PracaGrupypl.praca.dyskusje › zasilek dla bezrobotnych

  • 1. Data: 2005-09-11 11:24:05
    Temat: zasilek dla bezrobotnych
    Od: eth_0 <mirek/ANTYSPAM/@eth0.pl>

    W zwiazku z tym ze od kilku dnim estem bez pracy mam kilka pytan. Ale
    moze na poczatek przedstawie jak wyglada moja sytuacja: Od poczatku
    04.2004 do 15.07.2005r prowadzilem wlasna dzialalnosc gospodarcza.
    Pozniej od 01.08.2005 do 07.09.2005r pracowalem "ma caly etat" no i
    teraz jestem bez pracy.
    1. Czy przysluguje mi jakis zasilek dla bezrobotnych? Jak dlugo itp.
    2. Obecnie mieszkam 200km od swojego miesca zameldowania (w obecnym
    miescu zamieszkania nie jestem zameldowany) czy moge sie zarejestrowac
    w urzedzie pracy w obecnym miescu zamieszkania czy tez moge sie
    zarejestrowac jako bezrobotny tylko w urzedzie w miejscu mojego
    zameldowania?

    Z gory dzieki za pomoc.
    --
    eth_0 | GG:4500044 | ICQ:307540896
    Masz smieszne zdjecie zrobione dzień po imprezie?

  • 2. Data: 2005-09-11 14:11:30
    Temat: Re: zasilek dla bezrobotnych
    Od: "stokrotka" <o...@a...pl>

    Musisz się zarejestrować w urzędzeie, że by koryzstać z bepłatnej opieki
    zdrowotnej. Masz na to chyba miesiąc od zakończenia umowy o pracę.
    Statut bezrobotnego uzyskasz kilka dni do 2 tygodni od rejestracji (obieg
    dokumentów).

    NIe wiem, czy należy ci się zasiłek, ani na jak długo, ani jakiej wysokości
    (dawniej zależał odrobinę od stażu pracy).
    I tak musisz iść do urzędu, tam ci wszystko powiedzą, ale lepiej ich sprawdzać,
    zwykle szczegółowe przepisy wiszą na ścianie.

    weż wszystkie świadectwa pracy , dowód, legitymację ubezpieczeniową i nip.

    stokrotka

    i nie zapomnij porzeć reformy ortografii :)

  • 3. Data: 2005-09-12 04:38:06
    Od: "Fotech" <w...@p...onet.pl>

    > i nie zapomnij porzeć reformy ortografii :)

    Na moje oko ten Pan nie jest nieukiem, i zna zasady ortografii.
    Wojtek

  • 4. Data: 2005-09-12 06:26:12
    Od: "Waldemar \"Jakec\" Bulkowski" <"jakec "@ tlen.pl>

    Hi!!!

    Dnia 11 Sep 2005 16:11:30 +0200, stokrotka napisał(a):

> [...]
    > zdrowotnej. Masz na to chyba miesiąc od zakończenia umowy o pracę.
    > Statut bezrobotnego uzyskasz kilka dni do 2 tygodni od rejestracji (obieg

    Nie wprowadzaj w błąd.

    Po pierwsze nie ma czegoś takiego jak "Masz na to chyba miesiąc od
    zakończenia umowy o pracę". Zarejestrować można się w dowolnym momencie
    (oczywiście jeśli spełnia się warunki bycia osobą bezrobotną).

    Po drugie - status osoby bezrobotnej uzyskuje się już w momencie
    rejestracji. Co najwyżej na dokumenty potwierdzające ten fakt trzeba
    poczekać.

    3mcie się.

    --
    Waldek "Jakec" Bulkowski
    http://film.e-informator.pl

  • 5. Data: 2005-09-12 06:30:00
    Od: "Waldemar \"Jakec\" Bulkowski" <"jakec "@ tlen.pl>

    Hi!!!

    Dnia Sun, 11 Sep 2005 13:24:05 +0200, eth_0 napisał(a):

    > 1. Czy przysluguje mi jakis zasilek dla bezrobotnych? Jak dlugo itp.

    Jeśli podczas prowadzenia działalności opłacałeś składki ZUS i nie zalegasz
    z nimi to zasiłek będzie przyznany. Ważny też jest sposób rozwiązania
    ostatniej umowy o pracę - nic o tym nie napisałeś. A jak długo? Zależy od
    miejsca zamieszania.

> [...]
    > w urzedzie pracy w obecnym miescu zamieszkania czy tez moge sie
    > zarejestrowac jako bezrobotny tylko w urzedzie w miejscu mojego

    Zarejestrować się można tylko w miejscu zameldowania.

    3m się.

  • 6. Data: 2005-09-12 06:49:56
    Od: "stokrotka" <o...@a...pl>

    > Nie wprowadzaj w błąd.
    > Po pierwsze nie ma czegoś takiego jak "Masz na to chyba miesiąc od
    > zakończenia umowy o pracę".
    Stempel w legitymacji ubezpieczeniowej jest obecnie ważny 1 misiąc,
    jak nie zdąży, to na krótki czas straci prawo bezpłatnej opieki zdrowotnej.
    To prawo zdaje się zmieni lada dzień, i chyba już od listopada, będzie można
    być w urzędzie pracy rzadziej, być może wtedy czas na rejestrację będzie
    dłuższy (tegpo nie jestem pewna).

    > Po drugie - status osoby bezrobotnej uzyskuje się już w momencie
    > rejestracji.
    Prawda, tylko prawo do zasiłku przyznawane jest z opóźnieniem.

  • 7. Data: 2005-09-12 07:18:28
    Od: "Waldemar \"Jakec\" Bulkowski" <"jakec "@ tlen.pl>

    Dnia 12 Sep 2005 08:49:56 +0200, stokrotka napisał(a):

    > Stempel w legitymacji ubezpieczeniowej jest obecnie ważny 1 misiąc,
    > jak nie zdąży, to na krótki czas straci prawo bezpłatnej opieki zdrowotnej.

    Zgoda. Ale za pierwszym razem tak to sformułowałaś, jakby później nie mógł
    się w ogóle zarejestrować, albo nie mógł uzuskać ubezpieczenia.

    3m się.

  • 8. Data: 2005-09-12 09:59:10
    Od: eth_0 <mirek/ANTYSPAM/@eth0.pl>

    On Mon, 12 Sep 2005 08:30:00 +0200, "Waldemar \"Jakec\" Bulkowski"
    <"jakec "@ tlen.pl> wrote:

    >Jeśli podczas prowadzenia działalności opłacałeś składki ZUS i nie zalegasz
    >z nimi to zasiłek będzie przyznany.

    Oplacalem ZUS przez caly okres prowadzenia dzialalnosci gospodarczej i
    z nim nie zalegam.

    >Ważny też jest sposób rozwiązania
    >ostatniej umowy o pracę - nic o tym nie napisałeś.

    Zlozylem wypowiedzenie w zwiazku ze zmiana miejsca zamieszkania.

    >A jak długo? Zależy od
    >miejsca zamieszania.

    woj. lubelskie ale to juz sam sie dowiem :)

    >Zarejestrować się można tylko w miejscu zameldowania.

    Dzieki wielkie za pomoc.