PracaGrupypl.praca.dyskusjeznow czasy 5zl/godz › Re: znow czasy 5zl/godz
  • Data: 2009-04-19 16:32:53
    Temat: Re: znow czasy 5zl/godz
    Od: "Jurek M" <m...@1...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl> napisał w wiadomości

    > ale Ty nie rozumiesz jak to działa....

    Wydaje mi się, że Ty również nie rozumiesz do końca jak to działa.

    > pracując za 1000 zł produkujesz - tworzysz - a także zarabiasz
    > (płacisz

    Pracując za płacę minimalną nic nie zarabiam, bo pensja nie pokryłaby
    kosztów mojego utrzymania.
    Zarobek powstaje wtedy, gdy mogę coś z tych zarobionych pieniędzy
    odłożyć, po odliczeniu kosztów dojazdu do pracy, wyżywienia, rachunków
    za prąd, telefon, czynsz...

    Powiem inaczej: za 1000zł sponsoruję mojego pracodawcę. :)

    Paradoksalnie, praca za 5zł/godz. nie jest dla ludzi biednych, którzy
    nie mają co do garnka włożyć, ale przeciwnie: dla żon dobrze
    zarabiających małżonków, dla młodzieży, która wciąż pozostaje na
    utrzymaniu rodziców, a 1000zł to czysty dochód, dla rencisty lub emeryta
    mundurowego...

    Taki pracodawca powinien podziękować osobie (instytucji) utrzymującej
    pracownika, za to że sponsoruje jego (pracodawcy) interes. :)

    > podatki, zus), bez zasiłków państwo miałoby mniejsze wydatki -> więcej
    > pieniędzy na zamówienia publiczne -> więcej pracy -> niedobór siły
    > roboczej -> wzrost płac ...

    Nos dla tabakiery czy tabakiera dla nosa?
    Nie martw się o państwo i jego wydatki.
    Instytucje państwowe są po to, żeby wspierać obywateli.
    Wiadomo, że z naszych podatków.
    Ale skąd wiesz, że likwidując zasiłki i podatki z tego tytułu, koszty
    nie pojawiłyby się w innym miejscu?

    > ale musielibyśmy się wypisać z socjalistycznej UE - albo sama UE
    > musiałaby zrozumieć, że tylko wolny rynek daje efektywny wzrost
    > dobrobytu
    > rozdawnictwo pieniędzy jeszcze nigdy i nigdzie na ziemi nie przyniosło
    > polepszenia bytu większej grupy osób...

    To się wypisz, wyjedź np do Wenezueli... :)))
    Nikt nie zmusza cię do życia w UE.