PracaGrupypl.praca.dyskusje › Rozbieżność potrzeb.

  • 1. Data: 2006-02-01 21:48:09
    Temat: Rozbieżność potrzeb.
    Od: "Marek" <r...@o...pl>

    Szanowni Forumowicze,

    Myślę, iż pl.praca dyskusje to odpowiednie miejscy by podzielić się z Wami
    moimi wątpliwościami. Jestem młodym człowiekiem, który z coraz większym
    niezrozumieniem przygląda się polskiemu rynkowi pracy, który nadal usiłuje
    zrozumieć.

    Mam solidne wykształcenie menedżerskie, jestem specjalistą w zakresie
    finansów i zarządzania, pracowałem już w zyciu kilka lat, zdobyłem znaczące
    doświadczenie, zarobiłem znaczące pieniądze. Nie musze już pracować, zająłem
    się działalnością charytatywną. Ale.. ciągnie mnie do biznesu, chce coś robić,
    chce sie nadal uczyć, chce dzielić się moją wiedzą oraz zdobywać nową - i
    okazuje się to niemożliwe.

    Przez ponad rok szukania pracy i naprawde bardzo wiele wysłanych aplikacji
    zaproszono mie tylko na kilka rozmów. Zazwyczaj na wstępie proponowano, że
    będziemy rozmawiać o stanowiskach wyższych niż te, na które aplikowałem,
    zazwyczaj były to rozmowy kilkudniowe - i za każdym razem komuś w firmie nie
    mieściło się w głowie, iż nie pracuje dla pieniędzy a dla przyjemności. Nie
    mieściło się w głowie, iż mając takie sukcesy wcześniej można mieć jeszcze
    motywację do pracy. Nie mieściło się w głowach, że można bezwzględnie
    przestrzegać wyznawanych i głoszonych przez siebie wartości a i nawet dziwiono
    się, że zasady fair-play w biznesie mogą sięgać dak daleko i głęboko jak
    proponowałem. Zdarzały się osoby usiłujące jedynie wyciągnąć ze mnie cenną i
    fachową wiedze, użyć mnie jako bezpłatnego konsultanta, niekórzy po tym jak
    mnie nie zatrudnili proponowali piwo, by nadal czerpać z mej wiedzy i
    towarzystwa. Ja nadal szukam firmy, dla której najważniejsi są ludzie - firmy,
    dla której pracownicy są tak samo ważni jak klienci, a klienci nie mniej niż
    właściciele firmy - i nie moge znaleźć.

    Potrafie się sobą zająć, prowadze jakiś swój business... ciesze się pasją i
    towarzystem przyjaciół - lecz to za mało - chciałbym pracować na większą skale,
    choćby za darmo - po prostu uczestniczyć w czymś i mieć radość z tworzenia.
    Drodzy forumowicze, czy myślicie, że firmy o których marze istnieją, czy ktoś
    je widział, dotknął, poznał?

  • 2. Data: 2006-02-01 22:02:50
    Temat: Re: Rozbieżność potrzeb.
    Od: "bublik" <b...@f...com>

    Użytkownik "Marek" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Szanowni Forumowicze,
    >
    > (...). Nie musze już pracować, zająłem
    > się działalnością charytatywną.(...)

    Niejaki pan Maslow nie tak dawno poukladal potrzeby czlowieka w piramidke,
    na szczycie ktorej znalazla sie "Samorealizacja". Na dole: "Podstawowe
    potrzeby fizjologiczne". Po przelozeniu tego na specyfike rynku pracy brzmi
    to mniej-wiecej tak:
    aby przezyc do konca miesiaca. Mysle, ze ogromna wiekszosc czytelnikow tej
    grupy bedzie miala problem ze zrozumieniem twojego dylematu, poniewaz nadal
    oscyluja w dolnych partiach w/w piramidy i do samorealizacji, szczegolnie w
    obszarze filantropii jest im jakos tak daleko.

    .

  • 3. Data: 2006-02-01 22:58:51
    Od: mgl <m...@s...net>

    Marek wrote:
> [...]
    > niezrozumieniem przygląda się polskiemu rynkowi pracy, który nadal usiłuje

    http://www.polban.pl/
    http://www.lba.pl/

    Zresztą... najlepiej skupić się chyba na nieskrępowanym niczym, własnym
    biznesie?

    Masz doświadczenie w IT?

    pozdrawiam,
    --
    mgl

  • 4. Data: 2006-02-01 23:05:37
    Od: mgl <m...@s...net>

    Marek wrote:
> [...]
    > niezrozumieniem przygląda się polskiemu rynkowi pracy, który nadal usiłuje

    http://www.polban.pl/
    http://www.lba.pl/

    Zresztą... najlepiej skupić się chyba na niczym nieskrępowanym własnym
    biznesie, który można rozwijać wedle chęci i potrzeb?

