PracaGrupypl.praca.dyskusje › Rozwiązanie umowy o pracę - umowa lojalnościowa.

  • 1. Data: 2006-04-29 16:41:58
    Temat: Rozwiązanie umowy o pracę - umowa lojalnościowa.
    Od: cyryl <c...@3...pl>

    Witam
    Chce rozwiazac umowe o prace z pracodawca, niestety mam podpisane tzw.
    umowy lojalnosciowe'.
    Ponizej tresc umowy:

    Umowę w sprawie podnoszenia kwalifikacji zawodowych" :

    Umowa zawarta w dniu xxxx pomiędzy 'firma' a 'pracownik'

    Pracownik oświadcza że posiada wystarczające umiejętności oraz wyraża
    chęć uczestnictwa w szkoleniu 'xxxxx' w terminie 'xxx'
    koszt szkolenia xxx USD w celu utrzymanie statusu partnera handlowego
    oraz podnoszenia kwalifikacji.

    Pracodawca kieruje pracownika na w/w szkolenie oraz zobowiązuje się do
    pokrycia kosztów związanych ze szkoleniem, a w szczególności:
    - uczestnictwa w szkoleniu i egzaminach (zgodnie z rachunkiem
    wystawionym przez organizatora szkolenia)
    - udokumentowanych kosztów przejazdu
    - nieobecności w pracy
    - zakupu materiałów szkoleniowych

    Pracownik zobowiązuje się do wykorzystania nabytych kwalifikacji
    pracując u pracodawcy na odpowiednim zgodnym z przeszkoleniem stanowisku
    pracy w niezmniejszonym wymiarze godzin przez okres minimum 3 lata po
    ukończeniu szkolenia

    W przypadku gdy w okresie 3 lat po ukonczeniu szkolenia
    - pracownik rozwiaze stosunek pracy z a wypowiedzeniem
    - pracodawca rozwiaze stosunek pracy bez wypowiedzenia z winy pracownika
    to pracownik zobowiazuje sie do zwrotu:
    - kosztow, o ktorych mowa (powyzej) w wysokosci proporcjonalnej do czasu
    pracy po zakonczeniu przez niego nauki okreslonej (powyzej))
    - utraconych przez firme korzysci w wyniku nie wykonywania pracy przez
    pracownika uczestniczacego w szkoleniu
    Przez utracone korzysci firmy za jeden dzien nieobecnosci pracownika
    przyjmuje sie wynik ilorazu:
    usrednionego jednodniowego zysku nietto z ostatnich 12 miesiecy
    wypracowanego przez firme i sredniej ilosci pelnych etatow za okres
    ostatnich 12 miesiecy

    Jezeli pracownik nie przystopi do szkolenia zrezygnuje ze szkolenia w
    czasie jego trwania bodz nie przystapi do egzaminu konczacego szkolenie
    bez uprzedniej pisemnej zgody pracodawcy lub nie ukonczy egzaminu z
    wynikiem pozytywnym zobawiazany jest do niezwlaczengo zwrotu wszystkich
    poniesionych przez pracodawce kosztow, o ktorych mowa powyzej.

    Potwierdzeniem udzialu pracownika w szkoleniu, egzaminie oraz
    potwierdzeniem wyniku egzaminu jest certyfikat, zaswiadczenie, dyplom
    itp. wystawione przez organizatora szkolenia.
    W przypadku nie ukonczenia przez pracownika z wynikiem pozytywnym
    egzaminu okreslonego owyzej o pokryciu kosztow o ktorych mowa powyzej
    decyduje kazdorazowo zarzad

    Wszelkie zmiany do umowy wymagaja formy pisemnej pod rygorem niewaznosci

    Ewentualne spory dotyczace przedmiotu niniejszej umowy beda rozstrzygane
    przez sad wlasciwy dla siedziby pracodawcy

    W zakresie nie unormowanym umowa znajduja zastosowanie odpowiednie
    przepisy a w szczegolnosci kodeksu pracy i kodeksu cywilnego

    Umowe sporzadzano w dwoch egzemplarzach po jednym dla kazdej ze stron.

    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

    Czy takie zachowanie pracodawcy tj. zmuszanie pracownika do pojscia na
    szkolenie poniewaz dzieki temu pracodawca otrzyma partnerstwo jest
    zgodne z prawem ?

    Jakie szanse mam pracownik na wygranie w sadzie ?

