PracaGrupypl.praca.dyskusjezaległy urlop w okresie wypowiedzenia - pomóżcie prosz › Re: zaległy urlop w okresie wypowiedzenia - pomóżcie prosz
    From: "Lesio5" <I...@w...pI>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: zaległy urlop w okresie wypowiedzenia - pomóżcie prosz
    Date: Sun, 25 Jan 2004 15:40:35 +0100
    Sender: k...@p...onet.pl@nat-d.aster.pl

    Użytkownik "Hraba" <h...@f...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:bv0hhn$m33$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > właśnie jest coś takiego jak art 168 w którym jest o tym mowa - czy ja
    mogę
    > to wykorzystać w mojej argumentacji - czy tez jestem pozbawiony wszelakich
    > szans?

    Nawet musisz to wykorzystac. To twój podstawowy argument. Skoro masz 40 dni
    urlopu oznacza to, ze zaklad nie udzielil ci jeszcze urlopu za 2002 rok!!!
    To jest powazne naruszenie praw pracownika i ww. artykulu Kodeksu Pracy.

    Ja bym zrobil to w nastepujacy sposób.
    Poszedl do pracodawcy z wnioskiem urlopowym na cale 40 dni urlopu w 1
    kawalku (to ca 2 miesiace). Jesli pracodawca odmówi udzielenia urlopu popros
    go o napisanie jego decyzji na wniosku urlopowym. A potem - powiedz
    pracodawcy, ze idziesz z tym pisemkiem do Panstwowej Inspekcji Pracy jako
    przykladem lamania praw pracownika.
    Jak pracodawca poczuje w kosciach mozliwosc zaplaty ca 5000 zl grzywny na
    podstawie KP...
    "Art. 282. § 1. Kto, wbrew obowiązkowi:
    (...) 2) nie udziela przysługującego pracownikowi urlopu
    wypoczynkowego lub bezpodstawnie obniża wymiar tego urlopu,
    (...) podlega karze grzywny."

    ... to grzecznie cie w rączke pocałuje i natychmiast udzieli ci urlop. jesli
    nie, spelnij swoja grozbe i idz do PIPy. W zaistnialej sytuacji to
    pracodawca ma problem, a nie ty.

    --
    Leszek Grelak - Lesio5
    "- Słuchamy, Radio Maryja... w czyjej intencji modlitwa?