PracaGrupypl.praca.dyskusje › Rozpoczęcie działalności - bez gotówki

  • 1. Data: 2005-01-04 20:48:54
    Temat: Rozpoczęcie działalności - bez gotówki
    Od: "Michal S." <s...@p...onet.pl>

    Mam zamiar rozpocząć działalność gospodarczą, związaną z udostępnianiem
    internetu.
    Problem jest w tym że potrzeba na start trochę kasy ok 20 000 zł .
    Aktualnie zaczął bym od ZERA a kasę musze skąś wyrwać, no właśnie bank,
    jest jakiś kredyt mało oprocentowany 7% w skali roku tylko cholery chcą od
    razu po 3 miesiącach
    rozpocząć spłatę rat co wynosi potnad 1200zł.
    Nie mam pewności że w ciągu tych 3 miesięcy będę na tyle miał zysku aby
    spłacić.

    Więc pytam się was, czy jest jakiś sposób aby spokojnie zacząć działalność
    bez takich obciążeń, przecież ZUZ od razu chce 700zł.
    Może warto firmę założyć u sąsiadów na zachodzie, może tam jest inaczej, czy
    ktoś wie coś na ten temat ?

    Pozdrawiam

    Michał Sz.

  • 2. Data: 2005-01-04 22:00:20
    Temat: Re: Rozpoczęcie działalności - bez gotówki
    Od: "xet" <x...@i...pl.USUNTO>

> [...]
    > rozpocząć spłatę rat co wynosi potnad 1200zł.
    > Nie mam pewności że w ciągu tych 3 miesięcy będę na tyle miał zysku aby

    no faktycznie problem! musisz wziasc pod uwage ze na rynku jest teraz duzo
    firm ktore prowadza taka dzialalnosc! a zeby splacac kredyt to musisz go
    pozniej splacac, a zeby go splacac musisz zarabiac, zeby zarabiac to firma
    musi dobrze dzialac i musi miec duzo klientow....a rate trzeba zaplacic.
    wiec zastanow sie dobrze czy wyjdzie ten interes... z tego co sie oriemtuje
    to kredyt musi byc jakos zabezpieczony bo nikt ci nie pozyczy pieniedzy bez
    gwarancji no i chyba biznesplanik jest potrzebny:)! a jak nie wypali biznes?
    to jak splacisz 20000? NIGDY NIE ZACZYNAJ OD ZERA! zawsze lepej miec jakies
    pieniadze...no chyba ze bedziesz monopolista na rynku lub wprowadzisz
    super-mega-extra szybkie lacze dodatkowo bezawaryjne i super szybki serwis i
    bedziesz mial kolo 200 klientow! okolo 60% firm internetowych to ma! a ty
    wiec lepiej sie zastanow lub napisz biznesplan:)
    pozdrawiam i zyzce sukcesow :) i szczescia, bo bedzie potrzebne

  • 3. Data: 2005-01-04 22:31:43
    Od: "Michal S." <s...@p...onet.pl>

    > wiec lepiej sie zastanow lub napisz biznesplan:)
    > pozdrawiam i zyzce sukcesow :) i szczescia, bo bedzie potrzebne

    Nie napawa to potymizmem.

    A tak nawiasem, to co człowiek mający pomysł aby coś zarobić ma zrobić ?
    Przecież nasza RP dołuje takich ludzi na samym starcie.
    Jak jesteś bezrobotny to tylko w ciebie wkładają kase,
    a jak zaczynasz myśleć to w łeb dostajesz, czy to nie jest CHORE !

    Michał Sz

  • 4. Data: 2005-01-04 23:55:34
    Od: "Holden Caulfield" <m...@p...fm>

    "Michal S." <s...@p...onet.pl> wrote in message

    > Przecież nasza RP dołuje takich ludzi na samym starcie.
    > Jak jesteś bezrobotny to tylko w ciebie wkładają kase,
    > a jak zaczynasz myśleć to w łeb dostajesz, czy to nie jest CHORE !

    To sie nazywa sprawiedliwosc spoleczna w panstwie opiekunczym.

  • 5. Data: 2005-01-05 01:47:59
    Od: "Jackare" <j...@i...pl_wytnij_to_>

    no właśnie bank,
    > jest jakiś kredyt mało oprocentowany 7% w skali roku

    Nie chce cie dolowac ale doczytaj o jego RZECZYWISTYM oprocentowaniu i
    koniecznych zabezpeiczeniach (ew. wymaganym wkladzie wlsnym)

    Zanim zaczniesz zrob "badanie rynku" przejdz sie z ankieta po terenie na
    ktorym chcesz dzialac i zobaczysz ze:

    60% nie jest zainteresowanych (z roznych powodow)
    reszta albo ma net, albo nie wie (czesto jak inni wezma to oni tez), albo
    oczywiscie chce, ale nie ma jeszcze komputera.

