PracaGrupypl.praca.dyskusje › zwrot kosztow za studia

  • 1. Data: 2007-06-11 19:35:31
    Temat: zwrot kosztow za studia
    Od: "ertx" <e...@g...pl>

    Witam, czy zawarcie związku małżeńskiego w miejscowości oddalonej o 200km
    będzie wystarczającym powodem do braku konieczności zwrotu kosztów za studia
    ?? Nie do końca wiem czy jest to skierowanie na studia czy nie? Poniżej
    treść umowy jaką podpisałem:
    Umowa zawarta w dniu (bla bla....)
    § 1 Pracownik zobowiązuje się do podjęcia studiów wyższych prowadzonych w
    trybie zaocznym na xxx o specjalizacji xxx.
    § 2 Pracodawca zobowiązuje się wobec Pracownika do:
    a) pokrywania kosztów przejazdu
    b) pokrywania kosztów, diety, noclegów na każdorazowo aktualizowanych
    warunkach
    c) zwrotu Pracownikowi opłat za studia, za każdy ukończony semestr
    d) udzielenia Pracownikowi na ostatnim semestrze 14 dni urlopu szkoleniowego
    § 3
    1. Pracownik, po otrzymaniu od Pracodawcy świadczeń wymienionych w § 2
    niniejszej umowy jest zobowiązany do niezwłocznego zwrotu kosztów tych
    świadczeń (w całości lub części), jeżeli bez uzasadnionych przyczyn nie
    podejmie nauki w szkole lub tę naukę przerwie.
    2. W przypadku powtarzania przez Pracownika roku (semestru) nauki w szkole z
    powodu niezadowalających wyników w nauce pracodawca może odmówić udzielania
    świadczeń wymienionych w § 2 w okresie powtarzania roku (semestru).
    § 4
    1. Jeżeli Pracownik, po otrzymaniu od Pracodawcy świadczenia, o którym mowa w
    § 2 niniejszej umowy, w trakcie nauki oraz po jej ukończeniu w terminie 5 lat
    (liczonych od momentu ukończenia studiów):
    a) rozwiąże stosunek pracy za wypowiedzeniem,
    b) z którym Pracodawca rozwiąże stosunek pracy bez wypowiedzenia z jego winy
    jest obowiązany do zwrotu kosztów poniesionych przez Pracodawcę na jego naukę
    w wysokości proporcjonalnej do czasu pracy po ukończeniu nauki lub czasu
    pracy w czasie nauki.
    § 5
    W sprawach nieuregulowanych w umowie będą miały zastosowanie przepisy
    rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 29 października 1993 r. w
    sprawie zasad i warunków podnoszenia kwalifikacji zawodowych i wykształcenia
    ogólnego dorosłych (Dz. U. z 1993 r. Nr 103, poz. 472) oraz przepisy kodeksu
    pracy i kodeksu cywilnego.

    i czy zgodnie z przytoczoną wyżej ustawą nie będę musiał zwracać kosztów
    nauki? Pracę chciałem rozwiązać za wypowiedzeniem.

    Pozdrawiam i dziękuje.

  • 2. Data: 2007-06-12 06:11:32
    Temat: Re: zwrot kosztow za studia
    Od: Tomek <t...@v...pl>

    ertx pisze:

> [...]
    > ogólnego dorosłych (Dz. U. z 1993 r. Nr 103, poz. 472) oraz przepisy kodeksu

    A co pisze na ten temat w tym rozporządzeniu?

    > Pracę chciałem rozwiązać za wypowiedzeniem.

    Rozwiązuje się umowę o pracę a nie pracę. W ogóle to zdanie to jakieś
    takie.

  • 3. Data: 2007-06-12 06:45:09
    Od: "Robert madziara" <e...@g...pl>

    Tomek <t...@v...pl> napisał(a):

    > A co pisze na ten temat w tym rozporządzeniu?

    Ponizej tekst z rozporzadzenia, wydaje mi sie ze nie powinienem miec
    klopotow, ale wole sie upewnic..

    Pracodawca nie może żądać od pracownika zwrotu poniesionych wydatków, jeśli
    rozwiązanie z nim stosunku pracy zostało spowodowane:
    &#166; szkodliwym wpływem wykonywanej pracy na zdrowie pracownika, stwierdzonym
    orzeczeniem lekarskim, a zakład pracy nie przeniósł go do innej pracy
    odpowiedniej ze względu na stan zdrowia i kwalifikacje zawodowe w terminie
    wskazanym w orzeczeniu lekarskim,
    &#166; brakiem możliwości dalszego zatrudnienia ze względu na inwalidztwo lub
    utratę zdolności do wykonywania dotychczasowej pracy,
    &#166; przeprowadzką pracownika do innej miejscowości, bo jego małżonek zmienił
    miejsce zatrudnienia,
    &#166; przeprowadzką pracownika do innej miejscowości, bo zawarł związek małżeński
    z osobą zamieszkałą w tej miejscowości.