PracaGrupypl.praca.dyskusje › Rozmowa rekrutacyjna w NSN

  • 1. Data: 2008-06-07 07:50:33
    Temat: Rozmowa rekrutacyjna w NSN
    Od: Kaem <z...@o...pl>

    Kłaniam się.

    Czy obecne są tutaj osoby, które w minionych dwóch tygodniach stawiły
    się w Warszawie na rozmowie rekrutacyjnej w Nokia Siemens Networks
    (praca w sekcjach technicznych)? Konkretnie szukam osoby, do której NSN
    telefonowało w ostatnich dniach, by ustalić termin kolejnej
    0.5-1-godzinnej rozmowy (w tym wypadku już telefonicznej).
    Ciekaw jestem, czego dotyczyć może ta rozmowa i jak może wyglądać. Pani
    z Działu HR zdradziła tylko tyle, że będzie to "miękka rozmowa" (?).

    K.

  • 2. Data: 2008-06-07 12:20:03
    Temat: Re: Rozmowa rekrutacyjna w NSN
    Od: "grom@x" <gromax@_USUN_.interia.pl>

    > Pani
    > z Działu HR zdradziła tylko tyle, że będzie to "miękka rozmowa" (?).

    rzmi to jak sprawdzenie twoich umiejętnosci miękkich, czyli
    nie-tecnicznych. Pewnie to będzie jakiś test, sprawdzenie twojej
    odporności na stres i takie tam pierduły

  • 3. Data: 2008-06-07 13:55:17
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Sat, 07 Jun 2008 09:50:33 +0200, Kaem napisał(a):

> [...]
    > Ciekaw jestem, czego dotyczyć może ta rozmowa i jak może wyglądać. Pani
    > z Działu HR zdradziła tylko tyle, że będzie to "miękka rozmowa" (?).

    Osobiście to w ogóle zmieniłem nastawienie do rozmów kwalifikacyjnych. Bo
    niby fajnie byłoby wiedzieć "co będzie", ale przecież to spotkanie ma
    ocenić czy będę się nadawać na dane stanowisko. Jak się wcześniej dowiem
    jakie pytania techniczne będą, to mogę zafałszować wynik i pracę dostanę,
    by zaraz z niej wylecieć. Sam bym się zresztą nie czuł dobrze na stanowisku
    gdzie sobie nie radzę.

    Sam staram się przygotowywać do rozmów kwalifikacyjnych, ale w innym
    kontekście. Wolę wcześniej dowiedzieć się czegoś o potencjalnym pracodawcy,
    tak by mieć przygotowane konkretnie własne pytania i poznać ogólną
    specyfikę firmy. Czasem też pozwala to na poznanie w pewnym stopniu
    oczekiwań pracodawcy (widząc ich produkty i usługi, wiem jaką specyfikę i
    jakość prezentują). Czasem można też usystematyzować swoją wiedzę i
    doświadczenie układając to sobie wcześniej, żeby się na rozmowie nie jąkać
    i nie pominąć niczego istotnego. Reszta powinna być sprawdzianem i bo samej
    wiedzy czy umiejętności nie nabędę od tego że wcześniej poznam odpowiedzi
    na pytania.

    Powodzenia życzę! ;)

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 4. Data: 2008-06-07 20:21:05
    Od: Kaem <z...@o...pl>

    Kapsel pisze:

> [...]
    > wiedzy czy umiejętności nie nabędę od tego że wcześniej poznam odpowiedzi

    Pierwsza, typowo 'techniczna' rozmowa kwalifikacyjna już za mną.
    Prowadzący rozmowę informowali mnie, że jeżeli będą zainteresowani moją
    osoba, odezwą się do mnie telefonicznie do (zeszłego) piątku. Jeżeli nie
    spełnię ich oczekiwań, nie telefonowaliby wcale.
    No i stało się - w piątek otrzymałem telefon od Pani z Działu HR. Stąd
    moje pytanie o kolejny etap rozmów - ciekawi mnie, jak może wyglądać
    rozmowa telefoniczna: o co w tym wypadku będą pytali, skoro etap
    szczegółowych pytań technicznych już za mną.
    Twoje podejście do rozmów rekrutacyjnych jest jak najbardziej poprawne.
    Jeżeli chodzi o sprawy techniczne przygotowywałem się we własnym
    zakresie, by pokazać co potrafię i na co mnie stać. Muszę przyznać, że
    poza pytaniami technicznymi potrafili także zaskoczyć.

    > Powodzenia życzę! ;)

    Nie dziękuję, żeby nie zapeszyć ;)

  • 5. Data: 2008-06-10 11:12:06
    Temat: jak weryfikować ?
    Od: "Pegaz" <k...@p...onet.pl>

    > Sam staram się przygotowywać do rozmów kwalifikacyjnych, ale w innym
    > kontekście. Wolę wcześniej dowiedzieć się czegoś o potencjalnym
    > pracodawcy,

    Jak weryfikujesz informacje które zdobyłeś o pracodawcy ?

