PracaGrupypl.praca.dyskusjezatrudnienie inwalidy z 1 grupa › Re: zatrudnienie inwalidy z 1 grupa
  • Data: 2003-12-30 10:37:41
    Temat: Re: zatrudnienie inwalidy z 1 grupa
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Karmakoma" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:bsriu1$djo$1@inews.gazeta.pl...

    > Użytkownik "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości

    > wczesniej mial druga grupe (do grudnia) i rente przyznana czasowo (do 2006
    > r.), ale ostatnio na komnisji lekarskiej lekarka stwierdzila (chyba jednak
    > przesadzajac, bo do tej pory facet normalnie pracowal), ze kwalifikuje sie
    > do grupy 1 i przyznano mu rente stala. o smierci w pracy raczej mowy byc
    nie
    > moze..

    O rentach jest coraz glosniej. Mozliwe, ze nizsze grupy umozliwiajace prace
    calkiem znikna(?).dziura budzetowa coraz wieksza......Powyzsze moze byc
    efektem jakis wytycznych, jesli gosc bedzie chcial pracowac, to moze sie
    okazac ze calkiem zabiora mu rente? poniewaz jego dzialania swiadcza o
    lepszym stanie zdrowia niz dokumentacja i wyniki badan (:)).

    > nie moze pracowac na zlecenie? dodatkowo? jakkolwiek? naprawde???? a np.
    > przy testowaniu gier czy jakiejkolwiek spokojnej pracy biurowej? jego
    > choroba to glownie trudnosc z chodzeniem i klopoty ze wzrokiem kiedy sie
    > denerwuje...

    Jest bezwartosciowy dla pracodawcy w sensie niemoznosci zatrudnienia go jako
    oficjalnego "inwalidy" co daje rozne znizki dla pracodawcy.
    Moze jakies umowy o dzielo? lub fakturowanie jego zlecen na czlonka rodziny,
    ale wtedy walczy na rynku pracy z osobami zdrowymi, chetnymi do tej samej
    pracy, bez jakichkolwiek przywilejow podatkowych wynikajacych z zatrudnienia
    inwalidy.

    --
    pzdr. Krzysztof

    ##CV## http://kch.spec.pl ##