PracaGrupypl.praca.dyskusje › Specjalista ds. ochrony informacji - zapotrzebowanie (?)

  • 1. Data: 2005-10-06 19:08:01
    Temat: Specjalista ds. ochrony informacji - zapotrzebowanie (?)
    Od: " 007" <r...@g...SKASUJ-TO.pl>

    - ochrona informacji niejawnych,
    - bezpieczeństwo informacji,
    - ochrona informacji handlowych,
    - ochrona danych osobowych.

    Jak sądzicie, czy w Warszawie jest duże zapotrzebowanie na specjalistów o
    takiej profesji? Jakie instytucje (oprócz administracji publicznej) są
    zainteresowane osobami o takich umiejętnościach?
    Dzięki.

  • 2. Data: 2005-10-06 21:08:11
    Od: Krzysztofsf <k...@g...pl>

    Dnia Thu, 06 Oct 2005 19:08:01 +0000, 007 napisał(a):

> [...]
    > takiej profesji? Jakie instytucje (oprócz administracji publicznej) są
    > zainteresowane osobami o takich umiejętnościach?

    Firmy hostingowe ?
    Firmy piszace i wdrazajace oprogramowanie?
    Firmy wdrazajace ISO ?

  • 3. Data: 2005-10-06 21:28:16
    Od: "Jacek" <j...@p...onet.pl>

    > Firmy hostingowe ?
    > Firmy piszace i wdrazajace oprogramowanie?
    > Firmy wdrazajace ISO ?

    Wszystkie większe firmy?

    --
    Pozdrawiam,
    Jacek

  • 4. Data: 2005-10-07 04:24:49
    Od: "DooMiniK" <bachus20[WYTNIJ]@poczta.wp.pl>

    007 zapodał(-a):
> [...]
    > takiej profesji? Jakie instytucje (oprócz administracji publicznej) są
    > zainteresowane osobami o takich umiejętnościach?

    Oj, teraz jest raczej duże - jest to związane z ustawą o ochronie danych
    osobowych. W firmach państowych - wszędzie jest potrzebna polityka
    ochrony danych osobowych, korzystania z systemów informatycznych (czyli
    przełożenie tego na techniczne sprawy), etc. No i szkolenia pracowników !

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    Na serwerze bachus - login taki mam,

  • 5. Data: 2005-10-07 12:37:18
    Od: "Jarod" <b...@N...gazeta.pl>

> [...]
    > takiej profesji? Jakie instytucje (oprócz administracji publicznej) są
    > zainteresowane osobami o takich umiejętnościach?

    A co taki czlowiek wlasciwie robi ? Chodzi mi oto, jak wyglada jego praca ?
    No bo tutaj to wydaje mi sie, ze bardzo szerokie spektrum mozliwosci jest ,
    ale trzeba by miec naprawde spora wiedze , zeby to ogarnac. A moze ja zle
    kombinuje ?
    Jarod

  • 6. Data: 2005-10-07 21:39:42
    Od: "Immona" <c...@n...googlemailu>

    Użytkownik "Jarod" <b...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > ? No bo tutaj to wydaje mi sie, ze bardzo szerokie spektrum mozliwosci
    > jest , ale trzeba by miec naprawde spora wiedze , zeby to ogarnac. A moze

    Na pewno jest zapotrzebowanie na ludzi majacych tak zwane poswiadczenie
    bezpieczenstwa do dostepu do informacji niejawnych do roznorakich poziomow -
    poufnych, tajnych itd. Wydaja toto odpowiednie sluzby panstwowe. Jest wiele
    przetargow czy innych zlecen, w ktorym wymogiem jest posiadanie w kadrze
    kogos majacego takie uprawnienia - oczywiscie klientem jest zazwyczaj
    panstwo. Ciekawostka, dowiedzialam sie od czlowieka, ktory takowe
    uprawnienia posiada, wpisanie tego uprawnienia w CV daje duze fory, jak sie
    trafi na kogos, kto wie, o co chodzi, bo oznacza to, ze czlowiek zostal
    sprawdzony przez sluzby specjalne, ze jest zrownowazony, nie cpa, nie
    chleje, nie ma podejrzanych kontaktow itd. ;) i ze skoro musial to wyrobic,
    to ktos mu zaufal i go dopuscil do cennych informacji. Jednym slowem to robi
    za dobra referencje.

    I.

  • 7. Data: 2005-10-08 14:55:10
    Od: Ziemek Borowski <z...@Z...Waw.PL>

    Immona na pl.praca.dyskusje:

    Przekombinowujesz.
    Generalnie ma 2 pola aktywności: dane osobowe (wszędzie) i informacje
    niejawne. Inne tajemnice (w polskim prawie pp. Taradein naliczyło w
    wydanej w zeszłym roku książce bodaj 107 rodzajów tajemnicy prawnie
    chronionej) obywają się bez dedykowanych stanowisk. A niestety nasz
    prawodawca wymógł tworzenie stanowisk dla tych dwóch tajemnic
    (początkowo licząc na jedno stanowisko dl danych osobowych i informacji
    niejawnych, ale niejawniacy zaszaleli).

    I w obu wypadkach praca polega na współtworzeniu procedur ochrony tych
    tajemnic (zwykle w sprzęrzeniu z systemami zarządzania jakością i
    podobnymi) -- tak na poziomie strategicznym (politkia bezpieczeństwa,
    analiza ryzyka, itp) jak i operacyjnym (np. instrukcja użytkowania
    systemu informatycznego).
    Do tego dochodzą jeszcze rzeczy typu postępowania sprawdzające,
    przeglądy i egzakwoanie procedur itp.
    Czesem łączy się to z ochroną fizyczną, czasem z IT
    :) a czesem z działem prawnym. Zależy od firmy, i jej organizacji czy
    kultury.

    [...]
> [...]
    > to ktos mu zaufal i go dopuscil do cennych informacji. Jednym slowem to robi

    Z tym drugim bym się zgodził... Z tym pierwszym: do poziomu tajemnicy
    służbowej (poufne i zastrzeżone) sprawdzają nie władza ds bezpieczeństwa,
    a lokalny pełnomicnik ochrony informacji niejawnych.
    A i o ile dobrze pamiętam rozporządzenia to i przy tajnym pełnomocnik
    jest wiodący a potem dopiero idzi postępowanie sprawdzające przez ABW
    lub WSI. Więcej np. http://www.abw.gov.pl/Oin/bez_os.htm

    I pytanie do czego referencje. :)

    --
    Ziemek

  • 8. Data: 2005-10-08 14:57:28
    Od: Ziemek Borowski <z...@Z...Waw.PL>

    007 na pl.praca.dyskusje:
> [...]
    > takiej profesji? Jakie instytucje (oprócz administracji publicznej) są
    > zainteresowane osobami o takich umiejętnościach?

    Dostawcy dostarczający IT dla sporej części administracji. Dane osobowe
    to właściwie wszystkie podmioty komercyjne -- ale to nie jest jakaś
    abrakadabra by lokalny administrator it lub księgowy nie mógł tego
    uciągnąć.

    --
    Ziemek

  • 9. Data: 2005-10-09 23:10:39
    Od: Paweł 'Styx' Chuchmała <s...@t...ds.pwr.wroc.pl>

    Ziemek Borowski napisał(a):

> [...]
    > A i o ile dobrze pamiętam rozporządzenia to i przy tajnym pełnomocnik
    > jest wiodący a potem dopiero idzi postępowanie sprawdzające przez ABW

    ABW cywili, WSi wojskowych. A reszta się zgadza.

    Pozdr,

    --
    Paweł 'Styx' Chuchmała
    styx at irc pl