    Jak sprawdzić ten bełkot HałeRowy przekazany przez pracodawcę w ogłoszeniu
    lub opowiedziany przez panią z HR. Kandydat jest na straconej pozycji.
    Napisze w CV żee zna język angielski, to będzie sprawdzony z tej znajomości.
    Napisze ze zna technologię X, to będzie sprawdzony z umiejętności używania
    technologii X. To oczywiste i zrozumiałe. Ale jak spradzić pracodawcę, który
    pisze "zapewniamy miła atmosferę" lub inne nic nie mówiące slogany ?

    pozdrawiam
    Pegaz.

  • 6. Data: 2008-06-10 11:40:42
    Temat: Re: jak weryfikować ?
    Od: Maciej Bojko <m...@g...com>

    On Tue, 10 Jun 2008 13:12:06 +0200, "Pegaz" <k...@p...onet.pl>
    wrote:

> [...]
    >technologii X. To oczywiste i zrozumiałe. Ale jak spradzić pracodawcę, który
    >pisze "zapewniamy miła atmosferę" lub inne nic nie mówiące slogany ?

    A to proste. "Zapewniamy miłą atmosferę", "dynamicznie rozwijająca się
    firma", "srutututu" itp. zwyczajnie ignorujemy. "Atrakcyjne
    wynagrodzenie" - po prostu pytamy "ile".

    --
    Maciej Bójko
    m...@g...com

  • 7. Data: 2008-06-10 14:04:57
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Tue, 10 Jun 2008 13:12:06 +0200, Pegaz napisał(a):

    > Jak weryfikujesz informacje które zdobyłeś o pracodawcy ?
    >
    > Jak sprawdzić ten bełkot HałeRowy przekazany przez pracodawcę w ogłoszeniu
    > lub opowiedziany przez panią z HR. Kandydat jest na straconej pozycji.

    No niekoniecznie ;)

> [...]
    > technologii X. To oczywiste i zrozumiałe. Ale jak spradzić pracodawcę, który
    > pisze "zapewniamy miła atmosferę" lub inne nic nie mówiące slogany ?

    Miłą atmosferę możesz pobieżnie zbadać w czasie rozmowy kwalifikacyjnej,
    która najczęściej odbywa się w siedzibie firmy. Jeśli bardzo Ci zależy,
    możesz przyjść powiedzmy kwadrans wcześniej - wtedy najczęściej zostaniesz
    poproszony o poczekanie, co daje znów pewne możliwości obserwacji życia w
    firmie, a czasem nawet zagajenia samych pracowników.

    Inna rzecz, że ta słynna "miła atmosfera" to często slogan i przy założeniu
    że szanujesz swój czas i zdrowie niezależnie od tego czy w ogłoszeniu taki
    tekst się pojawi czy nie, ową atmosferę trzeba będzie w miarę możliwości
    szybko wybadać.

    Z innych metod badania przyszłego pracodawcy mamy oczywiście internet,
    gdzie często poza stroną firmową można zdobyć informacje o
    przedsiębiorstwie także z innych źródeł (blogi, fora, goldenline, czasem
    klienci, usenet czasem też ;). Sporo może powiedzieć siedziba firmy i jej
    lokalizacja - jeśli firma mieści się "w garażu" na peryferiach, to z pewnym
    prawdopodobieństwem można założyć, że na obecnym etapie rozwoju kokosów się
    w niej nie zrobi (choć może znów mieć dobre perspektywy). Dochodzi też
    wtedy problem z dojazdem.

    Sporo o firmie mogą powiedzieć jej produkty, ich jakość i cena będą
    implikować prawdopodobny charakter pracy (masówka, czy perfekcjonizm i
    dbałość o szczegóły).

    Nie wiem jak jest w innych branżach, w IT jest sporo "eventów" - spotkań
    bardziej lub mniej formalnych, gdzie spotykają się pracownicy firm z
    branży, wtedy można przy okazji sporo wysondować.

    Moim zdaniem, pomimo że to wymaga pewnych nakładów czasu, warto przed
    podpisaniem umowy firmie się przyjrzeć, żeby nie trafić w miejsce zupełnie
    nieodpowiadające preferencjom. O pewne rzecz warto zapytać na samej
    rozmowie. W ogóle jak ktoś ma tupet, może spróbować w momencie gdy będzie
    czas na jego pytania analogicznie do tego jak objaśniał wcześniej dane z
    CV, poprosić o uszczegółowienie punktów zawartych w ogłoszeniu. Sam byłbym
    ciekaw odpowiedzi na pytania o te nieśmiertelne sztampowe punkty w stylu:
    "Jakie działania podejmujecie Państwo w celu budowania i utrzymywania
    dobrej atmosfery w firmie?". Chyba następnym razem sam tego spróbuję ;)

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 8. Data: 2008-06-11 10:10:58
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    wrote:

    >technologii X. To oczywiste i zrozumiałe. Ale jak spradzić pracodawcę, który
    >pisze "zapewniamy miła atmosferę" lub inne nic nie mówiące slogany ?

    Poszukać osób, które pracują/pracowały w danej firmie.
    --
    ___________/ GG: 3524356