PracaGrupypl.praca.dyskusje › zwolnienie lekarskie - czy pierwszy dzien platny?

  • 1. Data: 2004-01-08 23:17:18
    Temat: zwolnienie lekarskie - czy pierwszy dzien platny?
    Od: "ygreko" <y...@n...space.pl>

    witam

    jestem zatrudniony na terminowa umowe o prace
    mam zwolnienie zus zla od poniedzialku do piatku
    jakie w takim przypadku sa zasady naliczania wynagrodzenia?
    - ile % pensji za kazdy dzien dostane?
    - czy pierwszy dzien takiego zwolnienia jest platny?

    z gory dziekuje za odpowiedzi

    --
    pzdr,
    etui do tungstena http://www.allegro.pl/show_item.php?item=19855544

  • 2. Data: 2004-01-08 23:35:20
    Od: "Piotr K." <p...@i...wywal.pl>

    będąc chyba na haju ygreko <y...@n...space.pl> , nie umiejąc krzyczeć
    wystarczająco głośno, napisał(a)
> [...]
    > - ile % pensji za kazdy dzien dostane?
    > - czy pierwszy dzien takiego zwolnienia jest platny?

    Jak zachorowałeś latoś, to tak.

    --
    -----Piotr K.

  • 3. Data: 2004-01-09 02:10:10
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

    Użytkownik "ygreko" <y...@n...space.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > - ile % pensji za kazdy dzien dostane?
    > - czy pierwszy dzien takiego zwolnienia jest platny?

    Jeżeli przepracowałeś co najmniej 30 dni przed zwolnieniem lekarskim, to za
    każdy dzień zwolnienia (również za pierwszy) będzie przysługiwać 80% z
    ilorazu otrzymanego przez podzielenie przeciętnego miesięcznego
    wynagrodzenia z 6 poprzednich miesięcy przez 30.
    Mogą być wyjątki od tej zasady.

    wa

  • 4. Data: 2004-01-09 09:34:56
    Od: "Kilof" <n...@m...pl>

    "waczek" <w...@i...pl> wrote in message

> [...]
    > ilorazu otrzymanego przez podzielenie przeciętnego miesięcznego
    > wynagrodzenia z 6 poprzednich miesięcy przez 30.

    chyba jednak przez 20 ?

    Kilof

  • 5. Data: 2004-01-09 09:46:14
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

    Użytkownik "Kilof" <n...@m...pl> napisał w wiadomości
    > "waczek" <w...@i...pl> wrote in message

    > chyba jednak przez 20 ?

    Przez 30. I to nie jest pomyłka.

    wa

  • 6. Data: 2004-01-09 10:14:00
    Od: "ygreko" <y...@n...space.pl>

    "waczek" <w...@i...pl> wrote in message
    [...]
> [...]
    > ilorazu otrzymanego przez podzielenie przeciętnego miesięcznego
    > wynagrodzenia z 6 poprzednich miesięcy przez 30.

    30 dni roboczych oczywiscie?
    Bo umowe mam od 1 grudnia 2003 a zwolnienie od 5 stycznia
    Liczac w sposob prosty jest to 30 dni, ale faktycznie tych dni mniej
    przepracowalem.
    Czyli jak rozumiem w tym przypadku pierwszy dzien bezplatny, pozostale=80%
    dniowki.

    Dziekuje za wyjasnienia.

    Pozdrawiam,

  • 7. Data: 2004-01-09 15:04:27
    Od: "Kasia Mikołajczyk" <k...@U...ceti.pl>

> [...]
    > Bo umowe mam od 1 grudnia 2003 a zwolnienie od 5 stycznia
    > Liczac w sposob prosty jest to 30 dni, ale faktycznie tych dni mniej

    IMO nie roboczych, tylko wszystkich... Jesteś ubezpieczony od 1 grudnia
    2003. Tak mi się przynajmniej wydaje...

    > Czyli jak rozumiem w tym przypadku pierwszy dzien bezplatny, pozostale=80%
    > dniowki.

    Od 01.01.2004 r. wszystkie dni są płatne.
    pzdr
    Kasia

  • 8. Data: 2004-01-09 16:11:47
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

> [...]
    > przepracowalem.
    > Czyli jak rozumiem w tym przypadku pierwszy dzien bezplatny, pozostale=80%

    Przepraszam za użycie niewłaściwej terminologii w poprzednim poście.
    Wynagrodzenie chorobowe lub zasiłek chorobowy z tytułu umowy o pracę
    przysługują po upływie 30 dni ubezpieczenia chorobowego.
    Jeżeli jesteś zatrudniony od 01.12 2003 r., a zachorowałeś 05.01.2004 r., to
    przed zwolnieniem lekarskim podlegałeś przez 35 dni ubezpieczeniu
    chorobowemu (liczą się dni kalendarzowe) i otrzymasz wynagrodzenie chorobowe
    obliczone następująco.
    Wynagrodzenie za grudzień (po odjęciu składek na ubezpieczenie E, R i Ch)
    podzielone przez 30, a następnie pomnożone przez 0,8 (lub przez 80%), to
    jest wynagrodzenie chorobowe za 1 dzień zwolnienia.
    Od 01.01.2004 r. wszystkie dni zwolnienia lekarskiego są płatne.
    Tylko w 2003 r. pierwszy dzień zwolnienia lekarskiego do 6 dni był
    bezpłatny.

    wa