PracaGrupypl.praca.dyskusjeRozwiązanie umowy na zwolnieniu? !PILNE! › Re: Rozwiązanie umowy na zwolnieniu? !PILNE!
    From: Dariusz Tarczoń <t...@i...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Rozwiązanie umowy na zwolnieniu? !PILNE!
    Date: Tue, 13 Sep 2005 23:21:06 +0200

    Artur Stasiak napisał(a):
    > WItam,
    >
    > Mam problem dostałem dzisiaj pocztą rozwiązanie (z dniem 9 września) umowy
    > (czas próbny) o pracę, z powodu nie stawienia się do pracy 5 września -
    > poniedziałek (poniedziałek ten mam wolny za wczesniej przepracowaną sobotę -
    > takie zasady w firmie).
    Czy na pewno miales wolne dokladnie w _ten_ poniedzialek?

    We wtorek tj. 6 września byłem w firmie i
    > powiedziałem 2 pracownikom (szef był zajęty) że idę do lekarza. Dostałem
    > zwolnienie od 6 do 13 września,
    A kiedy poinformowales o nim szefa?

    dzisiaj miałem iść do lekarza po
    > przedłuzenie zwolnienia, dzisiaj także miałem dostarczyć pracodawcy oba
    > zwolnienia (ale w tej sytuacji tego nie uczynie), czyli pierwsze zwolnienie
    > dostarczone było by w ciągu 7 dni.
    Grrunt to wyczekac do ostatniej chwili....
    Masz 7 dni kalendarzowych na dostarczenie zwolenienia do pracodawcy, nie
    liczac dnia wystawienia zwolnienia.. (osobiscie, przez osoby trzecie,
    poczta...)

    > Na piśmie szef powołuje się na art.52&1 Kodeksu Pracy - ciężkie naruszenie
    > podstawowych obowiązków pracowniczych.
    >
    > Pytanie czy rozwiązanie jest z winy mojej czy mogę rościć swoje racje przed
    > sądem?

    Jezeli szef, udowodni ze:
    - w poniedzialek nie byles w pracy, a byc powinienes
    - ze nie dosc skutecznie poinformowales o swojej nieobecnosci
    (zwolnienie lekarskie...) - masz 2 dni, aby poinformowac _skutecznie_
    pracodawce, dlaczego Cie nie ma, i do kiedy Cie nie bedzie

    > Ale najważniejsze/najśmieśniejsze w tej sprawie jest to zatrudnił mnie 18
    > sierpnia przez Urząd Pracy, chciał abym sam wyposażył swoje stanowisko w
    > narzędzia (najmniej 500zł !), dostał na mnie od UP pieniążki na doposażenie
    > stanowiska!!, i z tego co wiem pieniądze na moje wynagrodzenie (aż 900zł
    > brutto) na okres 12 miesięcy.

    jak dostal pieniadze na Ciebie, to pewnie bedzie musial je zwrocic...

    Pozdrawiam...