PracaGrupypl.praca.dyskusje › Stażyści .... uważajcie ...!!!!

  • 1. Data: 2003-01-04 12:41:30
    Temat: Stażyści .... uważajcie ...!!!!
    Od: MJX <m...@g...pl>

    Witam Stażystów!

    Otóż teraz coraz częściej firmy przyjmują
    na bezpłatne staże!

    Nie dajcie się namówic na taka zabawę!!!
    Firmy ZARABIAJĄ i wam się także należy
    zapłata ... nawet mała, ale powinna być!
    Nikt wam łaski nie robi, że coś wam każe
    zrobić za darmo w takiej sytuacji!

    A jakiśtam 'świstek z referencjami' .....
    to banialuki. Prawdopodobnie nikt
    tam nie zagląda!

    Jeśli macie chęć praciwać za darmo to
    są instytucje które maja szlachetniejsze cele :)

    ----------------------------

    Jeżeli się zdecydujecie na "bezpłatny staż"
    to przynajmniej coś podprowadźcie z firmu ....
    jakis dysk, myszkę, ryzę papieru, ręczniki,
    czy kubeczki ....to swoisty rodzaj zapłaty!!!

  • 2. Data: 2003-01-04 13:06:43
    Temat: Re: Stażyści .... uważajcie ...!!!!
    Od: Roman Kubik <r...@p...com.pl>

    > ----------------------------
    > Jeżeli się zdecydujecie na "bezpłatny staż"
    > to przynajmniej coœ podprowadŸcie z firmu ....
    > jakis dysk, myszkę, ryzę papieru, ręczniki,
    > czy kubeczki ....to swoisty rodzaj zapłaty!!!

    jesli sie _zdecydujecie_ pracowac za darmo, to niestety bedziecie
    pracowac za darmo. i trudno to popierac samemu bedac pracownikiem...

    a jesli zdecydujecie sie na ,,swoisty rodzaj zaplaty'' to bedziecie
    najzwyklejszymi w swiecie zlodziejami - bez wzgledu na okolicznosci.

    pozdrawiam

    romekk

  • 3. Data: 2003-01-04 15:28:14
    Temat: Re: Staży?ci .... uważajcie ...!!!!
    Od: "Tomek" <t...@p...onet.pl>

    > a jesli zdecydujecie sie na ,,swoisty rodzaj zaplaty'' to bedziecie
    > najzwyklejszymi w swiecie zlodziejami - bez wzgledu na okolicznosci.

    Wolontariat ma sens w dużych, najlepiej zagranicznych firmach (sam byłem
    miesiąc), a nie np. w sklepie spożywczym.

    Pzdr

  • 4. Data: 2003-01-04 16:16:51
    Od: "Wrangler" <a...@i...pl>

    Polecam ONZ, wiem coś o tym, przynajmniej w CV będzie porządny wpis ! A
    odradzam nabijanie kasy "prywatnemu" pracodawcy który zawsze nienasycony
    jest i szuka okazji aby wydymać pracownika !!!!

    Pozdrawiam
    Wrangler

  • 5. Data: 2003-01-04 16:52:51
    Od: "M" <mraf[usun_ten_spamerski_chlam]@tlen.pl>

    Całkiem powszechne jest zatrudnianie na staż np. redaktorów albo tłumaczy w
    wdawnictwach. Jeśli rozda się po 10 stron stażystom, a potem podziękuje za
    współpracę, to ma się już stustronicową książkę gratis... To też jest forma
    kradzieży, tyle że nie przedmiotów, a własności intelektualnej.

  • 6. Data: 2003-01-04 17:55:11
    Od: Bozo <b...@b...pl>

    Wrangler wrote:
    > Polecam ONZ, wiem coś o tym, przynajmniej w CV będzie porządny wpis ! A
    > odradzam nabijanie kasy "prywatnemu" pracodawcy który zawsze nienasycony
    > jest i szuka okazji aby wydymać pracownika !!!!

    I tutaj trudno się nie zgodzić :-(
    może nie jest to 100% regułą, ale z 80% już tak...

  • 7. Data: 2003-01-04 19:02:56
    Od: Roman Kubik <r...@p...com.pl>

    M <mraf[usun_ten_spamerski_chlam]@tlen.pl> wrote:
> [...]
    > współpracę, to ma się już stustronicową książkę gratis... To też jest forma
    > kradzieży, tyle że nie przedmiotów, a własności intelektualnej.

    nie. kradziez to nie jest.
    to jest co najwyzej niemoralne wykorzystanie sytuacji, ale moralnosc
    w biznesie nie istenieje i bez tego typu sytuacji.
    Obowiazuja umowy i normy _prawne_.

    wiekszosc dzialan marketingowych jest niemoralnych - np. wmawianie dzieciom
    w reklamach, ze Barbie jest idealem. Kazdy biznes opiera sie na ,,oklamaniu''
    klienta, ze to, co chce mu sie sprzedac jest bezkonkurencyjne...

    mimo swoich wyrazonych tu opini zdecydowanie zgadzam sie z opinia, ze
    za darmo, to mozna byc wolentariuszem u Owsiaka - i to jest piekne.
    A nie nalezy sie zgadzac na prace ,,normalna'' za darmo.
    niemniej jesli swiadomie zgadzamy sie na _cokolwiek_ to to jest
    umowa - i z niej trzeba sie wywiazywac...

