PracaGrupypl.praca.dyskusjezatrudnienie inwalidy z 1 grupa › Re: zatrudnienie inwalidy z 1 grupa
    From: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: zatrudnienie inwalidy z 1 grupa
    Date: Tue, 30 Dec 2003 10:36:43 +0100

    Użytkownik "Karmakoma" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:bsrdc5$nhr$1@inews.gazeta.pl...
    > wlasnie moj znajomy ku swojemu zaskoczeniu dostal 1 grupe inwalidzka.
    > podobno oznacza to calkowita niezdolnosc do pracy. sek w tym, ze jest on
    > zdolny do pracy i chce pracowac (renta jest smiesznie niska i nie pozwala
    na
    > utrzymanie sie) . czy w takim wypadku mozliwe jest zatrudnienie go
    (legalnie
    > oczywiscie) na umowe o prace, zlecenie, umowe o dzielo? gdzie szukac
    > informacji na ten temat?

    Niestety, pierwsza grupa oznacza calkowita niezdolnosc do pracy.
    Jesli twoj znajomy ma stan zdrowia pozwalajacy na prace (bo trzeba jeszcze
    pamietac, ze jego checi moga byc nieadekwatne do faktycznego stanu zdrowia i
    proby pacy moga skonczyc sie dla niego nieciekawie i spowodowac gwaltowne
    pogorszenie lub smierc - pierwsza grupa nie jest wydawana tak sobie, bez
    przyczyny), to powinien zglosic sie na komisje i poprosic o ponowne
    przebadanie i zweryfikowanie grupy na nizsza jesli to mozliwe przy jego
    chorobie.
    Zaden pracodawca nie ma mozliwosci zatrudnic go legalnie a zatrudnianie na
    czarno/szaro przy wystawianiu umow na jakiegos czlonka jago rodziny rowniez
    jest bardzo ryzykowne dla pracodawcy, gdyz jesli zaslabnie lub umrze mu w
    zakladzie pracy.........

    --
    pzdr. Krzysztof

    ##CV## http://kch.spec.pl ##