PracaGrupypl.praca.dyskusjezamiescic ogloszenie o prace - to nie takie proste? › Re: zamiescic ogloszenie o prace - to nie takie proste?
  • Data: 2004-10-20 12:56:19
    Temat: Re: zamiescic ogloszenie o prace - to nie takie proste?
    Od: "Immona" <c...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Praca na Aukcji - Jobber.pl" <i...@N...jobber.pl> napisał
    w wiadomości news:cl5i7t$mnv$1@korweta.task.gda.pl...

    > Rzeczywistość nie jest na szczęście taka zła... Aukcje dotyczą głównie
    > zleceń - realizacji strony WWW, wykonania aplikacji, tłumaczenia, lub też
    > innych usług, a zleceniodawca może wybrać dowolną spośród zalicytowanych
    > ofert. Tego typu serwisy są bardzo popularne za granicą, stanowiąc:
    > - dla zleceniodawców: narzędzie optymalizacji kosztów i czasu poświęconego
    > na odszukanie odpowiedniej oferty
    > - dla zleceniobiorców: narzędzie pozyskania nowych zleceń

    Popieram, ze to bardzo dobra rzecz i namawiam przedsiebiorcow do korzystania
    z niej. Namowilam niedawno jedna duza firme (wykonanie www - komercyjne
    firmy widzac firme S.A. nie schodza ponizej 3000 zl). Ale przy okazji (bo
    sama obslugiwalam zbieranie zlecen i wstepna selekcje) zobaczylam, czego
    brakuje naszym serwisom (korzystalam z webhandel.pl /ze wzgledu na mozliwosc
    pokazywania projektu w ofercie/ i z zlecenia.przez.net /nowi i wysoko w
    googlu/) i oferentom.

    - po skonczeniu czasu aukcji nie bylo mozliwosci dopisania czegos do aukcji
    (oba serwisy) - a przeciez wypada napisac: dziekujemy wszystkim za udzial,
    dalsze rozmowy bedziemy prowadzic z.... itd. - to uczciwe, zeby czlowiek
    widzial z kim przegral i mogl sobie wyciagac wnioski, dlaczego - do
    webhandel napisalam z pytaniem, w jaki sposob moge przekazac takie
    podziekowanie nie zakladajac nowej aukcji i nie otrzymalam odpowiedzi

    - nieelastyczny sposob wskazywania zwyciezcy (zlecenia.przez...) - w tym
    przypadku nie byla to jedna osoba, tylko dzial marketingu wybral kilka osob
    do negocjacji nt. szczegolow. Przeciez nie tylko cena sie liczy, tylko
    relacja ceny do jakosci.

    -nie bylo mozliwosci oceniania po transakcji, takiej jak jest np. na
    Allegro. Wiekszosc zleceniodawcow potrzebuje dac zlecenie co jakis czas,
    zleceniobiorcy to tez w miare stala grupa. Czemu zleceniodawca nie moze
    potem wypisac laurki online "zrobil porzadnie i szybko", a zleceniobiorca
    "firma zaplacila w terminie i nie bylo z niczym problemow"? Tyle sie
    skarzymy na zlych pracodawcow i pracownikow, ze cos takiego by przynajmniej
    ten rynek zlecen uczynilo przejrzystym i promowalo uczciwosc.

    Dodatkowo, oferenci byli bardzo niezdyscyplinowani. Pisali maile do firmy,
    dzwonili - choc bylo napisane jak byk, ze cena + link do projektu
    (akceptowalny maly screenshot). Kontaktowali sie do mnie na priva, zeby
    doniesc, ze ktos inny lamie prawa autorskie, pytajac, czy aukcja jest
    jeszcze aktualna (badzmy powazni - jak jest do jakiegos dnia, to jest do
    tego dnia i wybor bedzie wsrod ofert do tego dnia) lub probujac ze mna
    przyjaznie pogadac i wyslac mi projekt bezposrednio na priva rozumujac w
    jakis pokrecony sposob, ze to zwiekszy ich szanse. Nadsylano mi na priva
    projekty po zakonczeniu aukcji.

    > - dla zleceniodawców: narzędzie optymalizacji kosztów i czasu poświęconego
    > na odszukanie odpowiedniej oferty

    Na pewno nie czasu - nie w Polsce. Za granica to dziala bardzo sprawnie,
    wiem. Umiem powiedziec, czego brakuje portalom, ale jak ucywilizowac
    uzytkownikow, tego nie wiem :)

    I.