    Indywidualna, tania neostrada wybija male sieci:
    utzrymanie przyzwoitego lacza jest drogie, musisz miec jakie porzadne
    routery i koncentratory, laczenie budynkow droga inna niz radiowa jest
    delikatnie mowiac problematyczne ze wzgledow proceduralnych, a droga radiowa
    jest z reguly niestabilna (np to co postawisz zima moze juz wiosna nie
    pracowanc ze wzgledu na liscie na drzewach). Ponadto musisz miec redundancje
    urzadzen krytycznych dla dzialania sieci oraz serwis bo klenci ci spac nie
    dadza. Nadto wszystko zakresz twoich planowanych dzialan jest objety
    wymaganiami prawa telekomunikacyjnego- polecam przestudiowanie tej
    arcyciekawej ustawy.

    Moja rada: jesli masz rynek, zbierz grupe zainteresowanych, rozkreccie cos
    albo na lewo albo jako np stowarzyszenie non-profit. Jesli to sie rozhula
    przeksztalccie to w firme
    --
    Jackare
    Bytom

  • 6. Data: 2005-01-05 06:22:40
    Od: "Kuroi Bonza" <b...@w...pl>

    Dnia Tue, 4 Jan 2005 23:31:43 +0100, Michal S. <s...@p...onet.pl>
    napisał:

    > Nie napawa to potymizmem.
    >
    > A tak nawiasem, to co cz?owiek maj?cy pomys? aby co? zarobiae ma zrobiae ?
    > Przecie? nasza RP do?uje takich ludzi na samym starcie.
    dlatego ja opuszczam w najblizszym czasie RP.
    Panie Kwasniewski! Ostatni gasi swiatlo!

    > Jak jeste? bezrobotny to tylko w ciebie wk?adaj? kase,
    takie sa zalozenia, problemem dodatkowym jest to, ze kasy za bardzo nie
    ma....
    Bardziej oplaca sie byc bezrobotnym, bo sa zasilki i zaden zus pip czy us
    nad glowa Ci nie stoi,
    kasy na zasilki nie ma, bo jest za duzo bezrobotnych w stosunku do
    pracujacych :-)
    a jest za malo miejsc pracy, bo rzucaja gdzie moga klody pod nogi
    pracodawcom...

    > a jak zaczynasz my?leae to w ?eb dostajesz, czy to nie jest CHORE !
    ucza nas ze myslenie nie jest w cenie, lepiej brac zasilek, bo wtedy mysla
    urzednicy i maja z tego kase i wyzsze zatrudnienie jest :-))
    I ilosc urzednikow jest bardziej zblizona do standardow UE :-)))

    Bonza
    pager 0642299084
    gg5358021 icq172046816 tlen daboni

  • 7. Data: 2005-01-05 09:46:39
    Temat: Re: Rozpoczęcie działalno?ci - bez gotówki
    Od: Jan Kowalski <j...@k...pl>

    > NIGDY NIE ZACZYNAJ OD ZERA!
    Żeby to było takie proste...

  • 8. Data: 2005-01-05 16:48:42
    Od: Jan Kowalski <j...@k...pl>

    > Przecież nasza RP dołuje takich ludzi na samym starcie.
    Tak

    > a jak zaczynasz my?leć to w łeb dostajesz, czy to nie jest CHORE !
    Jest

  • 9. Data: 2005-01-05 17:24:36
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    Użytkownik "Michal S." <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > rozpocząć spłatę rat co wynosi potnad 1200zł.
    > Nie mam pewności że w ciągu tych 3 miesięcy będę na tyle miał zysku aby

    Szczerze mowiac dziwie sie ze bank nie spuscil po brzytwie byznesplanu.
    Pobiezny szacunek miesiecznych kosztow:

    Rata: 1200
    ZUS: 650
    Zyc(skromnie): 1200
    Lacze (skromnie): 2000
    RAZEM: 5050

    Zeby byc atrakcyjnym, musisz byc cenowo porownywalny od neozdrazy, czyli w
    pierwszym przyblizeniu miec okolo 70 klientow...

    Te 2000 PNL to 2Mb. Wiec zeby zapewnic parametry polaczenia porownywalne z
    neozdrada jednoczesnie z uslugi nie powinno korzystac do okolo 20% Twoich
    klientow (co moze sie udac). Potrzebujacy dostepu do netu ludzie na terenie
    twojego dzialania pewnie juz ten dostep maja dosc trudno bedzie ich
    przekonac do zmiany providera.

    A swoja droga na co te 20,000? Na profesjonalne rozwiazania to zdeka za
    malo, na mniej profesjonalne zdeka za duzo.

    szomiz
    Kto pyta nie bladzi?
    Kto pyta ten bladzi z innymi!

  • 10. Data: 2005-01-05 17:28:51
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

> [...]

    pierwszym przyblizeniu miec okolo 70 klientow...

    Te 2000 PNL to 2Mb. Wiec zeby zapewnic parametry polaczenia porownywalne z
    neozdrada jednoczesnie z uslugi powinno korzystac do okolo 20% Twoich