PracaGrupypl.praca.dyskusjezwolnienie lekarskie › Re: zwolnienie lekarskie
    From: flyer <f...@p...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: zwolnienie lekarskie
    Date: Mon, 27 Jan 2003 02:24:02 +0100

    gregor wrote:

    > Witam,
    > Szukam najlepszego rozwiązania dla sytuacji w której niedługo sie znajdę.
    > Pod koniec kwietnia zamierzam wyjechac do Londynu na rok lub dłużej. W
    > Polsce mam satysfakcjonującą prace, z której niestety będę musiała
    > zrezygnować. W obecnej firmie pracuję od 1 września 2002. Chciałabym jednak
    > pójść na zwolnienie lekarskie na około trzy miesiące na kilka dni przed
    > wyjazdem. Niewiem jak najlepiej rozwiązać sytuacje z firmą by nie "palić
    > mostów" a z drugiej strony naciągnąć ZUS na czesciowe finansowanie wyjazdu
    > :)

    Teoretycznie istnieje cos takiego jak urlop bezplatny, choc w wiekszosci
    przypadkow na tak dlugi urlop malo kto moze sobie pozwolic, chyba ze
    jest "namaszczony" politycznie lub po znajomosci ;). Na okres
    nieobecnosci pracodawca moze zatrudnic inna osobe, a Ty mozesz mu
    zaoferowac po powrocie nowe umiejetnosci m.in. PRAWDZIWY fluent english.

    Co do zwolnienia - szczerze przyznam, ze mnie tez troche zjezylo
    stwierdzenie o finansowaniu wyjazdu z ZUSu. Jednak jest to ryzykowne
    rozwiazanie w przyjetym okresie czasu - ZUS moze skontrolowac sposob
    leczenia. Dla pracodawcy sa to male koszty (powiedzmy :( ), bo bedzie
    placic tylko do czasu rozwiazania umowy - za reszte zaplaci ZUS. Obawiam
    sie jednak, sadzac po swoim doswiadczeniu (ZUS jest mi teoretycznie
    winien za 3 dni), ze bedziesz musiala sama sie do niego udac w tej
    sprawie --> moze jest inaczej, to chyba juz bylo na grupie.

    Flyer