PracaGrupypl.praca.dyskusje › zarobić na pracy magisterskiej

  • 1. Data: 2004-04-10 17:15:03
    Temat: zarobić na pracy magisterskiej
    Od: borsuk <b...@o...pl>

    Witam.

    Czy jest jakaś szansa na to, żeby sprzedać w jakiś sposób program, który
    napisało się w ramach pracy magisterskiej? Jestem ciekawy jak to wygląda od
    strony prawnej, bo słyszałem, że praca magisterska jest własnością
    uczelni...

    pozdr.
    borsuk

  • 2. Data: 2004-04-10 18:25:41
    Temat: Re: zarobić na pracy magisterskiej
    Od: Michal Kochanowicz <m...@v...iem.pw.edu.pl>

    In article <c5936d$7sc$1@nemesis.news.tpi.pl>, borsuk wrote:
> [...]
    > napisało się w ramach pracy magisterskiej? Jestem ciekawy jak to wygląda od
    > strony prawnej, bo słyszałem, że praca magisterska jest własnością
    Kolega ma zapowiedziane że jego praca dyplomowa zostanie sprzedana
    pewnej firmie. Tyle że zrobi to promotor i nie wiem jak z legalnością :/
    --
    --= Michal Kochanowicz =--==--==BOFH==--==--= m...@e...pw.edu.pl =--
    --= PGP key: www.ee(...)/~mkochano/PGP/ or finger me @tmp.iem.pw... =--

  • 3. Data: 2004-04-10 23:07:44
    Od: borsuk <b...@o...pl>

    Michal Kochanowicz wrote:

    > Kolega ma zapowiedziane że jego praca dyplomowa zostanie sprzedana
    > pewnej firmie. Tyle że zrobi to promotor i nie wiem jak z legalnością :/

    Nie wiem czy to potrzebne, ale podkreślam, że to _ja_ chciałbym na tym
    zarobić, a nie promotor/uczelnia

    pozdr.
    borsuk

  • 4. Data: 2004-04-11 08:09:51
    Od: "gasper" <g...@p...com>

    Użytkownik "Michal Kochanowicz" <m...@v...iem.pw.edu.pl> napisał w
    wiadomości news:c59e75$4hc$1@julia.coi.pw.edu.pl...
    > Kolega ma zapowiedziane że jego praca dyplomowa zostanie sprzedana
    > pewnej firmie. Tyle że zrobi to promotor i nie wiem jak z legalnością :/

    to niech się obroni - a jak już będzie miał dyplom, niech uderzy do tej
    firmy ze swoją magisterką.....
    nie powinno być problemów

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2004-04-11 08:21:25
    Od: GNZ <a...@s...turka>

    ....: borsuk (2004-04-10):
> [...]
    > napisało się w ramach pracy magisterskiej? Jestem ciekawy jak to wygląda od
    > strony prawnej, bo słyszałem, że praca magisterska jest własnością
    A podpisujecie razem z promotorem oświadczenie że zgadzacie/nie
    zgadzacie na udostępnienie tej pracy? Możesz się nie zgodzić i
    zachować całe prawa dla siebie. Przecież podpisujesz również
    oświadczenie że 'nieniejszą pracę wykonałem sam'. Promotor to widzi,
    kierownik katedry o tym wie, dziekan też... No więc? Wszyscy wiedzą że
    ta praca to tylko i wyłącznie Twoje dzieło więc masz pełne prawo je
    sprzedać jeśli znajdziesz kupca. Uczelnia nie może bez Twojej
    zgody/wiedzy tego zrobić.

    --
    +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
    +...Pozdrrrr..........................+

  • 6. Data: 2004-04-11 19:36:21
    Od: "dominik" <g...@T...TOpl>

> [...]
    > zachować całe prawa dla siebie.

    > Wszyscy wiedzą że
    > ta praca to tylko i wyłącznie Twoje dzieło więc masz pełne prawo je

    To chyba nie do konca jest prawda, poniewaz o ile mi wiadomo, to wszelkie
    prawa do
    Twojej pracy mgr ma uczelnia.. wiec student nie ma zbyt duzego pola manewru
    w decydowania,
    co sie z jego praca stanie po zlozeniu jej promotorowi.

    Przynajmniej u mnie na uczelnii tak jest.
    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2004-04-11 20:09:38
    Od: Kasek <k...@f...onet.pl>

    On Sat, 10 Apr 2004 23:07:44 +0000, borsuk <b...@o...pl> wrote:

    >Nie wiem czy to potrzebne, ale podkreślam, że to _ja_ chciałbym na tym
    >zarobić, a nie promotor/uczelnia

    Cytat z listy prawo:
    "Jeżeli praca magisterska (dyplomowa, zaliczeniowa albo jakakolwiek
    inna) posiada cechę działalno?ci twórczej o indywidualnym charakterze,
    (a nie jest kompilacjš... ;-)) to jest przedmiotem prawa autorskiego
    (utwór - definicja art. 1). Autor takiej pracy korzysta w pełni z
    ochrony prawnoautorskiej.

    Jednak w przypadku prac dyplomowych, z reguły jest tak, że student
    (uczeń itp.) nie pisze pracy sam, lecz pod kierunkiem promotora, który
    pracę poprawia, nadzoruje, uzupełnia, jednym słowem aktywnie
    uczestniczy w jej powstaniu. I dlatego należy uznać, że jest on
    współtwórcš tej pracy. Fakt ten wypadałoby w pracy zaznaczyć! Pamiętać
    też wypada, iż z art. 9 wynika, że współtwórcom przysługuje prawo
    autorskie wspólnie.

    Z art. 8 wynika, że prawo autorskie przysługuje twórcy (współtwórcy).
    Od tej zasady poczyniono jeden istotny wyjštek - w niektórych
    przypadkach prawo autorskie przysługiwać będzie pracodawcy. Student
    nie jest pracownikiem uczelni wobec tego prawo autorskie przysługuje
    jemu, a nie uczelni! Problem jednak w tym, że promotor (współautor)
    JEST pracownikiem uczelni, co oznacza, że również uczelnia nabywa
    prawa autorskie do tej pracy (szczegóły w art. 12)"

    A gdy korzystales z narzedzi uczelni to dodatkowo nie masz do niej
    praw.

  • 8. Data: 2004-04-12 13:29:34
    Od: "KCH" <k...@w...pl>

    Użytkownik "borsuk" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    od
    > strony prawnej, bo słyszałem, że praca magisterska jest własnością

    A nie lepiej napisać to od nowa? Dużo czasu nie powinno Ci zająć, a pewnie
    zrobisz to lepiej i ty będziesz autorem tej pracy.
    Do swojej pracy dyplomowej nie masz pełnych praw, więc nie możesz nią
    swobodnie dysponować.
    Jeżeli chodzi o drugiego właściciela to jest nim uczelnia - ja bym tak
    podkreślił udział promotora w pisaniu pracy.
    Kiedyś interesowałem się tym tematem i nic konretnego z tego nie wyszło. Po
    prostu lepiej nie sprzedawaj tego we własnym zakresie, a jak już masz taką
    chęć to zrób tak jak napisałem na początku.

    Pzdr
    KCH