PracaGrupypl.praca.dyskusjezmiana okresu wypowiedzenia z 1 na 3 mce - ja nie chce › Re: zmiana okresu wypowiedzenia z 1 na 3 mce - ja nie chce
    From: Kaizen <x...@c...sz>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: zmiana okresu wypowiedzenia z 1 na 3 mce - ja nie chce
    Date: Thu, 16 Jan 2003 11:18:56 GMT

    Pięknego dnia Thu, 16 Jan 2003 12:05:12 +0100, "q_w_e"
    <q...@p...onet.pl> zakodował:

    >Czy jest taka mozliwosc zeby nie wkraczac w trzy miesieczny okres
    >wypowiedzenia?

    Tak. Wypowiedzieć umowę w tym miesiącu.

    >Do jest pory mialem 1 miesiac ..i prawie miesiac urlopu wypoczynkowego,
    >dlatego przy zmianie pracodawcy moglbym zmyknac "z dnia na dzien " :-) (
    >wykorzystujac urlop )

    Na urlop pójdziesz, jeżeli pracodawca pozwoli - wcale nie musi.

    >a teraz dojda mi dodatkowe dni na wypowiedzenie.

    Co masz na myśli? Jeżeli dodatkowe dni na poszukiwanie pracy, to tylko
    jeżeli pracodawca wypowie umowę.

    >moj ksiegowy powiedzial ze nie mozna zmiejszyc tego okresu na niekorzysc
    >pracownika,
    >ale wlasnie niekorzysca jest jego wydluzanie :-).

    Można skrócić, ale za zgodą pracodawcy (albo rozwiązać za
    porozumieniem stron). Im dłuższy okres wypowiedzenia, tym lepiej dla
    pracownika - liczy się obiektywna ocena w momencie podpisywania umowy.

    >odpowiedzial mi ze dokumenty musze zlozyc do konca stycznia.. ( przypomne ze
    >3 lata pracy mijaja 27 marca )

    Zgadza się. Jeżeli złożysz do końca stycznia, to okres wypowiedzenia
    upływa ostatniego dnia roboczego lutego. I ważny jest staż na ostatni
    dzień pracy (czyli 28 lutego < 3 lat = 1 miesięczne wypowiedzenie i
    jest OK).
    Jeżeli wypowiedzenie złożysz w lutym, to _gdyby_ był miesięczny okres
    wypowiedznia, to umowa skończyła by się ostatniego dnia marca, a wtedy
    masz staż >3 lat a to oznacza 3 miesięczny okres wypowiedzenia.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775