PracaGrupypl.praca.dyskusjezgodzić się na porozumienie stron? › Re: zgodzić się na porozumienie stron?
    From: " leszek" <s...@g...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: zgodzić się na porozumienie stron?
    Date: Wed, 10 Dec 2003 17:51:24 +0000 (UTC)

    Nina M. Miller <n...@p...ninka.net.usun> napisał(a):

    > h=20
    >
    > ostroznosc polega na tym, ze jesli ktos ma krytyczna rekomendacje, to
    > szuka sie raczej kandydata z pozytywnymi ;)
    >
    > widzialam sama, jak to dziala.
    > takiego kogos obchodzi sie wokolo jak smierdzace jajeczko.
    > nikt nie chce ryzykowac, chyba ze nie ma innych kandydatow na
    > podoredziu.

    Kilka razy dzwonili do mnie w tej sprawie. Zawsze odpowiadam pozytywnie,
    chociaż różnie z tymi ludźmi bywało. Miałem tylko jeden przypadek złodzieja -
    ale to była sprawa oczywista, facet dostał wymówienie i sprawę
    przekazaliśmy na policję.

    Osobiście jestem ostrożny z ocenianiem bliźnich, zresztą - czy ja jestem
    taki mędrzec i jedyny sprawiedliwy, żeby osądzać innych ?

    Poza tym, co mnie to obchodzi. Czy ktoś mi płaci za to, żebym odwalał za
    kogoś robotę - to znaczy ocenę kandydata w procesie rekrutacyjnym.

    Co innego, gdy ktoś pyta o konkretne sprawy - czy pan taki to a taki robił
    to i to - oczywiście odpowiadam zgodnie z prawdą. Natomiast na pytania
    ogólne zawsze odpowiadam pozytywnie.

    Podsumowywując - poza potwierdzeniem informacji zawartych w CV, zerowa
    wartość takich rekomendacji i dziwię się, gdy ktoś (to znaczy kolejny
    pracodawca lub pracownik HR) idzie tą drogą.

    > a jak udowodni, ze ow pracodawca wystawil mu krytyczna opinie, jesli to
    > byla rozmowa telefoniczna i brak swiadkow?

    Kiedyś coś czytałem na ten temat, ale chyba to rzeczywiście dotyczyło
    pisemnych rekomendacji, a nie telefonicznych.