PracaGrupypl.praca.dyskusjezainteresowania w życiorysie › Re: zainteresowania w życiorysie
    From: "Rafal" <rafal_1970@WYWALTO_op.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: zainteresowania w życiorysie
    Date: Mon, 1 Mar 2004 09:00:08 +0100

    > Jakie jest wasze pierwsze wrażenie, takie po tysiącu "przeczytanych"
    > życiorysach ???

    Ano takie że ... pewnie wogóle nie spojrzę na te zainteresowania: tysiąca cv
    to nigdy nie miałem, ale kilkadziesiąt bywało - wtedy najpierw patrzy siena
    profil zawodowy (doświadcznie, deklarowane umiejętnosci, wykształcenie,
    wogóle styl napisania cv i listu motywacyjnego), na tej podstawie wybiera
    kilka (max to 10) i tym dopiero przyzgląda się dokładniej.
    Zbyt wiele zainteresowań, zwłaszcza takich co zajmują czas jest raczej wadą
    a nie zaletą - po pierwsze moze sugerowac problem z dyspozycyjnością, po
    drugie - pewnie większość z tego to fantazja, a skoro tutaj delikwent
    fantazjuje, to całkiem możliwe że umiejętności to też jego fantazje.

    Zresztą - niektóre zainteresowania się"testuje" podczas rozmowy - zwłaszcza
    jak samemu się ma o tym jakieś pojęcie. I potem wychodzi że np delikwent
    deklarujący zainteresowanie tańcem towarzyskim i niby startujący w
    turniejach nie wie czy tango to taniec standardowy czy latynoamerykański
    (wiedza dość elementarna dla tego co ma jakieś pojęcie o turniejach tańca)
    Tak więc - lepiej pisz te zainteresowania, które faktycznie nimi są i o
    których masz jakieś pojęcie, bo nigdy nie masz pewności że w trakcie rozmowy
    nie trafisz na kogoś kto równeiżzna ten temat - i wtedy lamerstwo baaardzo
    kiepsko wygląda :)

    > I może troche szersze pytanie - jak ważne są zainteresowania w
    > umieszczone w życiorysie ?

    Drugorzędne, albo wręcz trzeciorzędne... jedyna możliwość aby były ważne to
    trafić na pasjonata tej dziedziny w przeprowadzającym rozmowę - wtedy
    czasami może to pomóc

    > Wiem, że na ażde stanowsko powinno się wysyłać życiorys
    > spreparowany pod nie, a w takim razie jakie zainteresowania "pasują" do
    > np. pracownika z działu IT, analityka, trenera IT ?

    Nie ma na to reguł. na pewno muszą być prawdziwe, a nie "dopasowane"