PracaGrupypl.praca.dyskusjezwolnienie L4 - koniecznie w domu ? › Re: zwolnienie L4 - koniecznie w domu ?
    From: "Jotte" <t...@W...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: zwolnienie L4 - koniecznie w domu ?
    Date: Wed, 1 Dec 2004 22:15:01 +0100

    W wiadomości news:cola61$8fd$1@shodan.interia.pl Rafał W
    <s...@i...pl> pisze:

    > pracę) - czy mając L4 muszę być w domu (nie mogę być w firmie) ? Jeśli
    > poszedłbym do firmy formalnie będąc na zwolnieniu czy ktoś mógłby mieć z
    > tego tytułu kłopoty ? Czy w takim wypadku (rozpatrując tylko sprawy
    > formalne nie moje zdrowotne) lepiej sobie darować pracę już do końca
    > tygodnia, czy mogę pójść w piątek do firmy ?
    Tzw. L4 to de facto orzeczenie lekarskie o czasowej niezdolności do
    świadczenia pracy. Nie możesz więc realizować zadań pracowniczych, a co
    więcej pracodawca nie może Cię do nich dopuścić (grożą mu za to sankcje).
    Co do obecności na szkoleniu, to sądzę, że jeśli na zwolnieniu nie jest
    określone, że chory musi leżeć, to możesz w nim uczestniczyć, gdyż nie jest
    to świadczenie pracy.

    Jotte