    Czy tresc takiej umowy jest zgodna z kodeksem pracy ?

  • 2. Data: 2006-04-30 06:45:22
    Od: Pawel Rutkowski <s...@N...Ol.Sl.Pl.Al.M.rsc.pl>

    On 2006-04-29, cyryl <c...@3...pl> wrote:
    > - utraconych przez firme korzysci w wyniku nie wykonywania pracy przez
    > pracownika uczestniczacego w szkoleniu

    Wow, jakbym ja dostal cos takiego do podpisania to bym zwiewal gdzie
    pieprz rosnie. Uwielbiam klauzule o "utraconych korzysciach". Wszystko
    mozna pod to podciagnac.

    > Jakie szanse mam pracownik na wygranie w sadzie ?

    IMO to po podpisaniu marne.

    --
    Pawel Rutkowski

  • 3. Data: 2006-04-30 11:06:35
    Od: "Jozef" <j...@n...pl>

> [...]

    > usrednionego jednodniowego zysku nietto z ostatnich 12 miesiecy
    > wypracowanego przez firme i sredniej ilosci pelnych etatow za okres

    wow, ktorys z bankow podawal zysk netto za ubiegly rok 800 mln zl
    obliczcie sobie ile wychodzi dziennie na 1 pracownika
    bank byl maly ale ilosc pracownikow przyjmijcie sobie jak u najwiekszego

  • 4. Data: 2006-05-01 08:02:03
    Od: "fart" <a...@w...pl>

> [...]
    > z prawem ?
    >
    > Jakie szanse mam pracownik na wygranie w sadzie ?
    >
    > Czy tresc takiej umowy jest zgodna z kodeksem pracy ?

    Wg mnie to pracodawca powinien zarządać od Ciebie tych kwalifikacji przed
    zawarciem umowy o prace ... Ty wybuliłbyś kasę na kształcenie .... i miałbyś
    wolną drogę odwrotu ....
    Jeśli skusiłeś się na szkolenia na koszt pracodawcy i podpisałeś lojalki,
    dzieckiem chyba nie jesteś, to masz wg mnie dwa wyjścia .....
    pierwsze - dogadać się z pracodawcą i iść na porozumienie stron przy
    rozwiązaniu ..... w końcu moze zrozumie, że z niewolnika nie ma pracownika
    drugie - zapłacić, zwrócić pracodawcy poniesione koszty, wykształcić na
    swoje miejsce nowego pracownika:)))))))

    i to jest właśnie to .... co mnie wkurza ........
    najpierw wykształci się pracownika ..... a potem on ucieka ....

    ja to w dyby zakułbym pracownika i kazał odpracować ... kontrolując jakość
    pracy :))))

    pozdrawiam
    fart

  • 5. Data: 2006-05-04 09:30:51
    Od: "Krzysztof Stachlewski" <s...@f...pl>

    "cyryl" <c...@3...pl> wrote in message news:e3057a$tsf$1@polsl.pl...

> [...]
    > usrednionego jednodniowego zysku nietto z ostatnich 12 miesiecy
    > wypracowanego przez firme i sredniej ilosci pelnych etatow za okres

    Przepraszam, ale takie coś kojarzy mi się z praktyką w niektórych państwach
    tzw. trzeciego świata. Ludzie pracują tam za marne grosze spłacając
    wyimagnowany dług, który ciągle rośnie.
    Wydaje mi się, że w Polsce niewolnictwo jest zabronione.
    Idź z tym do prawnika.

    Stach

  • 6. Data: 2006-05-07 20:31:53
    Od: "Jackare" <j...@i...pl_wytnijto_>

> [...]
    > zgodne z prawem ?
    >
    > Jakie szanse mam pracownik na wygranie w sadzie ?
    >
    > Czy tresc takiej umowy jest zgodna z kodeksem pracy ?

    Przede wszystkim poradź się prawnika.
    Z tego co gdzieś kiedyś przeczytałem, nie można obejmowac lojalkami szkoleń
    niezbędnych do prowadzenia działalności pracodawcy. W tym przypadku sprytny
    prawnik podciągnie chęć bycia partnerem czegoś tam pod właśnie taki
    przypadek.

    Co do utraconych korzyści- IMHO jest to sprawa naciągana i może nie
    powodować żadnych skutków prawnych, zwłaszcza w relacji
    pracownik-pracodawca.
    Pozdro
    --
    Jackare