PracaGrupypl.praca.dyskusje › Samozatrudnienie ?

  • 1. Data: 2006-03-09 20:12:01
    Temat: Samozatrudnienie ?
    Od: Tolek <a...@m...w.stopce>

    Witam,

    Bylem na rozmowie o prace - helpdesk w firmie 300osob. Na koniec padla
    sugestia, ze preferowaliby umowe miedzy firmami. Mialbym zaczac
    dzialalnosc gospodarcza.

    I teraz mam pare pytan:
    1) padla z mojej strony propozycja stawki za umowe o prace.
    Jak przeliczac ile za kazdy 1000pln netto umowy o prace wolac w umowie
    miedzy firmami ? Moze sa gdzies przeliczniki ?
    No bo skoro im ma sie oplacic a ja tez mam byc zadowolony, to nie bedzie
    to 1000pln o prace = 1000pln netto DG.

    2) jakie sa plusy i minusy takiego rozwiazania ?
    Nie musicie odpowiadac. Google pracuja :)
    Ale moze pojawily sie jakies nowe fakty ?

    3) czy taka forma wspolpracy jest powszechnie uznawana za gorsza czy
    lepsza w stosunku do umowy o prace ?

    4) Jak nastepny pracodawca odbiera taki zapis w CV ?
    "pracowalem jako inzynier w firmie MisUszatek S.J. na rzecz Koncernu
    Naftowego"
    zamiast "bylem inzynierem w Koncernie Naftowym"

    --
    Przemyslaw 'Tolek'

  • 2. Data: 2006-03-09 20:35:40
    Temat: Re: Samozatrudnienie ?
    Od: Tolek <a...@m...w.stopce>

> [...]
    > miedzy firmami ? Moze sa gdzies przeliczniki ?
    > No bo skoro im ma sie oplacic a ja tez mam byc zadowolony, to nie bedzie

    ....nie musicie pisac ile na zus, vat, etc - po prostu przydalby mi sie
    kalkulator, ktory by policzyl za mnie oba warunki zatrudnienia...

    Ja mu podaje ile oczekuje kasy w portfelu, ile chce przeznaczyc na
    przyszlosc (ZUS w firmie lub gotowka na fundusz prywatny), a on mi poda
    jaka kwota brutto o prace oraz netto w umowie zleceniu.

    --
    Tolek

  • 3. Data: 2006-03-09 22:26:14
    Od: "TasmaN" <i...@w...pl>

    Użytkownik "Tolek" <a...@m...w.stopce> napisał w wiadomości
> [...]

    wydaje mi sie ze kalkulator jest prosty:

    'x' zl wynagodzenia + zus + vat

    ---
    TasmaN

  • 4. Data: 2006-03-09 22:38:12
    Od: "Grzegorz Szyszka" <s...@g...pl>

    > wydaje mi sie ze kalkulator jest prosty:
    >
    > 'x' zl wynagodzenia + zus + vat

    + ksiegowa + ustawowy urlop + chorobowe + czas na urzedy + ... i mase by
    sie jeszcze znalazlo

    ale tak na serio to utrzymanie firmy to ksiegowa + zus + dochodowy + vat +
    cit -vat za kompa - vat za auto

    wszystko zalezy od profilu dzialalnisci i kwoty i obratów np ksiegowa bierze
    okolo 3zł za karzdy papierek

    pozdr
    szyszek