PracaGrupypl.praca.dyskusje › Ryczalt paliwowy

  • 1. Data: 2004-08-12 10:33:47
    Temat: Ryczalt paliwowy
    Od: WolfShadow <w...@e...poczta.onet.pl>

    Witam.
    Mam taki problem:
    Do moich obowiązkow nalezy "opieka" nad kilkunastoma rozproszonymi po
    calym miescie komputerami. Poniewaz jest to miasto ponizej 100 tys.
    mieszkancow przysluguje mi miesieczny ryczalt na paliwo max do 300 km.
    Charakter mojej pracy i czestosc wyjazdow sprawia, ze miesiecznie tluke
    po 600 - 700 km. Nawet bym na to przymknal oko, ale w umowach na ryczalt
    jest punkt ktory mowi ze kazdy dzien nieobenosci pracownika jest
    odliczany z ryczaltu. Czyli jesli przez pierwsze dwa tygodnie wyjezdze
    300km a pozniej wezme do konca miesiaca urlop to mimo iz na oswiadczeniu
    wpisze te 300 do wyplaty zostanie zatwierdzone 150. Przypuszczam, ze
    jest to po prostu bezczelna proba kantowania pracownikow. Uwazacie, ze
    taki punkt w umowie jest zgodny z prawem?
    Pozdrawiam serdecznie
    WolfShadow

  • 2. Data: 2004-08-12 11:48:49
    Temat: Re: Ryczalt paliwowy
    Od: "Kasia Mikołajczyk" <k...@U...ceti.pl>

    Użytkownik "WolfShadow" <w...@e...poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:cffh35$96t$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
    > jest to po prostu bezczelna proba kantowania pracownikow. Uwazacie, ze
    > taki punkt w umowie jest zgodny z prawem?

    Ten punkt w umowie wynika chyba z Rozporządzenia Ministra Transportu i
    Gospodarki Morskiej z dnia 26 marca 1998 r. Dz.U. 41 poz. 239 z 1998 r.

    http://bap-psp.lex.pl/cgi-bin/demo.cgi?id=&comm=jn&a
    kt=nr16799505&ver=-1&jedn=-1
    § 4. 3. Kwotę ustalonego ryczałtu, o którym mowa w ust. 1, zmniejsza się o
    jedną dwudziestą drugą za każdy roboczy dzień nieobecności w miejscu pracy z
    powodu choroby, urlopu lub innej nieobecności oraz podróży służbowej
    trwającej co najmniej 8 godzin.

    Kasia

  • 3. Data: 2004-08-12 20:16:11
    Od: gromax <g...@W...interia.pl>

    może warto by przedyskutować z pracodawcą tzw. kilometrówkę?

  • 4. Data: 2004-08-13 07:36:14
    Od: WolfShadow <w...@e...poczta.onet.pl>

> [...]
    > jedną dwudziestą drugą za każdy roboczy dzień nieobecności w miejscu pracy z
    > powodu choroby, urlopu lub innej nieobecności oraz podróży służbowej

    Czyli "kantowanie" zgodne z prawem.
    Dzięki wielkie.
    Pozdrawiam.
    Przemek