PracaGrupypl.praca.dyskusje[zlecenie] termin platnosci rachunku › Re: [zlecenie] termin platnosci rachunku
    From: Tomek Bogusz <t...@g...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: [zlecenie] termin platnosci rachunku
    Date: Fri, 05 Nov 2004 10:33:51 +0100

    Bartłomiej Dwornik wrote:
    > witam,
    > pomozncie dobrzy ludkowie - pracuje na zlecenie i co miesiac do umowy
    > dolaczany mam rachunek za wykonana prace (co miesiac taki sam, bo zlecona
    > mam te sama czynnosc :-)). zakladajac, ze rachunek datowany jest na dzien
    > 10-go, ile czasu ma pracodawca na wyplacenie naleznosci? gdzie to mozna
    > sprawdzic?
    > z gory dziekuje
    > bartek

    Nie ma przepisu okreslajacego ten problem, ze wzgledu na blad w samym
    rachunku.
    Na rachunku/fakturze powinna byc zawarta informacja o sposobie
    platnosci: i jesli jest to gotowka, to powinien na niej widniec napis
    "Zaplacono gotówką"; natomiast jesli to jest odroczony termin platnosci
    to na rachunku powinna sie znajdowac informacja o sposobie zaplaty
    (gotowka, czek, przelew itp) oraz TERMIN PLATNOSCI. Jesli tych
    informacji nie ma, to biorac prawo stricte literalnie, faktura jest
    wystawiona błędnie.

    Tomek