PracaGrupypl.praca.dyskusjezmiana umowy na czas okreslony na czas nie okreslony › Re: zmiana umowy na czas okreslony na czas nie okreslony
    From: No Name <v...@w...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: zmiana umowy na czas okreslony na czas nie okreslony
    Date: Mon, 06 May 2002 23:12:21 +0200

    Kaizen wrote:

    > (...)
    > Tylko, że umowa na czas oznaczony, nie jest tym samym, co umowa na okres
    > próbny. Nie ma tu znaczenia definicja słownikowa, ważne, jak dany typ umowy
    > widzi ustawodawca.

    Umowa na okres próbny jest szczególnym przypadkiem umowy na czas określony.

    > Art. 30. Par. 2. Umowa o pracę na okres próbny rozwi?zuje się z upływem tego
    > okresu, a przed jego upływem może być rozwi?zana za wypowiedzeniem.

    Art. 25 par. 2. Umowa o pracę na okres próbny poprzedza umowę na czas
    nie określony, określony lub na czas wykonywania określonej pracy (par.1
    tego artykułu)
    Nie występuje więc jako taka, samodzielnie. Zawarcie jej bez zamiaru
    kontynuowania jest oszustwem. Co innego, że udowodnienie braku takiego
    zamiaru może być trudne, co nie znaczy niemożliwe. A że w praktyce
    procesowej nie spotkałeś się z taką interpretacją? No cóż, pracownicy
    dopiero zaczynają zatrudniać prawników.

    > No i co z tego, że sobie interpretują? W Polsce wiążących interpretacji może
    > dokonywać Sąd Najwyższy, ale na pewno nie urzędnik. Zaś w poszczególnych
    > przypadkach orzeka sąd pracy.

    A sędzia to nie urzędnik ?

    (...)

    > A potrafisz przeczytać zacytowany fragment przepisów ze zrozumieniem? Są tam
    > wyraźnie wymienione umowy, które mogą być poprzedzone umową na okres próbny.
    > Czytanie słowników to nie to samo, co czytanie przepisów ;)

    Jeżeli jedna umowa już nie obowiązuje, a po niej zawierana jest
    następna, to jedna poprzedza drugą. Taki wniosek wynika z Twojego
    rozumowania - rozpatrujesz umowę na okres próbny jako samodzielny byt -
    to co napisałem jest tylko absurdalną tego konsekwencją.

    > Nie w tej samej firmie.

    A to niby dlaczego? A może wystarczy dzień przerwy?

    > Mógłbyś jednak zapoznać się nie tylko ze słownikiem, ale i z przepisami
    > odpowiadając na pytania na grupie *prawo*?

    Interpretacja prawa nie może być sprzeczna ze słownikowym znaczeniem
    poszczególnych słów. Nadawanie słowom innych znaczeń, niż ogólnie
    przyjęte charakterystyczne było dla "Wielkiego Brata".

    > BTW. Nie masz przypadkiem na imię Jacek?

    Nie.

    >Swoją odpornością na wiedzę i
    > odkrywczymi stwierdzeniami (w wielu wątkach) dosyć szybko torujesz sobie
    > drogę do mojej plonkownicy.

    Miło mi, że czytasz. Jako człowiek dojrzały emocjonalnie nie mam
    potrzeby bycia akceptowanym przez wszystkich.

    Dzięki za cenne rady:)

    Dogbert