PracaGrupypl.praca.dyskusje › Sąd pracy??

  • 1. Data: 2004-12-20 10:06:47
    Temat: Sąd pracy??
    Od: "MS" <x...@w...op.pl>

    Jaka jest Wasza opinia?
    Warto pakować się w sąd jeżeli chodzi o zaległe premie w kwocie ok 3-5tys
    pln które dodatkowo nie były uwzględnione na żadnej umowie o prace tylko
    rozpisywane na delegacje??

    --
    Pozdrawiam,

    MS

  • 2. Data: 2004-12-20 10:43:11
    Temat: Re: Sąd pracy??
    Od: KrzysiekPP <k...@S...op.pl>

    > Warto pakować się w s?d jeżeli chodzi o zaległe premie w kwocie ok 3-5tys
    > pln które dodatkowo nie były uwzględnione na żadnej umowie o prace tylko
    > rozpisywane na delegacje??

    Premia to premia ... jest wyplacana wg widzimisie pracodawcy i raczej
    nie ma szans na jakiekolwiek procesowanie sie o jej wysokosc.

  • 3. Data: 2004-12-20 10:52:05
    Od: "MS" <x...@w...op.pl>

    Użytkownik "KrzysiekPP" <k...@S...op.pl> napisał w wiadomości

    > Premia to premia ... jest wyplacana wg widzimisie pracodawcy i raczej
    > nie ma szans na jakiekolwiek procesowanie sie o jej wysokosc.

    Nie koniecznie:
    1 - jezeli to miala byc premia handlowa - czyli zalezna od wypracowanego
    zysku/obrotu
    2 - jezeli miała byc wyplacana kwartalnie, lecz nie zostala wyplacona przez
    2 kwartaly
    3 - jezeli zmienilem prace, premia jest wyplacona pozostalym pracownikom, a
    mnie pominieto
    Czy moze sie myle?

    MS

  • 4. Data: 2004-12-20 11:10:06
    Od: KrzysiekPP <k...@S...op.pl>

    > 1 - jezeli to miala byc premia handlowa - czyli zalezna od wypracowanego
    > zysku/obrotu

    A masz ją zapisaną w umowie o prace ?

  • 5. Data: 2004-12-20 11:16:07
    Od: Krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Mon, 20 Dec 2004 11:06:47 +0100, MS <x...@w...op.pl> napisał:

> [...]
    > pln które dodatkowo nie były uwzględnione na żadnej umowie o prace tylko

    Jesli to bylo i jest rozpisywane na delegacje, to tylko sie podlozysz do
    US o naliczenie zaleglych podatkow.
    Dodatkowo - nikt nie zmusi pracodawcy do naliczeia premii uznaniowej - co
    innego, jesli sprawa dotyczy premii regulaminowej, wyszczegolnionej w
    umowie oraz z zasadami okreslonymi w regulaminie plac zakladu.

    Wg mnie nie masz szans

  • 6. Data: 2004-12-20 12:07:07
    Od: Michał Szeląg <l...@w...pl>

    MS napisał :

> [...]
    > pln które dodatkowo nie były uwzględnione na żadnej umowie o prace tylko

    pójdź najpierw do szefa i powiedz, że albo zapłaci, albo dajesz go do sądu,
    może się da polubownie, to jest zawsze najlepsze rozwiązanie!
    --
    =======================================
    Między duszą a materią pośredniczy matematyka.

  • 7. Data: 2004-12-20 12:12:29
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Mon, 20 Dec 2004 11:06:47 +0100, "MS"
    <x...@w...op.pl> zakodował:

    >Warto pakować się w sąd jeżeli chodzi o zaległe premie w kwocie ok 3-5tys
    >pln które dodatkowo nie były uwzględnione na żadnej umowie o prace tylko
    >rozpisywane na delegacje??

    Jakie premie?

    Pozwij go o nie wypłacenie diet i kosztów delegacji, skoro na to masz
    papiery.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 8. Data: 2004-12-20 12:23:02
    Od: "MS" <x...@w...op.pl>

    > Jakie premie?
    >
    > Pozwij go o nie wypłacenie diet i kosztów delegacji, skoro na to masz
    > papiery.

    Klopot w tym ze nie mam zadnych papierow, wszystko bylo zgrabnie zalatwiane
    i mi w rece zostawal tylko banktnot...
    A wlasciwie to mi nie zalezy na tym zeby go sadzic - to ostatecznosc, ale
    chce miec jakis argument w rozmowie, bo skurczybyk nie chce wyplacic
    zaleglej kasy... Nawet nie wiem czy PIP cos zdziala...

    MS

  • 9. Data: 2004-12-20 13:00:17
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Mon, 20 Dec 2004 13:23:02 +0100, "MS"
    <x...@w...op.pl> zakodował:

    >A wlasciwie to mi nie zalezy na tym zeby go sadzic - to ostatecznosc, ale
    >chce miec jakis argument w rozmowie, bo skurczybyk nie chce wyplacic
    >zaleglej kasy... Nawet nie wiem czy PIP cos zdziala...

    No to jak premia nie była regulaminowa (uzależniona od mierzalnych
    czynników) i nie masz na nic papierów to sprawa nie do wygrania.
    Pracodawca nie ma żadnego obowiązku przyznawania premii.
    Równie dobrze mógłbyś go sądzić o nienależne premie - miałbyś te same
    dowody co teraz i podobne szanse na wygraną.

  • 10. Data: 2004-12-20 13:28:11
    Od: "MS" <x...@w...op.pl>

> [...]
    > Równie dobrze mógłbyś go sądzić o nienależne premie - miałbyś te same
    > dowody co teraz i podobne szanse na wygraną.

    Bajer plega na tym ze twierdzili ze jest regulaminowa, nawet prowadzili
    arkusze ocen pracownika no i oczywiscie jak to w dziale handlowym byla
    zalezna od wynikow. No ale nic, widze ze tak nic nie zwojuje... Szkoda...
    A moze macie jakies sposoby na utrudnianie zycia takim gosciom? Moze PIP
    albo cos innego? Jakies zlosliwe porady? :-)

    MS