PracaGrupypl.praca.dyskusje › zmiana okresu wypowiedzenia z 1 na 3 mce - ja nie chce

  • 1. Data: 2003-01-16 11:05:12
    Temat: zmiana okresu wypowiedzenia z 1 na 3 mce - ja nie chce
    Od: "q_w_e" <q...@p...onet.pl>

    Witam,
    pracuje w pewnej firmie od prawie trzech lat ( 27 marca mija ten okres )
    umowe mam na stale i na czas nieokreslony.
    Zwiazku z tym ze w firmie tworzy sie coraz bardziej chora atmosfera wiem, ze
    nie bede sie z nia wiazal na stale i juz teraz szukam innego pracodawcy.

    Moje pytanie brzmi ..
    Czy jest taka mozliwosc zeby nie wkraczac w trzy miesieczny okres
    wypowiedzenia?
    Do jest pory mialem 1 miesiac ..i prawie miesiac urlopu wypoczynkowego,
    dlatego przy zmianie pracodawcy moglbym zmyknac "z dnia na dzien " :-) (
    wykorzystujac urlop )
    a teraz dojda mi dodatkowe dni na wypowiedzenie.

    Biorac pod uwage sytuacje na rynku .. chyba zaden przyszly pracodawca nie
    bedzie na mnie
    czekal tyle czasu, jak moze miec w kazdej chwili kogos " od dzis ".

    Dlatego nie chce tych 3 miesiecy .. prosze o rade czy mozna cos zrobic? ..
    moj ksiegowy powiedzial ze nie mozna zmiejszyc tego okresu na niekorzysc
    pracownika,
    ale wlasnie niekorzysca jest jego wydluzanie :-).

    Aha .. i jeszcz jedno ..
    spytalem sie go rowniez czy jesli bede chcial odejsc
    to jaki jest ostateczny termin zlozenia mojego wypowiedzenia zeby nie
    wskoczyc w 3 miesiace
    tylko jeszcze sie zalapac w 1 miesiac wypowiedzenia ..
    odpowiedzial mi ze dokumenty musze zlozyc do konca stycznia.. ( przypomne ze
    3 lata pracy mijaja 27 marca )
    Czy ktos moze mi powiedziec czemu tak jest?
    Skladajac np wypowiedzenie do konca lutego
    w marcu bede na wymowieniu i doknca miesiaca umowa wygsnie ...
    pokrecone to wszystko .. :-)

    wielkie dzieki wszystkim za uwage i za ew sugestie

    pozdrawiam
    Michal

  • 2. Data: 2003-01-16 11:18:56
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Thu, 16 Jan 2003 12:05:12 +0100, "q_w_e"
    <q...@p...onet.pl> zakodował:

    >Czy jest taka mozliwosc zeby nie wkraczac w trzy miesieczny okres
    >wypowiedzenia?

    Tak. Wypowiedzieć umowę w tym miesiącu.

    >Do jest pory mialem 1 miesiac ..i prawie miesiac urlopu wypoczynkowego,
    >dlatego przy zmianie pracodawcy moglbym zmyknac "z dnia na dzien " :-) (
    >wykorzystujac urlop )

    Na urlop pójdziesz, jeżeli pracodawca pozwoli - wcale nie musi.

    >a teraz dojda mi dodatkowe dni na wypowiedzenie.

    Co masz na myśli? Jeżeli dodatkowe dni na poszukiwanie pracy, to tylko
    jeżeli pracodawca wypowie umowę.

    >moj ksiegowy powiedzial ze nie mozna zmiejszyc tego okresu na niekorzysc
    >pracownika,
    >ale wlasnie niekorzysca jest jego wydluzanie :-).

    Można skrócić, ale za zgodą pracodawcy (albo rozwiązać za
    porozumieniem stron). Im dłuższy okres wypowiedzenia, tym lepiej dla
    pracownika - liczy się obiektywna ocena w momencie podpisywania umowy.

    >odpowiedzial mi ze dokumenty musze zlozyc do konca stycznia.. ( przypomne ze
    >3 lata pracy mijaja 27 marca )

    Zgadza się. Jeżeli złożysz do końca stycznia, to okres wypowiedzenia
    upływa ostatniego dnia roboczego lutego. I ważny jest staż na ostatni
    dzień pracy (czyli 28 lutego < 3 lat = 1 miesięczne wypowiedzenie i
    jest OK).
    Jeżeli wypowiedzenie złożysz w lutym, to _gdyby_ był miesięczny okres
    wypowiedznia, to umowa skończyła by się ostatniego dnia marca, a wtedy
    masz staż >3 lat a to oznacza 3 miesięczny okres wypowiedzenia.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 3. Data: 2003-01-16 11:30:43
    Od: "q_w_e" <q...@p...onet.pl>

    > Tak. Wypowiedzieć umowę w tym miesiącu.

    myslalem o tym :-)
    ale troche kiepskie rozwiazanie nie majac nic w zanadrzu...

    > Na urlop pójdziesz, jeżeli pracodawca pozwoli - wcale nie musi.

    tak? ...hmm no to mnie zmartwiles :-(
    czyli bedzie musial mi zaplacic ...eh .. dostane jakies tam grosze ..

    > Co masz na myśli? Jeżeli dodatkowe dni na poszukiwanie pracy, to tylko
    > jeżeli pracodawca wypowie umowę.

    mowiac dodatkowe dni mialem na mysli dodakowe 2 miesiana wypowiedzenia.

    dzieki wielkie teraz juz rozumiem ...

    pozdrawiam
    Michal

  • 4. Data: 2003-01-16 16:43:35
    Od: Roman Kubik <r...@p...com.pl>

    > Na urlop pójdziesz, jeżeli pracodawca pozwoli - wcale nie musi.
    ...z wyjatkiem 4 dni, ktore mozna wziac nie pytajac pracodawcy o zdanie,
    ale informujac go w dniu urlopu (np. telefonicznie).

    pozdrawiam

    romekk

  • 5. Data: 2003-01-17 15:04:58
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    > Co masz na myśli? Jeżeli dodatkowe dni na poszukiwanie pracy, to tylko
    > jeżeli pracodawca wypowie umowę.

    pracownikowi naleza sie dni wolne z przeznaczeniem na poszukiwanie pracy
    niezaleznie czy umowe o prace wypowie pracodawca czy pracownik.
    przynajmniej tak bylo do niedawna, cos sie zmienilo???

  • 6. Data: 2003-01-18 07:36:25
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Fri, 17 Jan 2003 16:04:58 +0100, "Krzysztof Gil"
    <k...@p...pl> zakodował:

    > pracownikowi naleza sie dni wolne z przeznaczeniem na poszukiwanie pracy
    >niezaleznie czy umowe o prace wypowie pracodawca czy pracownik.
    >przynajmniej tak bylo do niedawna, cos sie zmienilo???

    Zmieniło się. Teraz przysługują tylko, jeżeli to pracodawca wypowiada
    umowę.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775