PracaGrupypl.praca.dyskusjezatrudnienie inwalidy z 1 grupa › Re: zatrudnienie inwalidy z 1 grupa
    From: "waczek" <w...@i...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: zatrudnienie inwalidy z 1 grupa
    Date: Wed, 31 Dec 2003 16:13:16 +0100

    Ponownie polecam zaglądnięcie do ustawy z dnia 27.08.1997 r. o rehabilitacji
    zawodowej... (Dz. U. Nr 123, poz. 776 z późn. zm.). Art. 5 tej ustawy
    wyraźnie określa jak stopień niezdolności do pracy ustalony przez lekarza
    orzecznika ZUS przekłada się na stopień niepełnosprawności. Art. 15 - 20
    określają wymiar czasu pracy i uprawnienia do dodatkowego urlopu
    wypoczynkowego.
    Rencista, który nie osiągnął wieku emerytalnego może dorobić do renty 70%
    przeciętnego wynagrodzenia z poprzedniego kwartału (w okresie grudzień
    2003 - luty 2004 - ok. 1512 zł brutto).
    Zatrudnienie zależy tylko od tego czy przy wstępnych badaniach lekarskich
    lekarz stwierdzi, że kandydat jest zdolny do wykonywania pracy na
    proponowanym stanowisku i w proponowanych warunkach ( na pewno nie będzie
    mógł pracować w porze nocnej i w godzinach nadliczbowych).
    Podważanie decyzji lekarza orzecznika ZUS jest w tej sytuacji co najmniej
    nierozsądne.
    wa