PracaGrupypl.praca.dyskusje › Staże absolwenckie...PIT-11...pytanie

  • 1. Data: 2004-01-26 14:58:39
    Temat: Staże absolwenckie...PIT-11...pytanie
    Od: "Dora" <d...@p...onet.pl>

    Witam grupowiczów!
    Otrzymałam PIT-11 za okres od 01.04.2003 do 31.12.2003 z Urzędu Pracy z
    trwającego do dziś stażu absolwenckiego. Ku mojemu zdziwieniu w
    rubryce &#8222;Koszty uzyskania przychodu&#8221; oraz &#8222;Składki na ubezpieczenie

    emerytalne, rentowe oraz na ubezpieczenie chorobowe&#8230;&#8221; nie widniały żadne
    sumy.
    Skąd to się wzięło? I dlaczego? Czy powinnam w jakiś szczególny sposób
    traktować rozliczenie się z Urzędem Skarbowym z tego stażu? Aha &#8211; w ZUSie
    potwierdzili, że jakieś składki UP odprowadzają za stażystów.

    Z góry dziękuję za wyjaśnienie mi tej sytuacji
    Pozdr
    Dora

  • 2. Data: 2004-01-26 17:12:11
    Temat: Re: Staże absolwenckie...PIT-11...pytanie
    Od: "Jean" <j...@w...pl>

> [...]
    ZUSie
    > potwierdzili, że jakieś składki UP odprowadzają za stażystów.

    wszystko jest OK
    kosztow nie ma, jest tylko ulga
    jesli chodzi o skladki zus, to sa one odprowadzane od netta a nie od brutta
    i tyle ;)
    ja nie wierzysz idz do pupy i wez RMUA, pewnie beda marudzic, ale olej to i
    dopnij swego;)

    ps. coz w Olawie ciekawego slychac? ;)

    Jean

  • 3. Data: 2004-01-27 09:44:07
    Od: "Dora" <d...@p...onet.pl>

> [...]
    > i tyle ;)
    > ja nie wierzysz idz do pupy i wez RMUA, pewnie beda marudzic, ale olej to i

    Witam!
    Wiedziałam że mogę na Ciebie liczyć jak juz nikt nie pomoze! :-)
    Witam po latach! W Oławie smuty-zima na całego-czekam końca stażu-i licze na
    zwrot podatku :-)
    A tak serio-sa problemy z tym stazem-nikt nic nie wie jak w czeskim filmie
    (post późniejszy-tez ktoś ma problem z PIT-em 11-gdzie faktycznie wstawić ten
    dochód? Czy w poz. 45 czy moze w poz. 63-jako inne żródła???) Więc?

    Ty to masz dobrze-pewnie takie przyziemne problemy Ciebie się nie tyczą.

    Pozdr cieplutko
    Dora

  • 4. Data: 2004-01-27 22:18:23
    Od: "Jean" <j...@w...pl>

> [...]
    > dochód? Czy w poz. 45 czy moze w poz. 63-jako inne żródła???) Więc?
    >
    > Ty to masz dobrze-pewnie takie przyziemne problemy Ciebie się nie tyczą.

    hihi ;)

    widzialem, ze juz odpowiedzialac na to pytanko, czyli poz.63, co potwierdzam
    ;]
    tylko pamietaj, jesli chodzi o skladke zdrowotna, to wpisujasz ta mniejsza,
    tzn ta ktora odpisuje sie od podaku, reszta idzie z Twojej kieszeni ;(

    tja.. przyziemne problemy i powroty wieczorami do domu ... ;)

    Jean

  • 5. Data: 2004-01-28 08:38:06
    Od: "Dora" <d...@p...onet.pl>

> [...]
    > tzn ta ktora odpisuje sie od podaku, reszta idzie z Twojej kieszeni ;(
    >
    > tja.. przyziemne problemy i powroty wieczorami do domu ... ;)

    No tak-jak że bym mogła zapomnieć o składkach zdrowotnych - przy pierwszym
    rozliczaniu jakoś mi sie zapomniało i wyszło mi niedopłaty.....250 zł!
    Ale juz nadrobiłam i nadpłaty mi wyszło tyle żeby kupić flaszkę, słoik ogórków
    i zapojkę i urżnąć się narzekając cóż mi dał ten roczny staż...

