PracaGrupypl.praca.dyskusje › Składka emerytalna a pensja brutto

  • 1. Data: 2006-09-08 08:59:57
    Temat: Składka emerytalna a pensja brutto
    Od: ludzik <z...@v...pl>

    Powiedzmy, że ktoś zgromadził na koncie ZUS-owskim w ramach składki
    emerytalnej w 2005 r. 7500 zł. ZUS na koncie gromadzi 11,22% podstawy
    wymiaru. Wobec tego wynagrodzenie brutto tej osoby to:
    11,22% * x = 7500
    x = 66845 zł.
    Zgadza się?

  • 2. Data: 2006-09-08 09:36:03
    Temat: Re: Składka emerytalna a pensja brutto
    Od: "Pegaz" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    podstawy
    > wymiaru. Wobec tego wynagrodzenie brutto tej osoby to:

    Zasadniczo tak. Mam dwie uwagi:
    1) na konto do ZUS mogła wpłynąć mniejsza kwota składki (z dowolnego
    powodu). Wówczas możemy jedynie powiedzieć że mamy "co najmniej" taką
    kwotę brutto pensji,
    2)procent składki jest chyba inny. Wynosi 9.76 ?

    pozdrawiam
    Pegaz.

    -----
    Lubię chodzić na promocje. Za 50% ceny mogę
    kupić to, czego normalnie bym za darmo nie chciał.