    Masz może doświadczenie w IT?

    pozdrawiam,
    --
    mgl

  • 5. Data: 2006-02-02 00:46:27
    Od: mgl <m...@s...net>

    Marek wrote:

> [...]

    Zresztą... najlepiej skupić się chyba na niczym nieskrępowanym własnym
    biznesie, który można rozwijać wedle chęci i potrzeb?

    W jakiej branży zdobywałeś doświadczenia? IT?

    pozdrawiam,
    --
    mgl

  • 6. Data: 2006-02-02 00:50:53
    Od: Marek <n...@p...tu>

> [...]
    > firmy, dla której pracownicy są tak samo ważni jak klienci, a
    > klienci nie mniej niż właściciele firmy - i nie moge znaleźć.

    Jesteś po prostu groźny. Dla osób, które miałyby zdecydować o
    Twoim zatrudnieniu. Temat był omawiany wielokrotnie na różnych
    forach - najłatwiej znaleźć pracę średniakowi, spełniającemu
    dokładnie wymagania i... na tym dość.

    > chciałbym pracować na większą skale, choćby za darmo

    Może działalność charytatywna?
    Nie szukaj zrozumienia tam, gdzie liczą się głównie pieniądze.

    --
    M.
    http://tacoma.zapraszam.pl

  • 7. Data: 2006-02-02 05:55:53
    Od: "fotech" <w...@p...onet.pl>

> [...]
    > choćby za darmo - po prostu uczestniczyć w czymś i mieć radość z tworzenia.

    To wejdź Pan na szczyty filantropii, i zamiast zawracac glowe innym, w swoim biznesie
    skup Pan wiecej ludzi, ktorzy pod szczytnym Pana przewodnictwem i w Pana blasku będą
    mogli :
    - zyc bo zarobia pieniadze
    - biznes na wieksza skale da Panu jeszcze wiecej radosci z bycia potrzebnym (swoim
    pracownikom)
    - zyski z biznesu będzie mozna przeznaczycz np na filantropie bezposrednia

    i wszyscy beda szczesliwi. Po co się meczyc?

    Wojtek

  • 8. Data: 2006-02-04 12:55:08
    Od: Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer>

    Marek napisał(a):
    >firmy o których marze istnieją, czy ktoś
    > je widział, dotknął, poznał?

    Znam faceta, który pracuje w podobny sposób, ma b. bogate doświadzenie
    menedżerskie w Polsce i USA i podobny system wartosci.

    On to rozwiązał tak: własna firma reklamowa, dla adrenaliny prowadzenie
    szkoleń i konsulting biznesowy, dla przyjemności i bycia na bieżąco:
    recenzowanie literatury klasy "biznes".

    A co do firm: zżyma się czasem na różne firmy i firemki,ale zawodowo
    ogólnie jest szczęśliwy :)

    Zostań freelancerem. Wtedy masz największe szanse na dostęp do
    ciekawych, czasem malych, czasem dużych, czasem b. dużych projektów.

    pozdr.
    m.

  • 9. Data: 2006-02-04 14:47:12
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>

    Marek <r...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > się działalnością charytatywną. Ale.. ciągnie mnie do biznesu, chce coś robić,

    W ciągu kilku lat kolega zdobył znaczące doświadczenie i zarobił znaczące
    pieniądze, że juz kolega zabezpieczony na całe życie. Można wiedzieć jaka to
    branża ? Narkotyki, pranie brudnych pieniędzy czy handel żywym towarem ? I
    wcale się nie dziwię, ze po takich doświadczeniach kolega nie rozumie
    polskiego rynku pracy.

    Albo może niech kolega te bajędy sprzedaje gdzie indziej.

  • 10. Data: 2006-02-05 10:59:56
    Od: Filip <s...@s...pl>

    leszek wrote:

> [...]
    > polskiego rynku pracy.
    >
    > Albo może niech kolega te bajędy sprzedaje gdzie indziej.

    Twoja wypowiedź to przykład dość częstej postawy "jak nie rozumiem to
    dokopię".
    Gościu widać ma głowę gdzie trzeba w przeciwieństwie do Ciebie. To że Ty
    nie masz takich osiągnięć jak on (co więcej nie potrafisz sobie
    wyobrazić jak można do nich dojść) nie daje ci prawa obrażania go. Może
    jest bystry, może miał szczęście, może umie DOBRZE pracować, a może
    wszystko na raz, ale po co od razu takie komentarze jak Twoje? Przyznaj,
    że po cichu marzysz (ale nie masz odwagi) o byciu pornogwiazdą