PracaGrupypl.praca.dyskusje › Spóźnienie a oświadczenie PKP

  • 1. Data: 2013-02-21 09:57:30
    Temat: Spóźnienie a oświadczenie PKP
    Od: Raffaello <r...@r...pl>

    Sytuacja prosta - dojeżdżam do stolycy pociągiem - innego transportu
    praktycznie nie ma, który byłby w stanie mnie dowieźć tak szybko i tak
    prostą drogą.
    Niestety, jak to w PKP bywa, pociąg się spóźnia i to dosyć dużo, w związku z
    czym spóźniam się do pracy - ale mam oświadczenie.
    Przedstawiciel pracodawcy stwierdza, ze ma to w... nosie, oświadczeń
    akceptował nie będzie bo nie i już. Uważa spóźnienie za spóźnienia - tak
    samo nieusprawiedliwione.

    Czy takie podejście jest zgodne z prawem?
    Czy pracodawca ma obowiązek usprawiedliwić spóźnienie z oświadczeniem czy
    nie?

  • 2. Data: 2013-02-21 16:03:55
    Temat: Re: Spóźnienie a oświadczenie PKP
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2013-02-21 09:57:30 +0100, Raffaello <r...@r...pl> said:

    > Czy pracodawca ma obowiązek usprawiedliwić spóźnienie

    Z powodu pogody? Nie musi.
    Tak samo z powodu meczu czy upału.

    --
    Bydlę

  • 3. Data: 2013-02-22 10:07:05
    Od: Raffaello <r...@r...pl>

    Bydlę wrote:

    > Z powodu pogody? Nie musi.
    > Tak samo z powodu meczu czy upału.

    Tu nie chodzi o upał czy opady deszczu - tylko sytuację spowodowaną
    opóźnieniem pociagu, czyli czyms ode mnie kompletnie niezależnym...

  • 4. Data: 2013-02-22 11:47:46
    Od: "engry berd" <b...@a...org>

    Użytkownik "Raffaello" <r...@r...pl> napisał w wiadomości

    > Tu nie chodzi o upał czy opady deszczu - tylko sytuację spowodowaną
    > opóźnieniem pociagu, czyli czyms ode mnie kompletnie niezależnym...

    Skoro to się zdarza cyklicznie i już o tym wiesz, to jedź wcześniejszym,
    innego wyjścia chyba nie ma...

  • 5. Data: 2013-02-23 13:22:40
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Thu, 21 Feb 2013 09:57:30 +0100, Raffaello napisał(a):

    > Czy takie podejście jest zgodne z prawem?

    Jest. Odszkodowanie od przewoźnika w sądzie cywilnym.

    > Czy pracodawca ma obowiązek usprawiedliwić spóźnienie z oświadczeniem czy
    > nie?

    Nie ma.

    --
    ___________ (R)
    ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Kęszyca Leśna

  • 6. Data: 2013-02-24 17:26:39
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2013-02-22 10:07:05 +0100, Raffaello <r...@r...pl> said:

    > Tu nie chodzi o upał czy opady deszczu - tylko sytuację spowodowaną
    > opóźnieniem pociagu, czyli czyms ode mnie kompletnie niezależnym...

    Pogodą.
    Nie musi.
    Kiedy musi, jest zapisane dokładnie - są tam wymienione wezwania
    niektórych urzędów, jest wymieniona choroba, ale pogody nie ma w spisie.

    --
    Bydlę