PracaGrupypl.praca.dyskusje › Rencista a działalność gospodarcza

  • 1. Data: 2007-12-08 17:40:07
    Temat: Rencista a działalność gospodarcza
    Od: marcolphus <n...@z...mojego.maila>

    Mam takie pytanie: rencista chce założyć działalność gospodarczą. Czy są
    jakieś przeciwwskazania, jakie są zalety i wady tego. Oczywiście nie
    płaci on wtedy ZUSu, tak?
    --
    == http://members.tripod.com/markolf ==== complete fluke discography ==
    == muzyczno-kulturalny blog marcolphusa === http://markolf.jogger.pl ==

  • 2. Data: 2007-12-08 18:35:33
    Temat: Re: Rencista a działalność gospodarcza
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    marcolphus napisał(a):
    > Mam takie pytanie: rencista chce założyć działalność gospodarczą. Czy są
    > jakieś przeciwwskazania, jakie są zalety i wady tego. Oczywiście nie
    > płaci on wtedy ZUSu, tak?

    Oczywiscie płaciłby ZUS, czemu nie?

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 3. Data: 2007-12-08 19:25:44
    Od: marcolphus <n...@z...mojego.maila>

    Liwiusz pisze:

    > Oczywiscie płaciłby ZUS, czemu nie?

    Aha, czyli jednak tak? Myślałem, że skoro jest rencistą, to nie musi...

  • 4. Data: 2007-12-08 20:06:11
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Sat, 08 Dec 2007 20:25:44 +0100, marcolphus napisał(a):

    > Aha, czyli jednak tak? Myślałem, że skoro jest rencistą, to nie musi...

    Do 31-12-2007r. opłacał będzie tylko UZ.
    Od 01-01-2008r. - normalne, pełne składki tak jak każdy inny prowadzący DG.

  • 5. Data: 2007-12-10 14:44:56
    Od: "Tomasz Murgrabia" <p...@m...eu>

    Użytkownik "marcolphus" <n...@z...mojego.maila> napisał w wiadomości
    Mam takie pytanie: rencista chce założyć działalność gospodarczą. Czy są
    jakieś przeciwwskazania, jakie są zalety i wady tego. Oczywiście nie
    płaci on wtedy ZUSu, tak?
    Emeryt (a nie rencista) nie płaci pełnych składek - tylko jedną zdrowotne
    poniżej 100zł (nie pamiętam dokładnie ile).