    Każdy wraca wieczorami do domu :-)

    Pozdr cieplutko

    Dora

  • 6. Data: 2004-01-28 17:03:44
    Od: "Jean" <j...@w...pl>

> [...]
    ogórków
    > i zapojkę i urżnąć się narzekając cóż mi dał ten roczny staż...

    heheh, duzo masz zwrotu :P
    u mnie wystarczy jeszcze na kefir na nastepny dzien na kaca ;];];]

    Jean

  • 7. Data: 2004-01-29 09:00:28
    Od: "Dora" <d...@p...onet.pl>

    > heheh, duzo masz zwrotu :P
    > u mnie wystarczy jeszcze na kefir na nastepny dzien na kaca ;];];]
    >
    > Jean

    No przestań - ja byłam na stażu a Ty chyba masz jakąś umowę, prawda?
    Czekam jak zbawienia końca tego stażu-za dobrych wspomnień to ja nie będę
    miała z tej przysłowiowej pierwszej pracy - uraz do konca życia :-/

    Pozdr
    Dora

  • 8. Data: 2004-01-29 15:38:11
    Od: "Dora" <d...@p...onet.pl>

    Jeszcze raz ja - z problemem typowym dla stażysty.
    Mianowicie: pojawiła się plotka co by od 1 kwietnia miała wejść w życie ustawa
    w której mowa była by o przedłużeniu okresu bycia absolwentem z roku do dwóch
    lat. Obawiam się czy aby nie było tez mowy o tym, że stażyści którzy odbębnili
    staż roczny mają &#8222;szansę&#8221; na kolejne przedłużenie o rok-jeśli UP by się
    zgodził. Piszę z lekką dozą niepewności i strachu w oczach, bo żadnej z osób
    będących u mnie na stażu nie uśmiecha się być robolem przez kolejne 12
    miesięcy za psie pieniądze &#8211; a taka opcja ucieszyłaby nasze władze i naszą
    szefową.
    Napisz mi, co o tym wiesz &#8211; może już coś się w necie pokazało, o czym powinnam
    wiedzieć &#8211; ja niestety nie znalazłam.

    Pozdrawiam cieplutko w te mroźne popołudnia
    Dora

    P.S. Aha &#8211; na jakich zasadach może być zatrudniona taka np. nasza
    kierowniczka, która ma pod sobą 5 stażystów &#8211; mógł ją UP wziąć na tzw. roboty
    publiczne? Dostaje zwroty za delegacje, idzie na urlop &#8211; to wszystko z naszego
    urzędu (nie pracy).

  • 9. Data: 2004-01-29 22:21:08
    Od: "Jean" <j...@w...pl>

    > No przestań - ja byłam na stażu a Ty chyba masz jakąś umowę, prawda?
    > Czekam jak zbawienia końca tego stażu-za dobrych wspomnień to ja nie będę
    > miała z tej przysłowiowej pierwszej pracy - uraz do konca życia :-/

    nio...... mam umowe ;)
    1 lutego minie 8 latek pracy w posredniaku ;)

    Jean

  • 10. Data: 2004-01-29 22:32:36
    Od: "Jean" <j...@w...pl>

> [...]
    czym powinnam
    > wiedzieć &#8211; ja niestety nie znalazłam.

    plotka, nie 1 kwietnia ale 31 marca ;]
    data niezbyt pasujaca do nowej ustawy, ale jednak....
    nie bedzie juz statusu absolwenta, art.49 ustawy o promocji zatrudniania:
    Art. 49. W stosunku do:
    1) bezrobotnych do 24 roku życia;
    2) bezrobotnych długotrwale;
    3) bezrobotnych powyżej 55 roku życia;
    4) bezrobotnych bez kwalifikacji zawodowych;
    5) bezrobotnych samotnie wychowujących dzieci do 7 roku życia;
    6) bezrobotnych niepełnosprawnych
    - zwanych dalej "osobami będącymi w szczególnej sytuacji na rynku pracy",
    mogą być dodatkowo stosowane działania określone w art. 50-61.

    na staz moga isc ososby z ust,1 lub 2 lub 4 oraz "absolwenci" w rozumieniu
    starej ustawy do ukonczenia 27 roku zycia (art.53.ust.6)

    > Pozdrawiam cieplutko w te mroźne popołudnia
    > Dora

    dzieki, choc juz jest wieczor ;)

> [...]
    tzw. roboty
    > publiczne? Dostaje zwroty za delegacje, idzie na urlop &#8211; to wszystko

    moze pracowac na publicznych, interwencyjnych lub zwyklej umowie
    delegacje wynikaja juz z odrebnych przepisow, urlop oczywiscie z KP
    choc od 31 marca niespodzianka ...... art.53 ust.5 znowelizowanej ustawy
    ;];];]

    jean (maupek) lowicz kropka com (bez pl !!)
    gg: 1479