PracaGrupypl.praca.dyskusje › Rozwiazanie umowy o prace

  • 1. Data: 2003-06-03 20:30:43
    Temat: Rozwiazanie umowy o prace
    Od: "luke" <ktaki[NO-SPAM]@buziaczek.pl>

    Witam,

    W jaki sposob nalezy rozwiazac umowe o prace bez ograniczen czasowych. Co
    nalezy przedstawic pracodawcy, jakie przysluguja przywileje a jakie
    obowiazki? Czy pracodawca moze powiedziec np 'ja Pani nie puszczam, jesli
    Pani odejdzie to napisze Pani takie swiadectwo pracy ze nikt Pani nie
    przyjmie'. Jak wtedy 'walczyc' z gorliwym szefem?

    Pozdrawiam

    luke

  • 2. Data: 2003-06-03 21:57:59
    Temat: Re: Rozwiazanie umowy o prace
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Tue, 3 Jun 2003 22:30:43 +0200, "luke"
    <ktaki[NO-SPAM]@buziaczek.pl> zakodował:

    >W jaki sposob nalezy rozwiazac umowe o prace bez ograniczen czasowych. Co

    Czyli umowę na czas nieokreślony?
    Możesz napisać to samo po polsku? Jaka umowa, od jak dawna?

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 3. Data: 2003-06-03 23:11:55
    Od: Kyniu <kyniu@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    On Tue, 3 Jun 2003 22:30:43 +0200, "luke" <ktaki[NO-SPAM]@buziaczek.pl> wrote:

    > to napisze Pani takie swiadectwo pracy ze nikt Pani nie
    >przyjmie'. Jak wtedy 'walczyc' z gorliwym szefem?

    Uswiadomic mu (przedstawiajac KP) ze swiadectwo pracy nie sluzy ocenie
    pracownika - nie ma w nim miejsca na opinie o pracowniku. A jak nie to po
    otrzymaniu takiego swiadectwa z radosna tworczoscia szefa idziemy do Sadu Pracy
    i szybko facet zmieni zdanie.

    Kyniu
    --
    * _ __ _ *
    * | |/ / _ _ _ (_)_ _ *

  • 4. Data: 2003-06-04 04:40:07
    Od: "luke" <ktaki[NO-SPAM]@buziaczek.pl>

    > <ktaki[NO-SPAM]@buziaczek.pl> zakodował:

    > Czyli umowę na czas nieokreślony?
    > Możesz napisać to samo po polsku? Jaka umowa, od jak dawna?

    Sorki. Masz racje. Jest to umowa o prace na czas nieokreslony z polrocznym
    stazem pracy (pelen etat) w zakladzie pracy i z dwoletnim stazem pracy w
    innych zakladach.

    luke

  • 5. Data: 2003-06-04 05:28:19
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Wed, 4 Jun 2003 06:40:07 +0200, "luke"
> [...]

    >stazem pracy (pelen etat) w zakladzie pracy i z dwoletnim stazem pracy w

    No to masz do wyboru:
    1. Porozumienie stron - "strony zgodnie oświadczają, iż stosunek pracy
    ulega rozwiązaniu z dniem". Wszelkie postanowienia muszą być tutaj,
    może być od zaraz. Tylko, że na to musi zgodzić się pracodawca i to
    jest jego dobra wola.
    2. Wypowiedzenie umowy - "wypowiadam umowę o pracę z zachowaniem
    ustawowego okresu wypowiedzenia". Dla jasności nie warto pisać "proszę
    o rozwiązanie" - to może zostać różnie zinterpretowane. Ty nie
    prosisz, ty wypowiadasz i pracodawca nic nie może na to poradzić. Przy
    półrocznym stażu masz miesięczne wypowiedzenie liczone do końca
    następnego miesiąca. Czyli nie ma znaczenia czy wypowiedzenie zło
    3. Rozwązanie umowy bez wypowiedzenia z winy pracodawcy - "rozwiązuję
    umowę bez wypowiedzenia, z winy pracodawcy. Przyczyną jest
    nieterminowa wypłata wynagrodzenia, która nastąpiła 16 maja".
    Niestety, można użyć tylko, jeżeli w ciągu ostatniego miesiąca
    _dowiedziałeś_ się o naruszeniu przez pracodawcę jego podstawowego
    obowiązku. Pracodawca nie ma nic do powiedzenia a Ty zaraz po złożeniu
    takiego pisemka idziesz do domu. Poza tym działa tak, jak rozwiązanie
    umowy przez pracodawcę, dostajesz odszkodowanie równe pensji jaką byś
    dostał, gdyby tego dnia pracodawca złożył Ci wypowiedzenie itd.
    4. Nie przyjść do pracy. Nie jest to równoznaczne z rozwiązaniem
    umowy. Wtedy pracodawca, gdy uzna to za stosowne, rozwiąże z Tobą
    umowę o pracę z Twojej winy - naruszenie podstawowego obowiązku
    pracownika, jakim jest świadczenie pracy (ale jeżeli nie wypłaci
    wynagrodzenia, to możesz go uprzedzić ;). W takim przypadku możesz
    zostać pociągany po sądach o odszkodowanie z poniesione przez
    pracodawcę straty, jak się uprze, to Cię nie zwolni i nie prędko
    zobaczysz świadectwo, a jak już je zobaczysz, to faktycznie będzie
    wyglądało baardzo nieładnie. Tylko, że jeszcze nie spotkałem
    pracodawcy, który prosiłby o świadectwo pracy przed zatrudnieniem -
    więc raczej nie będzie przeszkadzało w znalezieniu nowej pracy (ale w
    jej utrzymaniu jak najbardziej).

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 6. Data: 2003-06-04 19:15:00
    Od: "robak" <r...@d...agh.edu.pl>

    > 3. Rozwązanie umowy bez wypowiedzenia z winy pracodawcy - "rozwiązuję
    > umowę bez wypowiedzenia, z winy pracodawcy. Przyczyną jest
    > nieterminowa wypłata wynagrodzenia, która nastąpiła 16 maja".

    tzn. mozna rozwiazac, w tym przypadku, do konca maja czy do 16 czerwca ?
    a w ogole dzieki za wyczerpujaca odpowiedz :)
    --
    robak

  • 7. Data: 2003-06-04 20:00:42
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Wed, 4 Jun 2003 21:15:00 +0200, "robak"
    <r...@d...agh.edu.pl> zakodował:

    >tzn. mozna rozwiazac, w tym przypadku, do konca maja czy do 16 czerwca ?
    >a w ogole dzieki za wyczerpujaca odpowiedz :)

    Zależy, kiedy się dowiedziałeś - w ciągu miesiąca od tego momentu.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775