PracaGrupypl.praca.dyskusje › Rejestracja DG - POMOCY !!!

  • 1. Data: 2002-12-05 22:12:08
    Temat: Rejestracja DG - POMOCY !!!
    Od: "Sting" <s...@l...pl>

    Witam!
    Chciałbym się dowiedzieć czy jesli przy rejestracji działalnosci
    gospodarczej jako datę rozpoczęcia działalności podam np 1lipca 2003roku
    (czyli dopiero za pół roku) to czy ZUS będe musiał już teraz płacić co
    miesiąc czy dopiero od lipca 2003roku?
    Do tego czasu czyli lipca miałbym tylko papierek rejestracyjny ale firmy
    jeszcze bym realnie nie miał, czyli nic nie robil!
    Pozdrawiam i licze na odpowiedź, z góry dziękuję.

  • 2. Data: 2002-12-06 11:03:08
    Temat: Re: Rejestracja DG - POMOCY !!!
    Od: "Jarek \"Kadron\" Czyrko" <k...@w...pl>

    Sting wrote:

> [...]
    > jeszcze bym realnie nie miał, czyli nic nie robil!
    > Pozdrawiam i licze na odpowiedź, z góry dziękuję.

    Zgodnie z definicja pani w Zakladzie Ucisku Spolecznego obowiazek
    ubezpieczeniowy (haraczowy) nastepuje w momencie powstania obowiazku
    podatkowego (haraczowego). Ja zalozyllem dzialalnosc 11.10 w wpisie mam ze
    25.10 a w US i ZUS podalem ze rozpoczynam od 1.11 i wszystko bylo i jest
    ok.

    Pozdrawiam Jarek

  • 3. Data: 2002-12-06 11:13:05
    Od: MucK <rwawrzycki@WYTNIJ_TOwp.pl>

    Heya Sting! W twoim ostatnim liscie napisa(les/las):

> [...]
    > jeszcze bym realnie nie miał, czyli nic nie robil!
    > Pozdrawiam i licze na odpowiedź, z góry dziękuję.

    Placilbys dopiero od dnia rozpoczecia dzialalnosci. Ale pamietaj tez, ze
    nie mozesz wystawic rachunku datowanego wczesniej niz ten dzien.

    --
    MucK of Venison aka Rafal Wawrzycki
    mailto: rwawrzycki[at]wp.pl