PracaGrupypl.praca.dyskusjezakaz podejmowania jakiekolwiek pracy › Re: zakaz podejmowania jakiekolwiek pracy
    From: "Jotte" <t...@W...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: zakaz podejmowania jakiekolwiek pracy
    Date: Wed, 20 Apr 2005 23:33:16 +0200

    W wiadomości news:d466bu$pa9$1@nemesis.news.tpi.pl gostek
    <g...@w...pl> pisze:

    > Wlasnie dostalem do podpisania umowe o prace. W jednym z jej punktow jest
    > nastepujacy zapis:
    > "Pracownik zobowiazuje sie do nie podejmowania w trakcie stosunku pracy
    > jakiegokolwiek innego zatrudnienia (umowa o prace, umowa zlecenie, umowa o
    > dzielo, wlasna dzialalnosc gospodarcza i inne formy).
    Umowa obliguje do nie podejmowania _zatrudnienia_.
    Zatrudnienie wg mnie polega na tym, że istnieje zatrudniający (tzw.
    pracodawca) i zatrudniony (pracownik).
    Umowa-zlecenie i umowa o dzieło to umowy cywilno-prawne - nie ma tu
    zatrudniającego lecz zleceniodawca. Nie ma mowy o zatrudnieniu, więc uważam,
    że możesz je zawierać dowolnie, bez naruszania (idiotycznej skądinąd) umowy.
    Własna działalność gospodarcza zatrudnieniem absolutnie nie jest, zatem
    także możesz. Co to są te "inne formy" pozostaje tajemnicą.
    Jeśli cytat z tej umowy jest dokładny, to przygotował ją jakiś indolent.

    Jotte