PracaGrupypl.praca.dyskusjeSprzedaż referencji/wpisów w CV ?! › Sprzedaż referencji/wpisów w CV ?!
    From: "cdna" <c...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Sprzedaż referencji/wpisów w CV ?!
    Date: Thu, 6 May 2010 10:34:16 +0000 (UTC)

    Szukam pracy, mój "znajomy" zaproponował mi, że za opłatą mogę wpisać sobie
    do CV, że pracowałem w jego firmie i w firmie jego kumpla. Dodatkowo wypiszą
    mi list referencyjny, będę mógł podać ich numery telefonów i w razie czego
    potwierdzą wszystko potencjalnemu pracodawcy.

    Na podkładkę mam wykonać proste zadanie związane z ich branżą (w tej branży
    szukam pracy). Będzie na to umowa zlecenie. Zadanie bardzo proste, zajmie
    około 30min i wnioskuję z tego, że zależy im po prostu na wyciągnięciu ode
    mnie tej opłaty za referencje a nie na darmowym wykonaniu jakiś prac.

    Oczywiście grzecznie podziękowałem bo moim zdaniem to nie jest uczciwe ale
    rodzą się pytania. Czy takie coś jest legalne? Na oko wygląda, że tak,
    przecież praca została wykonana.

    Inna moja wątpliwość dotyczy powszechności takiego zjawiska. Może takie
    rzeczy są na porządku dziennym? W takim wypadku na wejściu moja oferta jako
    pracownika jest gorsza od oferty gościa, który kupił sobie referencje. Np.
    zakładając, że jesteśmy tak samo kumaci to pracodawca wybierze raczej tego co
    ma "doświadczenie". Spotkaliście się z czymś takim?