    skonczyles studia i nie wiele z tego masz a wystarczylo w akacje zalapac sie
    do byle firmy branzowej za niewielkie pieniadze a teraz bys mial o wiele
    latwiejsza droge...

    pozdrawiam wszystkich leniwych

  • 8. Data: 2003-05-09 20:01:07
    Od: "Mycior" <m...@p...fm>

    Użytkownik "Pracodawca X" <i...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Mycior" <m...@p...fm> napisał w wiadomości
    > studiach,
    >
    > A jakie masz wymagania ? Co potrafisz ? I w czym jesteś dobry ?

    Praktyka:

    Miesięczna praktyka w firmie Browar Okocim S. A. w dziale Help
    Desk.

    Umiejętności:

    - Znajomość języków programowania C/C++, HTML, Java, asembler 80C51
    Znajomość SQL i problematyki bazodanowej,

    - Znajomość zagadnień sieci teleinformatycznych.

    - Znajomość systemów operacyjnych - Windows 9x, Me, 2000, XP, Linux,

    - Znajomość środowisk - C++ Builder,Corel, VisualC++, VB, VBA,
    Borland C++, Pakiet Microsoft Office, PhotoShop

    - Znajomość bibliotek programistycznych - MFC, ANSI C, VCL, API

    - Znajomość technologi Active

    - Średnia znajomość języków angielskiego i niemieckiego.

    Osiągnięcia:

    - W ramach pracy dyplomowej stworzyłem aplikacje emulującą prace
    mikrokontrolera 8051. Praca została wykonana w środowisku C++Builder, i
    zawiera ok. 18000 linii kodu programu.

    Praca została wyróżniona przez komisje uczelnianą.

    No i co sadzicie jakie sa szanse bez stazu na jakas prace.

    Bo powiem ze wysylalem troche aplikacji, ale jesli wogole ktos odpisal to
    odmownie.

    Tak naprawde to wystepuje tu pewna kwadratura kola. Zeby sie dostac do na
    staz, trzeba miec staz.

    Ale w beznadziejnych czasach przyszlo nam zdobywac prace.

    Pozdrawiam wszystkich poszukujacych.

  • 9. Data: 2003-05-09 21:27:43
    Od: Jakub Turski <y...@c...plukwa.net>

    ._ The little penguin sat on the shore,
    _@__ watching Mycior write the letter
    ~~~~~ on the memorable day of pią, 09 maj 2003 at 20:01 GMT

    O, CV :) To ja się przyczepię :)

    >Umiejętności:

    Tutaj taka uwaga -- przydałoby się jakieś stopniowanie znajomości. Znasz
    wszystko co wymieniłeś poniżej tip-top? Ja w swoim CV wpisałem i AS/400, bo
    miałem przyjemność pracować na czymś takim, nawet trochę nim pozarządzałem,
    ale generalnie więcej pozostaje dla mnie niewiadome niż wiadome - stąd
    wzmianka w CV.

    >- Znajomość języków programowania C/C++, HTML, Java, asembler 80C51

    Tak przyczepnie - HTML to nie język programowania, tylko język opisu wyglądu
    strony.

    >Znajomość SQL i problematyki bazodanowej,

    Ten punkt jest baaaardzo szeroki - można umieć pożenić PHP z mysqlem w prostym
    skrypcie, a można umieć zaprojektować rozsądny i wydajny model bazy danych.

    >- Znajomość systemów operacyjnych - Windows 9x, Me, 2000, XP, Linux,

    Tu też trochę mało informacji. Znajomość czyli... co konkretnie? Ale wiem,
    ciężko się precyzuje.

    >- Znajomość środowisk - C++ Builder,Corel, VisualC++, VB, VBA,
    >Borland C++, Pakiet Microsoft Office, PhotoShop

    Aua, jaki miszmasz ;) Corel przepleciony Visualcem ;) Może by tak rozdzielić
    na 'środowiska programistyczne' oraz 'programy graficzne'? Tobie to może nie
    przeszkadza, ale potencjalnemu pracodawcy łatwiej będzie wyłapać to co dla
    niego ważne.

    >- Znajomość bibliotek programistycznych - MFC, ANSI C, VCL, API

    ANSI C to nie biblioteka, to język (może chodziło Ci o STL dla C++?). API? API
    to Application Programming Interface, ogólne określenie.

    >- Znajomość technologi Active

    Active what? :) ActiveX?

    >No i co sadzicie jakie sa szanse bez stazu na jakas prace.

    Takiesobie. In minus przemawia b. małe doświadczenie, naprawdę podczas studiów
    nic nie robiłeś? Może spróbuj załapać się na jakiś staż w dużej firmie
    (bezpłatny).

    >Pozdrawiam wszystkich poszukujacych.

    Powodzenia!

    BTW, jeżeli ktoś chciałby się przyczepić (byle konstruktywnie) do mojego CV
    (adres w sygnaturce), to chętnie posłucham uwag :)

    Pozdróvka,

    Q.
    --
    __ __.--------------------------http://yacoob.dnsalias.
    net/cv.html---.__

  • 10. Data: 2003-05-10 01:15:49
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Jakub Turski napisał:

    > O, CV :) To ja się przyczepię :)

    I tu mam kłopot - jak czytałem to CV, to myślałem, że to jakaś z drzewa
    wzięta oferta pracy, tylko teraz:

    - to pracodawcy ściągają takie teksty z CV kandydatów?

    czy

    - to kandydaci ściągają takie treści z ofert pracodawców?

    Stawiam na pkt. 1. ;)

    Flyer