    pozdrawiam

    romekk

    --
    http://naked.one.pl/~romek

  • 8. Data: 2003-01-04 19:10:56
    Od: Roman Kubik <r...@p...com.pl>

    Bozo <b...@b...pl> wrote:

    > I tutaj trudno się nie zgodzić :-(
    > może nie jest to 100% regułą, ale z 80% już tak...

    a nawet w tych pozostalych 20% jest tylko szkodnictwem!
    ostatnio czesto widac ogloszenia ludzi, ktorzy _za darmo_ chca zrobic
    komus WWW zeby sobie stworzyc portfolio.
    Ich dzialanie jest samobojcze, bo co z tego, ze beda mieli portfolio,
    jak i tak ciezko im bedzie znalesc prace za sensowna kase, bo jak
    juz oni stworza sobie to darmowe portfolio, to przyjda dziesiatki nastepcow
    _darmowych_ tworzacych portfolio.
    A zleceniodawcy tez nie zechca placic setek/tysiecy kiedy moga przebierac
    w ofertach darmowych... - stac ich nawet na zamowienie 5 stron, zeby odrzucic
    4 beznadziejne i zostawic ta jedna calkiem udana...

    Podobnie w firmach drenujacych ,,darmowych stazystow''. Jaka moze miec nadzieje
    stazysta na stale zatrudnienie? Po co placic - nawet dobremu! -
    skoro mozna miec za darmo kolejnych 5ciu - zawsze ktorys bedzie
    wystarczajaco sprytny, zeby razem z pozostalymi czterema zrobic tyle,
    ile zrobilby ten jeden calkiem dobry, ale kosztowny.
    W firme w ktorej wszystko dobrze sie kreci _bez_ kosztow nikt normlany
    nie zdecyduje sie na podniesienie kosztow, skoro to _nic_ nie da.
    Dlatego dla wlasnego dobra lepiej unikac darmowych
    - nawet ,,perspektywicznych'' - prac. Jak ktos _naprawde_ chce dobrego
    pracownika, to od razu musi zakladac, ze bedzie go on kosztowal.
    A jak chce łosia za darmo, to chce *za darmo*.

    pozdrawiam

    romekk

    --
    http://naked.one.pl/~romek

  • 9. Data: 2003-01-04 22:17:53
    Od: Bozo <b...@b...pl>

    Roman Kubik wrote:
> [...]
    > pracownika, to od razu musi zakladac, ze bedzie go on kosztowal.
    > A jak chce łosia za darmo, to chce *za darmo*.

    Całkowicie się zgadzam z kolegą. To, że ktoś zatrudnia kogoś nawet za wysoką
    pensję oznacza jedynie, że pracownik wygeneruje zysk w wysokości zapłacona
    pensja+podatki+zusy+extra zysk pracodawcy. Jeżeli nie, po prostu pracownika
    się zwalnia. Czyli wszelkiego rodzaju "staże", "praktyki" są w istocie
    działaniem na własną niekorzyść, nawet w imię zdobycia tzw.
    "doświadczenia". Brutalnie ujmując - nawet nie wyrzucanie własnych
    pieniędzy w błoto, ale kredytowanie/dofinansowanie obcych osób, które w
    zamian gnoją (pracownik oczywiscie powinien być szczęśliwy i kreatywny).

    Z moich obserwacji wynika, że pracodawcy bardziej zależy na zdobyciu
    darmowego jelenia, niż doświadczonego pracownika, toteż mniej istotne są
    wpisy w CV niż (desperacka) chęć bycia zatrudnionym. Dalszy ciąg jest łatwy
    do przewidzenia, opisuje to zresztą dość dokładnie Roman :)

    Natomiast zawieranie i - zwłaszcza - dotrzymywanie umów to już zupełnie
    inna bajka.

    P.S. Ostatnio obserwuję z wielkim zainteresowaniem dużą aktywność pewnego
    pana, który oferuje hmmm praktyki - "wspomaganie prac badawczych w
    środowisku internetowym". Firmuje się to logiem Central European Science
    Journals an Internet Investors Company. Gdy wiedziony ciekawością zapytałem
    go ilu jest chętnych, otrzymałem długą opowieść o "możliwościach",
    "doświadczeniu", "perspektywach" i "referencjach". Pan ów na uwagę, że nie
    interesuje mnie dlaczego ale ilu, nie raczył odpowiedzieć. Wnosząc jednak z
    ilości rozsyłanego przez niego śmiecia oceniam, że ma niejakie trudności z
    rekrutacją nosicieli poroża ;)

  • 10. Data: 2003-01-04 23:56:05
    Od: "Sengir" <s...@m...icpnet.pl>

    No a co ma kurcze zrobić człowiek, jak mu na uczelni każą? U nas (poznańska
    politechnika - studia informatyka) w celu zaliczenia studiów należy odbyć
    miesiąć BEZPŁATNYCH praktyk.
    Należy mieć zaświadczenie, że praktyki były bezpłatne (ale musimy je sobie
    sami załatwiać - te praktyki). Prócz tego w ramach obowiązkowej pracy
    inżynierskiej wykonujemy spore projekty - często o komercyjnym
    zastosowaniu - również bezpłatnie (ew. za opłatę rzędu 100 zł za pół roku
    cięzkiej pracy).
    Podobnie jest na pewno na telekomunikacji - reszta kierunków nie wiem.
    Przecież to też jawne psucie rynku - może oni chcą sobie zapewnic
    doktorantów (jak nie będzie dokąd iść)?