PracaGrupypl.praca.dyskusjezawód wolny - co to jest? › Re: zawód wolny - co to jest?
    From: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: zawód wolny - co to jest?
    Date: Thu, 12 May 2005 17:26:46 +0200

    Użytkownik "Maciej Ślużyński" <m...@A...pl> napisał w
    wiadomości news:d5vrhp$1l3$1@opal.icpnet.pl...
    > pierwszej
    >
    > Ja inaczej. I nie znalazłem.
    >
    > Ale chodzi mi tak naprawdę o coś innego; jakie zawody ZWYCZAJOWO można
    uznać
    > za WOLNE?

    Zwyczajowo - to mozesz sobie zapytac na grupie. Rzeczy "zwyczajowo" uznane
    zwykle nie sa spisywane w miejscach oficjalnych i dlatego sa zwyczajowe.

    Definicja prawna jest zwiazana ze specyfika wykonywania pewnych prac -
    wykonujacy wolny zawod nikogo nie zatrudnia i swiadczy uslugi osobom
    fizycznym, nie firmom - i potrzeba uregulowania podatkowo sytuacji, gdy ktos
    wlasnie tak pracuje (swiadczac uslugi wylacznie osobom fizycznym, bez
    wlasnej DG). Inni nizej przez Ciebie wymienieni tych warunkow nie spelniaja
    i moga bez problemu odnalezc sie ze swoja praca w istniejacych ramach
    prawnych umowy o dzielo lub innych umow. BTW to wszystko z Googla i wiedza z
    ostatnich kilku minut.

    > W podanych przez Ciebie przypadkach nie ma na przykład pisarzy, aktorów,
    > polityków, dziennikarzy, malarzy, muzyków, piosenkarzy...
    >
    > Raczej o takie pojęcie "wolnego zawodu" mi chodziło; więc spytam czy coś
    > jeszcze w tym stylu?

    Formalnej listy "tego, co sie zwyczajowo uwaza" raczej nikt nie robi.

    I.